VW גולף 2019 – הרכב מנצח לא מחליפים

Home/עמוד הבית, קומפקטיות ומשפחתיות, רכב/VW גולף 2019 – הרכב מנצח לא מחליפים

נהג, צילם וכתב: רון אקרמן – Ron Akerman – אוקטובר 2019

פולקסוואגן גולף הוצגה לראשונה באמצע שנות ה-70' של המאה הקודמת. וואו, זה נשמע נורא מזמן, אבל תכל'ס מדובר ב-45 שנים, שזה….נורא מזמן. הגולף הוצגה לעולם כמחליפת החיפושית שעיצובה וייצורה החלו אי שם בסוף שנות ה-30' שהיו כמעט 40 שנים לפני הצגת הגולף. הגולף הציגה קונספט עיצובי ששינה את עולם הרכב בשנות ה-70', בדיוק כפי שהחיפושית שינתה את עולם הרכב מייד לאחר מלחמת העולם השניה. הגולף הציגה מבנה "5 דלתות" חדשני שבעקבותיו הלכו יצרני רכב רבים שהסתכלו על ההצלחה העצומה של הגולף בעיניים כלות. וכך קיבלנו אופל קדט 5 דלתות, פורד פוקוס 5 דלתות, אפילו מרצדס A קלאס וב.מ.וו. סדרה 1 ואפילו יונדאי i30 שמיומה הראשון נולדה כחיקוי לגולף (וגם תאומתה מבית קיה – הסיד). כל אלה שאבו את השראתם מההצלחה העצומה של הגולף. זה גם המקום "לסגור חשבון" קטן עם טויוטה. החברה היפנית טוענת שהקורולה הוא הרכב הנפוץ ביותר בעולם. אז בואו נדייק; השם "קורולה" אולי נמכר ביותר חתיכות מהחיפושית או הגולף, אבל ממש לא מדובר באותה מכונית. מדובר בדורות שונים, עיצובים שונים ואופני הנעה (אחורית בלבד או קדמית בלבד) למכונית שנשאה את אותו השם – קורולה. במקרה של החיפושית שיוצרה עד שנת 1982 מדובר באותו עיצוב, אותם מנועים ואותה הנעה. כך גם הגולף. ועכשיו, אחרי שיישרנו את ההדורים, נספר שבשנת 1998 הוציאה פולקסוואגן לשוק את ה"חיפושית החדשה". המכונית הזו הזכירה בעיצובה את החיפושית המיתולוגית, אך התבססה על "רצפת", מנועי ותיבות ההילוכים של הגולף. החיפושית החדשה יצרה טרנד חדש של מכוניות רטרו והיתה הראשונה בגל אדיר שכלל את פיאט 500 החדשה והמיני החדשה. אבל היא כשלה במכירות. היא היתה יקרה ולא הציעה שום אופי, למעט עיצוב רטרו. באמצע 2019 הופסק כליל ייצור החיפושית החדשה ובכך הקיץ הקץ (לעת עתה) על המכונית המיתולוגית. כדי לציין את הפסקת ייצור החיפושית, אבל המשך ההצלחה העצומה של הגולף מחליפתה בחנתי את הגולף החדשה ואף צילמתי אותה ליד חיפושית בת 60 שנה.

גילוי נאות, בשנת 1997 התמניתי לדובר קבוצת צ'מפיון מוטורס בישראל, תפקיד אותו מילאת 13 שנים. בשנת 1999 הגשמתי חלום ורכשתי גולף חדשה שהוצגה אך שנה קודם. כבר אז התמכרתי לקסם הגולף. בואו נראה אם משהו השתנה.

מבחוץ

נו, הרי הרכב מנצח לא מחליפים ומה שעבד באמצע שנות ה-70', שנות ה-80', שנות ה-90' ושנות האלפיים, אין צורך לשנות לקראת 2020. עיצוב 5 הדלתות נשאר נאמן לזרם הגולף ועבר רק עידכונים ו"נגיעות" עיצוביות הכרחיות.

בדור הנוכחי הוספו שני פסי כרום מלפנים בתחתית הפגוש הקדמי ומאחור בתחתית הפגוש בקו החצאית, מה שמעניק לגולף מראה מעט יותר יוקרתי ונראה כי נגיעת ה"יוקרה" הזו נועדה כדי להצדיק את המחיר הגבוה יחסית של הגולף שכבר מאד מזמן איננה "פולקסוואגן" – רכב העם, אלא סמל סטטוס ואיכות חד משמעי. חישוקי גלגלים בקוטר "17 מסייעים למראה היוקרתי.

ועם כל מה שנאמר על סמל הסטטוס של הגולף, המכונית אינה "טובעת" בגינוני וסמלי יוקרה ובסך הכל משדרת סוג של סגפנות גרמנית איכותית. רכב המבחן הגיע בצבע "כחול אטלנטי מיטלי" שהוסיף למראה המכובד והיוקרתי וברמת גימור "קומפורטליין פלוס" שבחברה התגאו שהיא "דרגת גימור אחת לפני ה-GTI". נו, אני, כאיש יחסי ציבור של VW לא הייתי מתרברב בזה. ולא כי מה שיש ברכב הוא לא טוב. להיפך, מייד נדבר על האיכות הגבוהה, אבל רמת הגימור, איך נגיד? יכולה להציע יותר במחיר הזה.

