DS 7 CROSSBACK – מותג יוקרה נולד

Home/יוקרה וספורט, עמוד הבית, רכב/DS 7 CROSSBACK – מותג יוקרה נולד

נהג כתב וצילם – רון אקרמן

הסיטרואן DS נולדה בשנת 1955 ויוצרה עד לשנת 1975. למכונית הזו היה עיצוב פורץ דרך וייחודי מאד, בעיקר אוואנגרדי מאד, אבל היא הובילה גם כמה וכמה חידושים טכנולוגיים, שלא לומר מהפכה ופריצת דרך טכנולוגית.

המכונית הזו היתה הראשונה להשתמש במערכת לבלימת זעזועים המבוססת על גז ומערכת שיודעת לאזן את הלחץ ובלימת הזעזועים על כל גלגל בנפרד, עד שהמכונית הזו יכולה היתה לנסוע על 3 גלגלים בלבד ועדיין להמשיך לעמוד ישר על הכביש. הדי.אס. הציגה מערכת שידעה להגביה אותה מהכביש ובכך להגדיל את מרווח הגחון שלה למצב מגוחך של כמעט ג'יפ וזאת במטרה לאפשר לה להתגבר על מכשולי עבירות בשבילים לא סלולים. היתה זו גם המכונית הראשונה שהציגה בלמי דיסק ולא בלמי תוף ובעיקר היא ידועה בהיותה המכונית הראשונה ש"ידעה" להציע "פנסי דרך עוקבים" שידעו לפנות לכיוון אליו הסתובב ההגה. אין ספק שאלה היו שנות התהילה של המותג סיטרואן כמותג פורץ דרך מבחינה עיצובית וטכנולוגית.

השם של המכונית מורכב אמנם משתי אותיות לטיניות אשר בצרפתית מבוטאות כ-דה-אס" שפירושן כמילה אחת בצרפתית הוא "אלילה". וכזו היא היתה. המכונית הזו הציגה היטב את החזון של מייסד המותג אנדריי סיטרואן, שנפטר בשנת 1935 ואלי תופתעו לדעת שהוא היה יהודי טוב ממשפחה שמוצאה מהולנד ושם המשפחה המקורי שלה היה ציטרון, אך בעת המעבר לצרפת. המילה ציטרון עוותה ע"י הצרפתים לסיטרון, אך מאחר ובצרפתית גם לא מבטאים את האות "נ" שהיתה בסוף השם, יצא שהשם "ציטרון" הפך לשם "סיטרואה" אבל עם האות "N" בסיום המילה וכך אנו מכירים את השם "סיטרואן".

את עיקר תהילתה קצרה המכונית הזו באינספור סרטי קומדיה בסוף שנות ה-60' וה-70' בכיכובו של הקומיקאי הצרפתי הענק לואי דה-פינס ודי אם תחפשו לרגע ביו-טיוב ותזכו לראות את מיטב הקטעים.

עד כאן "60 שניות" על ההיסטוריה של סיטרואן.

DS – שם ישן, יוקרה חדשה

לפני כמה שנים, החליט קונצרן PSA שאיגד אז בתוכו את פיז'ו וסיטרואן (והיום גם אופל ועוד כמה מותגים), להחיות את המותג DS ולהפכו לקטגוריית היוקרה של רכבי סיטרואן. מעט מאד לאחר מכן, הוחלט כי DS יהפוך למותג עצמאי נוסף בתוך הקבוצה והוא יוביל את רוח היוקרה של הקבוצה. ראינו כיצד סיטרואן C3 הופכת ל-DS3 יפייפיה ומיוחדת, ראינו כיצד הסיטרואן C5 הופכת למטוס מנהלים יוקרתי בדמות ה-DS5 אבל לדעתי רק כעת, עם הצגת ה-DS7, יצא מותג היוקרה DS לדרכו העצמאית האמיתית.

בתערוכת פריז האחרונה, שמסתיימת ממש בזמן כתיבת שורות אלה, הציג המותג DS גם את ה-DS3 קרוסבק פלאג-אין ההיברידי המדהים וכעת אפשר לומר באופן סופי כי המותג DS הוא משפחה שיש בה קו דגמים מלא

מבחוץ

כבר מבחוץ, אפשר לראות ולחוש שה-DS7 עוצב ומשדר את ערכי הבסיס של אביו מולידו של מותג המקור – אנדריי סיטרואן. מדבר ברכב קרוסאובר גדול, מעוצב למשעי שכבר במראה החיצוני יש עליו טונות של סטייל.נתחיל במראה הגריל המאד יוצא דופן וייחודי.


