איביזה למתחילים – מכונית הלואו-קוסט המשתלמת בישראל
רון אקרמן – Ron Akerman
צילומים: רון אקרמן

בראשית ברא אלוהים את השמים, הארץ ומכוניות הספורט הבריטיות…
כל חובב רכב שקידומת הלידה שלו מגיעה לפני שנת 1970 מכיר את מותג מכוניות הספורט הבריטי המפואר MG
כל מי שחי בשנות ה-80' וה-90' ל המאה שעברה (בסך הכל לפני 20-30 שנים), זוכר את שאריות המותג שבשלב מסויים הפך ל-ROVER עם מכוניות נשנענו על דגמים שונים ומיושנים של HONDA. המותג המשיך בקריסתו המפוארת עד שבתחילת המאה ה-21 נרכש המותג (והלוגו) המפואר MG בידי חברת SAIC הסינית, רק כדי להצמידו לקו מכוניותיה שלא היה לו דבר וחצי דבר עם המורשת המוטורית המפוארת של MG הבריטית.
אבל, הסינים, כמו הסינים, הם נמלים חרוצות. הם לקחו לוגו מפואר והצמידו אותו למכוניות נחותות מתוך כוונה שהלוגו המפואר יעשה את שלו על תדמית מכוניותיהם. ההתחלה היתה לא פשוטה. ההמשך כבר החל להראות סימנים של חדירה לשוק האירופי עם מכוניות של "כאילו" כמו MG350 המשפחתית הבינונית שהיתה מצויידת בהרבה ריפוד דמוי עור והרבה דיפונים דמויי עץ וגיר אוטומטי מיושן עם 3 מהירויות ומחיר שובר שוק. או ה-MG550 שהתחפשה למכונית מנהלים מפוארת.
המחיר עשה את שלו וחברת "לובינסקי" יבואנית המותג הסיני MG לישראל מכרה מספר לא מבוטל (אבל גם לא מפואר) של מכוניות אלה.
הגל השני והמוצלח בהרבה, הגיע לישראל עם נושאת הדגל MG3.
כאן כבר נראה שהסינים החלו להפנים את צרכי השוק שהוא "לא סיני" והחלו להעניק לכמוניותיהם סוג של אופי עצמי ולא חיקוי עלוב של "כאילו" משהו אחר.
הוזמנתי ע"י דובר קבוצת לובינסקי, שאינו נח לרגע, לבחון את ה-MG3 ה"חדשה" שכבר איננה כל כך חדשה בשוק, דווקא כעת כאשר היא מוצעת במחיר שובר שוק ובהזדמנות מיוחדת וחשבתי שכשירות מיוחד לקוראים שלי, שווה לתת לכם אופציה מעניינת.
מבחוץ
ה-MG3 היא מכונית המצויה בקטגוריית ה"סופר-מיני" בה חברות נכבדות כמו סיאט איביזה, רנו קליאו, מאזדה 2, פיז'ו 208 ודומותיהן. אחת מרבות המכר בשוק הזה היא הסיאט איביזה המאד מאד מוצלחת והיא תהווה סוג של "סמן ימני" ל-MG3.
אז ככה, מבחוץ מציגה ה-MG3 מידות דומות לאחיותיה. היא אמנם קצרה רק ב-3 ס"מ מהאיביזה, אך רחבה ממנה בלא פחות מ-3.5 ס"מ.
בסיס הגלגלים של ה-MG3 ארוך מזה של האיביזה בלא פחות מ-5 ס"מ דרמתיים והיא גבוהה מהאיביזה בכ-6 ס"מ.
הנתונים האלה חשובים מאד כדי להבין שמדובר במכונית סופר-מרווחת ונוחה לכל הנוסעים בה. במיוחד במושב האחורי.
העיצוב הכללי של ה-MG3 הוא מודרני ואהבתי במיוחד את יחידות התאורה האחוריות הגבוהות.
העיצוב, כאמור, מודרני, אבל לא יוצא דופן או כזה שמשאיר חותם. בסך הכל בסדר גמור. בואו נגיד כך, אי אפשר לומר עליה שהיא מכוערת וזה כבר טוב בשביל מה שמקבלים במחיר המדהים שלה, אליו נגיע בסיום.
מלפנים (וגם מאחור) בולט במיוחד הלוגו הכסוף והגדול של MG שמבחינתי לפחות הוא טעון ברגשות מוטוריים חמים וחזקים במיוחד.
עיצוב חזית הרכב הוא נעים ואווירודינאמי במיוחד וכולל בתוכו פנסי חזית נאים ואינטגרליים, כונס אויר נאה בחלק התחתון של הפגוש ופסי לד נאים משני צידי הפגוש (תאורת יום).
הוסיפו לכך את חישוקי המגנזיום בדגם המפואר יותר, את האפשרות לקבל את גג הרכב בצבע לבן או שחור (בשונה משאר הרכב. קצת מזכיר את מסורת המיני מיינור) ומעל כולם, האפשרות לעצב את חוץ הרכב בכמה אופציות (פסי צבע, דגל אנגליה על הגג, לוגו סופרמן, פסי קישוט ספורטיביים לאורך הרכב) והאפשרות להזמין את הרכב בשחור, עם מראות אדומות וג'נטים אדומים (בנוסף לפסי קישוט אדומים) וכבר קיבלתם אפשרות יוצאת דופן לעצב את הרכב ולהתאימו לאישיות שלכם ואפילו לתת לו אישיות משלו.
