יונדאי סונטה בגרסת 1.6 טורבו לא היברידי

Home/חדשות רכב, עמוד הבית, רכב/יונדאי סונטה בגרסת 1.6 טורבו לא היברידי

רון אקרמן

  • גרסת הטורבו מצטרפת לסונטה Hybrid שהושקה בישראל בתחילת השנה וכבשה את המקום הראשון בסגמנט רכבי המנהלים עם 2,109 מסירות ב-2021
  • יונדאי סונטה טורבו עם מערך מקיף של מערכות בטיחות אקטיביות כסטנדרט
  • מצוידת במנוע 1.6 ליטר טורבו מסדרת SmartStream המתקדמת המספק 180 כ”ס ומוצעת בשתי רמות גימור עשירות

  • 5 כוכבי בטיחות מארגון הבטיחות הפדראלי NHTSA ומארגון  ה- IIHS האמריקאי היא קיבלה את ציון הבטיחות הגבוה ביותר Top Safety Pick”
  • המחיר: החל מ-187,900

בתוך פחות משנה מאז הושקה בישראל חוללה יונדאי סונטה החדשה מהפכה בשוק רכבי המנהלים. בזכות חבילה המשלבת עיצוב נועז ויוקרתי, יחידת הנעה היברידית חסכונית, תא נוסעים מוקפד ומאובזר וחבילת בטיחות מקיפה הפכה יונדאי סונטה תוך זמן קצר למובילת הסגמנט עם 2,109 מסירות. ההצלחה של יונדאי סונטה Hybrid אחראית לצמיחה העיקרית של הסגמנט, כשהיא מחזיקה ב-37.7% מנתח המכירות.


כדי להמשיך במגמת הצמיחה, וכחלק מאסטרטגיית המותג ליצור דומיננטיות בכל פלח שוק, מוסיפה חברת כלמוביל להיצע את יונדאי סונטה טורבו לשנת המודל 2022. יונדאי סונטה טורבו מספקת מענה ללקוחות המעוניינים במכונית מנהלים המספקת ביצועים וחווית נהיגה ספורטיבית יותר ו- 3 שנות אחריות יצרן כחלק מהסטנדרט של כלמוביל ויונדאי בישראל.

יונדאי סונטה הצליחה לבסס את עצמה באמצעות מגוון יתרונות שהופכים אותה למכונית הטכנולוגית והמתקדמת ביותר בקבוצתה, אשר באים לידי ביטוי גם בגרסת הטורבו החדשה:

עיצוב חיצוני נועז ואווירודינמי:


הדור החדש של יונדאי סונטה מתאפיין בעיצוב דינאמי בעל קווי גוף מפוסלים וחיתוכים חדים היוצרים מראה יוקרתי ובעל נוכחות. הסונטה מציגה את החזית החדשה והנועזת של יונדאי עם שבכה קדמית בסגנון ה”תכשיטים הפרוגרסיביים” המוכרת גם מהטוסון החדש. השבכה הדומיננטית נתחמת על ידי

יחידות תאורה בעלות חתימת LED ייחודית המשתלבת אל תוך מכסה המנוע המשתפל ומשלבת בפס כרום אורכי המגדיש את קווי הגוף. המראה הדינאמי ממשיך דרך צללית גג דמוית קופה וקו גג  

משתפל לאחור ומתאחד עם תא המטען שכולל ספויילר מובנה וחתימת תאורת LED ייחודית הנפרשת לרוחב המכונית.

תא נוסעים מרווח: עיצוב תא הנוסעים בסונטה החדשה משלב ארכיטקטורה נקיה עם מאפייני הייטק לתחושה אוורירית ויוקרתית. מראה ההייטק מושג בזכות שימוש בלוח מחוונים דיגיטלי בעל מסך 12.25 גדול עם תצוגה משתנה (בדגם Limited), מסך מולטימדיה גדול ורחב המובלט בחלקו העליון של הפאנל הקדמי המרכז את תפעול רוב מערכות הרכב דרך ממשק אינטואיטיבי החוסך מקום ומצמצם למינימום את כמות המתגים, ופאנל שליטה על מערכת בקרת האקלים המופנה בזווית כלפי מעלה.

