MG ZS – ההפתעה המוחלטת

Home/כבישטח, עמוד הבית, רכב/MG ZS – ההפתעה המוחלטת

נהג, צילם וכתב: רון אקרמן – Ron Akerman

כאשר ניר ששון, מנהל מותג MG בישראל, הזמין אותי לראות תמונות סודיות של ג'יפון של MG שיגיע בעתיד לישראל, התלהבתי מאד. זה היה לפני יותר מחצי שנה.

זהו. העתיד כבר כאן ולישראל הגיע אחד הג'יפונים הכי מפתיעים ומסקרנים שיש לשוק להציע.

כשהגעתי לאולם התצוגה של חברת לובינסקי, יבואנית המותג MG לישראל ניתנה לי האפשרות לבחור את הג'יפון באחד מתוך 4 צבעים. בהחלט מרשים ומפגין ביטחון עצמי כשיבואן רכב "מטיל" לשוק צי שלם של רכבי הדגמה, כמעט בכל צבע שקיים במלאי.

בחרתי בכחול המיטלי המרהיב. קיבלתי את המפתחות ונדהמתי שעל מד האוץ של הרכב רשום המספר 500. כן, רכב ההדגמה עשה רק 500 ק"מ ואת מרביתם עשה ביום השקת הרכב בישראל, בנסיעה בסביבת אולם התצוגה. מה שאומר שהמנוע עדיין לא "נפתח" וצריכת הדלק שלו עדיין לא במיטבה.

חברת SAIC הסינית ראויה לשבחים על המאמץ האמיתי שלה להוציא לשוק מכוניות שיהיו ראויות למותג הבריטי המיתולוגי MG. אז נכון שהסדרה הראשונה של מכוניות הנוסעים תחת המותג הזה לא היתה משהו, שיפור ניכר ברמת האיבזור ובקונספט ראינו כבר ב-MG3, למרות ששם המנוע לא היה המילה האחרונה בתחום צריכת הדלק וכעת מגיע ג'יפון שמציג גם תפיסה חדשה לחלוטין, גם איבזור רב, איכות גבוהה והכי חשוב? מנוע חדיש וחדש ותיבת הילוכים מתקדמת. ואם לא די בכך כדי לאותת את הכיוון החיובי של SAIC הרי שממש בקרוב יש מצב שלשוק הישראלי יגיע ג'יפון חשמלי מלא, נטען, מבית היצרן הסיני, תחת המותג MG ובניגוד לכישלון המהדהד של המיזם הכושל של שי אגסי עם בטר-פלייס והרנו פלואנס החשמלית, הרי שכאן צפוי לנו רכב מודרני, בחישמול מלא שיכול לנסוע, בישראל, מעל 250 ק"מ טבין וטקילין, מטעינה לטעינה. אבל זה  בקרוב.  היום אנחנו עם ג'יפון בנזין.

האמ.ג'י. שאני בוחן כאן, הוא תוספת מצויינת ומבורכת לקטגוריית הג'יפונים בכלל ולקטגוריית ג'יפוני הלואו-קוסט בפרט, קטגוריה שנשלטה עד היום ע"י הדאצ'יה דאסטר המאד מוצלח.

יאללה, לעבודה. מחכה לי סופ"ש ארוך עם הג'יפון הזה ואני לא יודע למה לצפות

מבחוץ

אומרים שלוקח בערך 10 שניות ראשונות של פגישה כדי לפתח תדמית על מי או מה שלפניך.  10 השניות האלה הספיקו לי לשתי מסקנות; 1. הג'יפון הזה פשוט יפה! 2. הג'יפון הזה דומה מאד למשהו שאני מכיר. לא ידעתי למה, אבל זה הובהר לי בהמשך.