מבפנים
טוב, נו, לא מדובר במזראטי. אבל יחסית לרכב סיני ובוודאי שביחס למחיר המצויין שלה, מציעה ה-MG3 איכות גימור והרכבה טובים מאד ורמת איבזור שאין לה תחרות בעבור המחיר שתשלמו על הרכב.
ה-MG3 מצויידת במערכת בקרת אקלים דיגיטלית. כן. שמעת נכון מאד. במחיר שלה, אתם מקבלים מערכת מיזוג אוויר אלקטרונית-דיגיטלית ולא מכנית. מערכת השמע היא פשוט יוצאת מהכלל ונהניתי מאד להקשיב לרדיו, אבל במיוחד נהניתי לחבר את הסלולרי שלי דרך חיבור ה-AUX ולשמוע תחנות אינטרנט דיגיטליות באיכות שמע מצויינת.
ויש שליטה על מערכת השמע מההגה. ממש מצויין.
הרכב מצוייד במקור גם במערכת BT – בלו-טות' עם דיבורית, 4 חלונות חשמל, הגה מתכוונן לגובה, מושב נהג מתכוונן גם לגובה, גלגל הגה מצופה עור ועוד. בהחלט מצויין לרכב ברמת מחיר שכזו.
נוחות הישיבה לנהג והנוסע לצידו היא טובה מאד. אבל ההפתעה היתה דווקא ליושבים מאחור. בסיס גלגלים של 2.52 מ' עושה את שלו ויחד עם תקרת הרכב הגבוהה במיוחד, אתם מקבלים מרווח רגליים ומרווח ראש לא מקובלים במכוניות בסדר גודל כזה, שלא לדבר שבמחיר הזה, אתם מקבלים מכוניות גמדיות וצפופות בהרבה, מקטגוריית המיני הקטנטנות.
הנעה ותנועה
לסעיף הזה, אני קורא בדרך כלל "הנעה והנאה". אבל הפעם אוותר על המינוח "הנאה" מנהיגה ואלך לחלק הפרקטי של הנהיגה.
ובהיבט הזה, ה-MG3 עושה עבודה מצטיינת במיוחד. היא פרקטית. מאד מאד פרקטית.
ה-MG3 מצויידת במנוע 1500 סמ"ק אטמוספירי בהספק של 106 כ"ס וממנט מירבי של 14 קג"מ.
הבעיה היחידה של כל הנתונים האלה היא שאת המיטב שלו, מפיק המנוע הזה בסלד גבוה של 4750 סל"ד ומעלה. זה רועש, זה שורף דלק וזה דורש "עבודה".
אבל, אם אתם לא בעניין של לזנק ראשונים ברמזור ואתם לא בקטע של "לתת בראש", המנוע הזה עושה עבודה טובה ומצליח להציג צריכת דלק ממוצעת (עירונית ובינעירונית) טובה של כ-12-13 ק"מ לליטר.
צריכת הדלק הזו מתאפשרת גם בזכות תיבת ההילוכים הידנית (בלבד) המגיעה עם ה-MG3.
כושר בלימת הזעזועים והמהמורות הוא לא רע. ואני יכול בהחלט לומר שבתחום הזה של נוחות הנסיעה ה-MG3 ממש לא מאכזבת.
המחיר והתמורה
ה-MG3 ברמת הגימור המפוארת ביותר שלה, אותה בחנתי, מוצעת היום במחיר מאד מיוחד (מרבית המכוניות "עברו יד" והן, למעשה "מכוניות אפס קילומטר" הרשומות כיד ראשונה של היבואן) של 60,000 ש"ח. כן, אתם קוראים נכון. 60,000 ש"ח (!!!!).
ברמת הגימור המעט פחות מפוארת (שאינה כוללת חישוקי מגנזיום, שליטה מההגה ודיבורית בלו-טות' – פונקציות ממש לא חשובות לתפקוד ונוחות הרכב), תוכלו לקבל את ה-MG3 במחיר שובר שוק של 55,000 ש"ח בלבד.
המכונית מגיעה עם אחריות יצרן ל-5 שנים או 100,000 ק"מ. וזה כבר בכלל מדהים.
חברים, מדובר במכונית סופר-מיני גדולה ומרווחת שנמכרת במחיר שלעיתים נמוך יותר ממכוניות מיני קטנות וצפופות
אם אתם משפחה צעירה שלא רוצה לשבור תכניות חיסכון עבור רכב, רוצים רכב משפחתי חדש לחלוטין ולא משומש, עם תא מטען שמתאים לעגלת תינוקות וממש לא בא לכם על מכונית מיני צפופה, ה-MG3 הוא פיתרון מושלם עבורכם.
יש לכם בת/בן שעשו רישיון על רכב ידני ואתם רוצים לרכוש להם מכונית חדשה וזולה, אבל בעלת 6 כריות אוויר הספק של 106 כ"ס ומצד שני לא מהירה מידי ולא מסוכנת שתכניס אותם למצבי חירום, ה-MG3 היא מענה מדוייק לצרכים האלה.
אם אתם מתלבטים בין מכונית שניה במשפחה, משומשת עם קילומטראז' גבוה וללא אחריות, לבין מכונית חדשה במחיר מצויין ועם אחריות יצרן
ל-5 שנים, ה-MG3 תיתן לכם שקט נפשי ארוך טווח.
הצטרפו למדיות החברתיות :