הקונסולה בין המושבים מפנה מקום רב בזכות ויתור על ידית ההילוכים הקונבנציונלית ומעבר לטכנולוגיית Shift By Wire עם מתגים לשילוב ההילוך הנבחר, ומאפשרת יותר חלל אכסון ומשענת יד גדולה ורחבה יותר עבור הנהג והנוסע יחד עם תפעול נוח ובטיחותי יותר.


פלטפורמה חדשה ודינאמית: הסונטה היא הדגם הראשון של קונצרן יונדאי אשר משתמש בפלטפורמת N3 החדשה המתאפיינת במבנה חזק ועמיד תוך שימוש בטכנולוגיית הטבעה חמה בשילוב פלדה בחוזק מתיחה גבוה. אלו מבטיחים שלדה חזקה ועמידה בעומסים גבוהים תוך חיסכון במשקל. הפלטפורמה החדשה משלבת גם תתי שלדה חדשות מלפנים ומאחור, מתלה אחורי רב חיבורי חדש וגאומטריית מתלים משופרת לטובת התנהגות התואמת את המראה הספורטיבי של המכונית.

עוצמה ויעילות: יונדאי סונטה טורבו עושה שימוש במנוע 1.6 ליטר  מוגדש חדש מסדרת SmartStream החדשנית של יונדאי. סדרה זו משלבת פתרונות טכנולוגיים מתקדמים ומשיגה תפוקה מרשימה ופליטת מזהמים נמוכה ועמידה בתקן יורו 6 המחמיר בזכות הפחתת משקל ושיפור היעילות אנרגטית של המנוע באמצעות פתרונות חדשניים.


מנוע 1.6 ליטר T-GDI SmartStream משלב בנוסף למערכת הזרקה ישירה בלחץ גבוה ומגדש טורבו, גם מערכת חדשה של תזמון שסתומים משתנה רציף CVVD)). זוהי המערכת היחידה השולטת לא רק על זמן פתיחת השסתומים אלא גם על משך פתיחת השסתומים בזמן עבודה.

מהירה יותר: המנוע מספק 180 כ”ס עם רצועת כוח רחבה בה מתקבלים 27 קג”מ בטווח שבין 1500 ל-4500 סל”ד, אלו מאפשרים לסונטה טורבו להאיץ ל-100 קמ”ש ב-8.6 שניות (0.6 שניות פחות מאשר בסונטה Hybrid) ולטפס למהירות מרבית של 210 קמ”ש.


המנוע מעביר את הכוח דרך תיבת הילוכים אוטומטית פלנטארית מתקדמת בעלת 8 יחסי העברה, המאפשרת החלפות מהירות וחלקות ואפשרות תפעול ידני באמצעות מנופים מאחורי ההגה. לרשות הנהג עומדת מערכת Drive Mode לבחירת מצבי נהיגה השולטים על תגובות המנוע ותיבת ההילוכים לנהיגה ספורטיבית ומיצוי ביצועי המנוע או לנהיגה חסכונית ונינוחה.
לצד הביצועים המרשימים, ובזכות יעילות יחידת ההנעה ומקדם הגרר הנמוך מציגה יונדאי סונטה טורבו צריכת דלק מרשימה של 13.1 ק”מ לליטר בממוצע.

רמת הבטיחות המובילה בקבוצה יונדאי סונטה מציגה רמת בטיחות ללא פשרות גם בגרסת הטורבו החדשה, כשהיא כוללת  את חבילת SmartSense המשלבת מגוון מערכות בטיחות מתקדמות

מבוססות ראדאר, מצלמה וחיישנים היקפיים. לסונטה 9 כריות אוויר, כולל כרית הגנה לברכי הנהג ושתי כריות צד ליושבים מאחור. יחד עם מבנה מתקדם בכל מסגרת, שלדה קשיחה ואזורים סופגי  אנרגיה זכתה יונדאי סונטה לציון מרבי של 5 כוכבי בטיחות מארגון הבטיחות הפדראלי NHTSA ומארגון  ה- IIHS האמריקאי היא קיבלה את ציון הבטיחות הגבוה ביותר Top Safety Pick””.


           מערך מערכות הבטיחות המתקדמות ביונדאי סונטה טורבו כולל:


FCA JT – התרעת התנגשות בשילוב בלימה אוטונומית במצבי חירום המזהה גם הולכי רגל ורכב דו-גלגלי. המערכת מאפשרת סיוע בחציית צמתים כשהיא מסוגלת לזהות תנועה המתקרבת באופן מסוכן ולהפעיל את הבלמים בהתאם כדי למנוע התנגשות.