הסינים עשו עבודה מעולה בעיצוב החיצוני של ה-ZS (נכון, הם עשו עבודה קצת פחות טובה ומושקעת בבחירת השם שלו. אין לי מושג מה אומר צמד האותיות הזה וגם תנסו לומר את זה מהר, מבלי שתסתובב לכם הלשון). יש לו בסיס גלגלים של 2.58 מ' בלבד, קרוב מאד, קרוב מידי לסיאט ארונה או יונדאי קונה, אבל מציג אורך כללי של 4.31 מ', רוחב מכובד של 1.8 מ' וגובה מרשים של 1.63 מ'. כל הנתונים האלה יחד משווים לו מראה גדול באופן בולט ממתחריו הישירים והוא אכן גדול ומרווח יותר, מהם משמעותית.

4 חישוקי "17 נאים משווים ל-ZS מראה מכובד וסביב הרכב ומעל בתי הגלגלים תמצאו את חצאית הפלסטיק האפורה כהה/שחורה ההכרחית למראה הכבישטח האופנתי.

מלפנים נמצא גריל נאה מאד וגדול שבמרכזו סמל ענק של MG. גודלו של הסמל מלפנים ומאחור, די בהם כדי להבין שרמת הביטחון העצמי של SAIC עלתה מאד עם הרכב הזה. משני קצותיו מתחבר הגריל באופן הרמוני ונאה ביותר לפנסי חזית מוארכים, גדולים ומרשימים, במראה של עיני פנתר. במבט ראשון הזכיר לי המראה הזה את חזית הפיז'ו 3008 החדשה אבל לאחר חצי יום של נסיעה ברחובות ת"א זה היכה לי בפנים. עכשיו, אחרי 2-3 אנשים שאמרו זאת ומבט נוסף, אני מבין שהחזית (כמו גם אחורי הרכב) מזכירים מאד את המאזדה CX5.   אבל הפעם, לשם שינוי, הדימיון הזה של רכב סיני לרכב אחר לא בא לפגוע או להראות חוסר יצירתיות אלא, שלדעתי הפעם הדימיון הזה למאזדה ובעיני גם לפיז'ו, מחמיאים מאד לג'יפון הזה. על הגג משוכות שתי מסילות אלומיניום הכרחיות וגג הרכב כולו הוא שיר הלל לחלונות גג פנורמיים. מבחוץ גג הזכוכית הענק הזה משווה לרכב מראה יוקרתי, מבפנים זה גם מרשים מאד וגם נותן תחושה יוקרתית.

העיצוב של אחורי הג'יפון הזה, נאה לא פחות מהחזית, מה שמוכיח שנעשתה כאן עבודת עיצוב הרמונית ונכונה. גם כאן נמצא סמל לוגו ענק של MG, פנסים אחוריים מלוכסנים ונאים מאד ואת "מגן הגחון" המזוייף, אך הנאה מאד למראה שנמצא גם מלפנים.

הציון שלי לעיצוב ה-ZS הוא 9

מבפנים

הכניסה לתוך מושב הנהג של ה-ZS השאירה אותי מופתע עוד יותר. היבואן משווק את הג'יפון הזה כ"ג'יפון לואו-קוסט", אבל הוא לא מרגיש לואו-קוסט בכלל בכל מה שקשור למראה ולאיכות החומרים בתא הנוסעים והדש בורד. במרכז הדש בורד נראה מייד את מסך ה-"8 הגדול של מערכת המולטימדיה. המערכת עצמה ידידותית מאד ואינסטקטיבית מאד לשימוש, בניגוד למערכות מולטימדיה אחרות שדורשות יום לימודים ארוך,. האכזבה היחידה שלי היתה שבמערכת הזו לא משולבת תכנת ניווט כמו WAZE, מה שמחייב את הנהג להשתמש כמעט תמיד בטלפון שלו וזה כבר מחייב מעמד מיוחד לטלפון הסלולרי. הדגם המפואר יותר אותו בחנתי כולל, בנוסף לגג הזכוכית הפנורמי המרהיב, גם ריפודי מושבים דמויי עור.  בכל רמות הגימור תמצאו הגה מצופה עור.

