וולבו S60 היברידי פלאג-אין T8

Home/יוקרה וספורט, עמוד הבית, רכב/וולבו S60 היברידי פלאג-אין T8

Ron Akerman – רון אקרמן

לפני חודשים ספורים בחנתי כאן את גרסת הסטיישן של הוולבו S60. הגרסה הזו מכונה V60. את המבחן שלה, לצד "אחותה" בת ה-41 תוכלו למצוא כאן.

להשלמת התמונה על הדגם, ביקשתי למבחן קצר את גרסת הסדאן ההיברידית פלאג-אין המכונה S60 T8. כפי שתראו בדגמים השונים של וולבו כיום, תוכלו להבחין בין תתי הדגם השונים והבדלי ההספקים ע"י בחינת המספרים שבאים אחרי ה-"T". וכך תמצאו T3, T4, T5 וכמובן T8 הבכירה ביותר

אחרי שנהגתי במרצדס, בב.מ.וו. וגם באודי, חיפשתי את ההגדרה הנכונה שאני חש ביושבי בוולבו. כל וולבו שהיא, בשנים האחרונות. בזכות השיוך המיניסטריאלי-היסטורי של וולבו (שימשה מכונית השרים הרשמית משנות ה-70', ה-80' וגם ה-90'), זכתה וולבו להילה של יוקרה של היתה באמת שייכת לה עד לפני שנים לא רבות. בשני העשורים האחרונים, עשתה וולבו צעדים גדולים ומשמעותיים כדי להיכנס לעולם הפרימיום. היום היא חברה לגיטימית לחלוטין במועדון מכוניות היוקרה ועם זאת היוקרה לא "צועקת" ממנה כמו ממרצדס או ב.מ.וו. אז חיפשתי את ההגדרה המדוייקת לתחושה שחשתי בעת שבחנתי את גרסת הסטיישן – V60 או גרסת הסדאן – S60.

מבחוץ

אם מבחינת הנתונים הטכניים/מכניים, מדובר בדגם זהה, הרי שההבדל בין גרסת הסטיישן לגרסת הסדאן בא לידי ביטוי בולט במראה הרכב ומהותו. הפעם מדובר בגרסת הסדאן 4 דלתות, במבנה "3 קופסאות" קלאסי – "קופסת תא המנוע, "קופסת" תא הנוסעים" ו"קופסת" תא המטען. זוהי תצורת הרכב האהודה ביותר על הישראלים, למרות שאני, אישית, נושא עימי "צלקת עמוקה" של אהבה ומשיכה לגרסאות סטיישן.

ל-S60 יש מראה ארוך ורחב יותר ממידותיה האמיתיות כשגובה הרכב – 1.43 מ' בלבד, מקנה לה צללית נמוכה וספורטיבית. השילוב הזה בין גובה נמוך לרוחב של 1.85 מ' ללא מראות הצד, מקנה לה גם מראה אתלטי מאד. חישוקי הגלגלים בקוטר "19 מכובדים מאד, מוסיפים למראה והתחושה השרירית והספורטיבית של הרכב נמוך הצללית.

בחזית כבר התרגלנו לראות את הגריל הגדול וה"מאיים" של וולבו, כשמשני צידיו נמצאים פנסי הדרך הצרים והארוכים ובהם משולבת תאורת יום/לד בהשראת הפטיש של ת'ור מהמיתולוגיה הנורדית. דווקא המראה של אחורי הרכב והשילוב של הפנסים האחוריים במראה הזה, הוא יוצא דופן וכמה שלא מסתכלים עליו, קשה להתרגל וזה גורם, לפחות לי, להסתכל אל עכוז הוולבו הזו שוב ושוב. ו…כן, אני עדיין מחפש את ההגדרה המדוייקת למראה והתחושה שהוולבו הזו נותנת. טוב, נו,, אני יעשה לכם ספויילר קטן – אני לא באמת מחפש, אני כבר יודע בדיוק. אבל תחכו למסקנה שלי עד הסוף.

בפנים

הפנים של ה-S60 זהה בדיוק לפנים של ה-V60 שבחנתי. גם כאן תמצאו ניקיון עיצובי לפי מיטב מסורת העיצוב השוודית העכשווית. במרכז הדש בורד, נמצא את מסך המולטימדיה העמוס במידע ואפשרויות תפעול של הרכב, התצוגה או מערכות הבידור. דווקא בוולבו, מראה ותפעול מסך המולטימדיה המרכזי הכי מזכיר לי טלפון סלולרי חכם. נגיד, אייפון 12 או סמסונג S21+, כאלה. כשתשבו במושב הנהג (או הנוסע) תבינו בדיוק על מה אני מדבר. ובעיני זו תחושה מופלאה של "היכרות" עם מערכת מולטימדיה שלא תמיד אינטואיטיבית או קלה לתפעול בשעות הראשונות ברכב. אבל ה"היכרות" הזו עם משהו שנראה ומתפקד כמו הנייד החכם שיש לך בכיס, עושה משהו בניטרול תחושת חוסר האונים שבתחילת לימוד תפעול מערכת המולטימדיה הזו. שאגב, היא מצויינת ומקיפה ומספקת מידע עצום. לכל חגיגת המולטימדיה הזו מצטרפת מערכת סאונד סופר-משובחת מתוצרת HARMAN-KARDON, עם 13 רמקולים והספק אדיר של 600 וואט. רק המערכת הזו לבדה והסאונד שלה, הם סיבה מספקת לרכוש את הרכב הזה.