LKA – מערכת אקטיבית למניעת סטיה מנתיב המשולבת עם מערכת LFA, השומרת את הרכב במרכז הנתיב הנסיעה, תוך מעקב אחרי קווי הסימון והרכב הנוסע לפנים.


BCA – מערכת אקטיבית למניעת תאונות צד כתוצאה מרכב בשטח מת. מערכת ההתרעה על תנועה בשטחים מתים מספקת התרעה לנהג, ומונעת מעבר נתיב במידה וקיימת סכנת התנגשות ברכב בנתיב המקביל.


SCC – בקרת שיוט אדפטיבית חכמה עם מנגנון זחילה בפקקים בעלת מאפייני בינה מלאכותית, לשמירה על מהירות ומרחק באופן אקטיבי מהרכב שלפנים בשילוב מערכת LVDA להתרעה על תחילת תנועה של הרכב מלפנים.


RCCA – מערכת אקטיבית לזיהוי תנועה חוצה מאחור משולבת בבלימה אוטונומית בנסיעה לאחור.

DAW – מערכת התרעה על ערנות נהג.


SEA – מערכת יציאה בטוחה המתריעה על תנועה מסוכנת בעת פתיחת הדלתות האחוריות

ROA – מערכת התרעה למניעת שכחת ילדים במושב האחורי. המערכת מזהה פתיחה של הדלתות האחוריות בטרם התחילה הנסיעה, או במהלכה, ובהתאם מספקת חיווי על גבי לוח השעונים אשר מזכיר לבדוק את המושב האחורי בטרם עזיבת הרכב.


HBA – תאורת אור גבוה אדפטיבית המזהה רכבים המגיעים ממול, ומשנה את אלומת האור הגבוה אוטומטית כדי למנוע סנוור.

רמת גימור Limited כוללת גם:


PCA – מערכת בלימה אוטונומית בתמרוני חניה  

AVM – מערך של 4 מצלמות הקפיות המספקות תצוגת 360 מעלות מסביב לרכב כדי לסייעה בחניה במקומות צרים.

BVM– הצגת צילום תנועה בשטחים מתים על לוח המחוונים- בעת הפעלת איתות המצלמות ההיקפיות ברכב מציגות תמונה של הנתיב בו רוצים להשתלב על גבי לוח המחוונים כדי לאפשר מעבר נתיב בטוח.

 
אבזור תקני בסטנדרט של מותגי היוקרה: יונדאי סונטה טורבו משווקת בישראל בשתי רמות גימור, הכוללות מפרט אבזור עשיר ללא תחרות בקטגוריה עם מאפיינים מעולם מכוניות הסאלון והיוקרה.


רמת גימור Supreme כוללת: מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע 8 אינטש עם אפשרות חיבור אלחוטי לממשקי Apple CarPlay ו-Android Auto, דיבורית BT מובנית ומצלמה אחורית, בקרת אקלים דיגיטלית דו-אזורית עם פתחי מיזוג למושבים האחוריים, תצוגת נתונים עילית HUD על גבי השמשה הקדמית, מפתח חכם לכניסה והנעה ואפשרות להתנעה מרחוק, גלגל הגה מצופה עור עם מתגי שליטה על מערכת השמע, מנופים להעברת הילוכים מאחורי גלגל ההגה, בלם יד חשמלי עם פונקצית AutoHold, חיישני גשם ותאורה, משטח טעינה אלחוטית לטלפון הנייד, תאורת אווירה פנימית, מראה פנימית מתכהה נגד סנוור, מושבים קדמיים מתכוונים חשמלית עם חימום ואוורור חבילת זיכרונות למושב הנהג, חימום לגלגל ההגה, ריפודי עור, תאורת LED מלאה בחזית, חישוקים קלים ספורטיביים בקוטר 18 אינטש.  

מחיר:  187,900 ₪  


רמת גימור Limited כוללת בנוסף: לוח מחוונים דיגיטלי בעל תצוגה משתנה (SVC) על גבי מסך 12.25 אינטש, תאורת LED פנימית, חיישני חניה מקורים מלפנים ומאחור, מערך מצלמות היקפי AVM לתצוגת 360 מעלות וגג שמש פנורמי חשמלי.

מחיר: 199,900 ₪

2021-10-24T14:11:29+03:00