מבפנים

דורות של כתבי רכב כותבים כל הזמן על העגמומיות והגוונים הכהים של תא הנוסעים בגולף. גם כאן, שומרת פולקסוואגן על ה"מסורת". איכות ההרכבה הגבוהה של הגרמנים ניכרת בכל סנטימטר בלוח השעונים, בדלתות ובקונסולה המרכזית ועם זאת, הצבע השולט הוא שחור/אפור כהה מאד מאד והתחושה הכללית היא של כהות ועגמומיות. אני יודע שפולקסוואגן מאבזרת את פנים מכוניותיה בשני גוונים – שחור וקרם/אוף-ווייט, שמעניק מראה ותחושה יוקרתית באמת. אני ממש לא מצליח להבין מדיע אי אפשר לקבל את זה במכונית קומפקטית במחיר של כמעט 150,000 ש"ח. ועם כל זאת, תחושת האיכות ניכרת בכל פינה ברכב. בהחלט תמורה לאגרה.

לוח השעונים הוא תצוגה דיגיטלית מלאה. לא מדובר עוד בשעונים אנלוגיים, אלא תצוגה דיגיטלית על מסך. יפה, חדשני, יוקרתי משהו, אך חסר אופי.

מערכת המולטימדיה עברה עידכון וכיום היא יודעת "לדבר" עברית וכוללת גם את מערכת הניווט של ווייז ואפילו את מערכת החנייה של פנגו. מ-צ-ו-י-י-ן. צעד חשוב ב"ידידותיות למשתמש". אהבתי.

למי שממש חייב, יש גם חלון בגג.

התחושה הכללית היא של איכות גבוהה, אבל לא של יוקרה או סטטוס.

המנוע והנסיעה

פולקסוואגן החליפה את מנועי ה-1.4 טורבו במנועי 1.5 טורבו. אני מניח שהסיבה היא דרישות זיהום האוויר באירופה שגרמו כמעט לכל יצרני הרכב להחליף מנועים. ההספק נשאר 150 כ"ס נאים והמומנט המכובד עומד על 25.5 קג"מ מצויינים. כל הנתונים האלה עוברים דרך תיבת הילוכים DSG כפולת מצמדים בעלת 7 מהירויות. בעיני, מדובר באחת מתיבות ההילוכים הרובוטיות כפולות המצמדים הטובות בעולם, אם לא ה…. הבעיה העיקרית היא שמדובר בתיבה שנושאת "גיבנת" לא מוצדקת עקב בעיות שהיו לדור הראשון של התיבה הזו לפני למעלה מעשור ובעיה נוספת היא שהיא כוללת "רק" 7 מהירויות בעוד מכוניות אחרות מציגות כבר תיבות בעלות 8 ואפילו 9 מהירויות. אבל גם עם 7 מהירויות, התיבה הזו מתפקדת חלק ונפלא. אני מאוהב ב-DSG מאז ועד היום

בהיבט הבטיחותי, אני לפחות אומר "שהחיינו והגיענו לזמן הזה". סופסוף אפשר למצוא כאן את כל איבזור הבטיחות האקטיבית/אוטונומית שכולל שמירת נתיב (כולל תיקון), בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד. הכל עובד נפלא. ברוך שפטרנו מעונשו של המוביל-איי שהוא אמנם חשוב, אבל לא אקטיבי בכלל.

אם יש דבר אחד שהוא שיר הלל ושבח במבחן שעשיתי לגולף, זאת רכות הנסיעה. מעולם לא זכורה לי רכות נסיעה שכזו ברכב גרמני ובטח לא ברכב מבית פולקסוואגן. כפי שסיפרתי בהתחלה, היתה לי כבר גולף. היו לי גם 2 סקודה אוקטביה (שמבוססת על הגולף) ואפילו היתה לי סיאט קורדובה (מודל 95' עוד לפני שהתחלתי לעבוד עם צ'מפיון) שהיתה מבוססת על הפולו. באף אחת מהן לא הרגשתי את רכות הנסיעה המפתיעה שהרגשתי בגולף החדשה. אתם חייבים לנסות כדי להבין. לצרפתיות יש מה להתחיל לדאוג.

אני לא אדבר איתכם על זינוקים מאפס ל-100 קמ"ש ולא יציאה לעקיפות, כי, מצד אחד, זו לא המכונית לדברים האלה ומצד שני, היא יודעת "לתת עבודה" כשצריך.

הגולף שנבחנה, עולה כמעט 147,000 ש"ח. זה לא מעט, אבל הגולף אף פעם לא התחרתה במחיר מול היפניות או הקוריאניות והיום כשמחיר המאזדה 3 זינק לאיזורי האבסורד, אז פתאום המחיר הזה נראה אפילו הגיוני.

אם אתם מחפשים רכב שיעיד על איכות ואנינות טעם, אתם תקנו את הגולף. אם אתם מחפשים "מציאה", רוב הסיכויים שתסתובבו בגזרת אולם התצוגה של קיה ואז אתם לא הקונים הטבעיים של הגולף. איך שלא יהיה, מדובר כאן באייקון מוטורי שהחליף אייקון מוטורי אחר של אותה החברה ובסך הכל, גם בעולם המשתנה כיום, שעובר לרכבי כבישטח, ממשיכה הגולף להציג מכירות יפות ואם אתם ממש רוצים גולף כבישטח, אז תיכנסו לאולם התצוגה של סקודה ותבדקו את הקארוק. כמעט אותו מחיר, אותם נתונים טכניים, אותו "אבא", רק גבוה יותר. איך ה"קארוק"? – בקרוב

2019-10-10T16:42:13+00:00