תנוחת הנהיגה של הנהג היא טובה מאד והמושב האחורי בהחלט מאפשר ישיבה של 3 מבוגרים במשקל סביר.  תא המטען גדול ועמוק ומצויין לעגלות ילדים מתקפלות. בכלל, במחיר שלו, הג'יפון הזה מתגלה כפיתרון מצויין למשפחות צעירות שנמצאות עדיין בשלב העגלות.

היה מנוע?

התנעתי את הסוויץ' והתחלתי בנהיגה.  מראש ידעתי שהג'יפון הזה מצוייד במנוע בעל 3 בוכנות (צילינדרים), בנפח 1000 סמ"ק בלבד ומוגבר טורבו. אני מכיר כבר את הקול המגרגר של מנועי 3 צילינדרים ואת הרעד האופייני שלהם. משהו, כאן בג'יפון הזה לא מסתדר לי.  המנוע שקט מאד ועובד חלק ללא שום רעידות. מדובר במנוע שפותח ע"י ג'נרל מוטורס הענקית והוא מנפק הספק של 111 כ"ס ומומנט נאה של 16.3 קג"מ. חשוב להסביר כי מי שאחראי לזינוק של הרכב, הוא המומנט ולא ההספק ולכן על הנייר זה נראה מרשים שמנוע קטן של 1.0 ליטר מייצר מומנט של 16.3 קג"מ, דומה למנוע 1.6 ליטר אטמוספרי (ללא טורבו).  במציאות, המשקל העצמי של הג'יפון – כמעט 1.3 טון, בתוספת משקל של לפחות 2 נוסעים, מוציא מהמנוע הזה ביצועים סבירים ומספקים. זו לא מכונית מירוץ אבל הג'יפון הזה בהחלט יודע להאיץ ולעקוף.

 

המנוע הזה משודך לתיבת הילוכים בת 6 מהירויות של AISIN, המציגה החלפות הילוכים חלקות מאד ושקטות מאד. השילוב בין תיבת ההילוכים המצויינת הזו והמנוע המעולה מביא לנסיעה חסכונית מאד, אבל גם לתאוצות ביניים מרשימות בעת הצורך בעקיפה.

אחיזת הכביש שלו גבוהה והנסיעה בו, בכל סוגי הכבישים נעימה ושקטה להפליא. אני חייב לומר שכל נסיעה שלי עם הג'יפון במהלך המבחן, היתה הפתעה מחודשת. קשה לתפוס שרכב כזה, במחיר כזה מתוצרת סינית "ייתן עבודה" כזו.

מרווח הגחון המכובד שלו איפשר לי לרדת לשדה חרוש, לנהוג בשבילים נטושים, חרושי מהמורות וצמחייה גבוהה ולצלוח אותם ללא מגע של הרכב עם המכשולים או אבנים בדרך.

בואו נדבר עכשיו על המחיר; מדובר ברכב שהוא גדול משמעותית למשל, משברולט טראקס המצליח, אבל זול ממנו בכ- 15,000 ש"ח משמעותיים.

המחיר של הרכב שבחנתי, ברמת הגימור הגבוהה ביותר, כולל רישוי (טסט), על הכביש, הוא פחות מ-108,000 ש"ח. מחיר מדהים ועוצר נשימה בעבור התמורה שהוא נותן.

 

אני לוקח את מלוא האחריות כשאני אומר לכם שמדובר כאן באחת ההפתעות המוטוריות הכי גדולות בשוק הרכב בארץ, ביחס למחיר המבוקש. לאחר 3 ימים בג'יפון הזה, אמרתי לזוגתי שזה רכב שהייתי גאה ושמח להיראות בו, ללא שום רגשי נחיתות. האמת? לכל אורך הנסיעה מנאות אפקה בצפון ת"א ועד לאולם היבואן במשולש שורק, מול איקאה ראשל"צ, בדרך להחזיר את הרכב, הייתי באבל כבד על הפרידה מהג'יפון המתוק הזה.

האם אני ממליץ לכם עליו? כן!

האם הוא ייתן תמורה לאגרה? בהחלט!!

 

 

 

 

2018-06-24T14:41:43+00:00