אבל זה לא נגמר כאן. זה רק מתחיל – ידית ההילוכים עשויה קריסטל אמיתי. תעזבו אתכם מתמונות. במציאות וביד, זה נראה ומרגיש עוד הרבה יותר טוב. בדש בורד תמצאו דיפוני עץ "גסים" של, כביכול, עץ לא מועבד עד הסוף, בעל תחושה גסה ולא מעובדת למגע. כן, זה נראה ומגיש מיוחד ויוצא דופן. אני, אישית, מאד אהבתי.

את גג הרכב מעטר חלון גג פנורמי עצום בעל תפעול חשמלי לפתיחה וסגירה. את המראה היוקרתי והנקי הזה מסיימים מושבי עור מאווררים כשהמושבים הקדמיים הם בעלי כוונון חשמלי, מסעד עם כוונון חשמלי, תמיכה חשמלית לגב תחתון ומשענות ראש אחוריות בעלות קיפול חשמלי להגדלת שטח שדה הראיה מאחור, כשאין נוסעים במושב האחורי. גם כאן ואפילו בעוצמה גבוהה יותר מהסעיף הקודם, אני יודע בדיוק איך להגדיר את הוולבו הזו. אבל, גם כאן, חכו לסוף

ההנעה וההנאה

הנתונים הטכניים מבחינת נפח מנוע, הספק, מומנט וכל המספרים היבשים כאן, הם בדיוק כמו בגרסת הסטיישן; מנוע 2 ליטר טורבו בתוספת מנוע חשמלי שהשילוב של שניהם יחד מביא את המספרים האדירים של 390 כ"ס הספק ומומנט עוקר הרים משולב של 65.3 קג"מ. כאשר בחרתי את "ספורט" באופן פעולת המנוע, הזינוק מעמידה הדביק לי את הראש למושב והעיף לי מהראש את מעט השיער שעוד נותר עליו. תקשיבו, אלה נתונים, עוצמות וביצועים שלקוחים מעולם מכוניות-העל כמו אסטון מרטין או פרארי. הזינוק מאפס ל-100 קמ"ש אורך 4.6 שניות מהירות מאד. ההנעה היא לכל ארבעת הגלגלים, כך שאין החלקות, אין איבוד כוח ובוודאי שאין איבוד זמן. זה מרגש מאד, כייף מאד ו…מאד מאד לא מומלץ. למה? הסיבה הראשונה היא שצריכת הדלק וצריכת החשמל מהסוללה יעלו לכם "ביוקר" בכל האצה כזו. אבל מה שעלול לעלות לכם עוד יותר ביוקר, היא המהירות הבלתי נתפסת שבה הוולבו הזו מגיעה למהירות לא חוקית, נשארת שם ואתם אפילו לא מרגישים את זה. עד שניידת משטרת התנועה תסמן לכם לעצור בצד. עצם התחושה שיש לי רכב עם יכולות וביצועים כאלה, זה מספיק.

אני יכול גם לדבר איתכם על צריכת הדלק המצויינת והכמעט דימיונית של הרכב הזה. לאחר טעינה מלאה, תוכלו לנסוע על החשמל בלבד, למרחק של כ 30-34 ק"מ. זה נשמע מעט, אבל למי שגר בעיר ועובד בה, או גר בפרבר העיר ונכנס אליה כל יום ואם יש לכם גם מטען נוסף במקום העבודה, אתם תגלו שיש מצב שלא תפעילו את מנוע הבנזין ולו פעם אחת במשך שבועות. כן, עד כדי כך. שיטת ההייבריד-פלאג-אין, היא בעיני השיטה הטובה והנכונה ביותר בישראל, לפחות בשלוש עד חמש השנים הקרובות.

סיכום

וכעת למסקנה שכולכם חיכיתם לה. האם מדובר במכונית יוקרה? כן, בהחלט. גם במראה, גם בתחושה וגם במחיר מתייצב יפה מעל 320,000 ש"ח

אבל וולבו בכלל וה-S60 בפרט משדר לפני ואחרי הכל משהו אחר משתי המתחרות הגרמניות שלה על סמל הסטטוס. השוודית הזו משדרת אלגנטיות בטונות. מדובר אולי במכונית הכי אלגנטית על הכבישים שלנו. כן, היא לא מוציאת עיניים ולא צועקת יוקרה והוצאת עיניים. היא משדרת אלגנטיות ברמה הגבוהה ביותר. היא גם לא זולה, אבל גם בגזרת המחיר היא נותנת פייט מצויין למתחרות הגרמניות שלה. בהינתן התנאים הנכונים, הייתי מתכבד בהחלט באחת כזו בחניית הבית שלי

2021-04-13T05:31:15+03:00