למה ייחודי? כי בקוים הכללים שלו הגריל הזה לא ממש שונה בהרבה מעיצוב הגריל של מותג היוקרה הגרמני "אודי" ובכל זאת הוא שונה ממנו שנות אור ומצליח לעביר גם סטייל וגם איצוב אוונגארדי לעילא ולעילא. שילוב יחידות התאורה המיוחדות של רכב, לתוך הגריל ולכל החזית הרכב, יחד עם תאורת לד משני צידי הפגוש הקדמי, מעניקה ל-DS7 "אפקט הגעה" שבעיני הוא לא פחות ממדהים ומרשים.

כל החלק האחורי של הרכב מעוצב למשעי עם הקפדה על כל פרט. אני חייב לציין שמעצבי DS עשו עבודה מרשימה מאד על כל החלק האחורי של הרכב. החלון האחורי משתפל בחן לאחור כשמעליו יש ספוילר עליון מרשים. החלון מסתיים בשתי יחידות תאורה אחוריות שהן מלאכת מחשבת עיצובית בפני עצמה. כל פנס אחורי כולל תאורת לד ייחודית המעוצבת כיהלומים מעויינים ומציג תאורת לד תלת מימדית יוצאת דופן. בצידי גופי התאורה המהממים האלה תמצאו את לוגו DS חרוט בתוך הפנס. תשומת לב לפרטים, כבר אמרתי?.  מהנדסי DS יצרו עיצוב ייחודי מתוך הבנה, כנראה, שמרבית הנהגים יראו את ה-DS7 לשנייה או שתיים מהחזית, במראה האחורית שלהם, אבל יצפו בה מעט יותר זמן, לאחר שעקפה אותם וכעת היא נוסעת לפניהם. וזה לא כי יש לה מנוע של פרארי עם 600 כ"ס. ממש לא. אבל במרבית הזמן תמצאו את עצמכם עוקפים את כולם בנינוחות מפתיעה.  אבל על זה כבר נדבר בהמשך.

עכשיו, תדאגו שהרכב יהיה נעול (בעזרת השלט), חכו כמה דקות, לכו לחזית הרכב, עימדו מול הרכב ולחצו על השלט לפתיחת הרכב. המיצג האור-קולי שתראו בפנסים הקדמיים, לא דומה לשום דבר שראיתם בימי חייכם ובוודאי שלא בעולם הרכב. מילה שלי.

בכלל בהליכה סביב הרכב אי אפשר להתעלם מהתחושה שהרכב מעניק – טאצ' צרפתי סופר-סטייליסטי לצד "שריריות" ספורטיבית מרומזת. אני קיבלתי למבחן את גרסת ה"גראנד-שיק" ברמת הגימור אופרה – הגבוהה ביותר – שכללה גלגלים בקוטר מרשים מאד של "19 שמשלימים מראה יוקרתי מאד וספורטיבי מאד, כאחד.גובהו של ה-DS7 מגיע ל-1.65 מ' אורכו עומד על 4.57 מ' ורוחבו מגיע ל1.9 מ' ללא מראות הצד. כן, חברים, מדובר ברכב גדול. באמת גדול ומרשים.

מבפנים

תראו, אני באמת לא יודע מאיפה להתחיל.  יש הרבה מאד מכוניות הן מכוניות יקרות. אבל מכונית יקרה, היא לאו דווקא "יוקרתית". יש הרבה מכוניות שמתיימרות להיות יוקרתיות. אבל "יומרה" היא עדיין לא "יוקרה". יש מכוניות שי שלהן אופי וסטייל, אבל יופי וסגנון, זו עדיין לא "יוקרה".  אז איך נגדיר יוקרה?    רבות ממכוניות היוקרה שאנו מכירים, "סוחבות" על גבן היסטוריה ארוכה מאד של בניית מותג ובניית תדמית יוקרתית. נתחיל מהוותיקה ביותר – "מרצדס" ונגיע לחדשות ביותר "לקסוס" ואפילו "אודי" שמאחוריהן לפחות 30 שנים של בניית תדמית. אז מה עושים עם מותג חדש שהוגדר כמותג יוקרה?  איך מקצרים תהליכים ומתייצבים בגאווה ובכבוד הישר  בחזית היוקרה???   תיכנסו לתא הנוסעים ושבו במושב הנהג של ה-DS7 ותקבלו את התשובה לתוך הפנים.

הרכב נוטף סטייל ויוקרה ברמות שלא זכורות לי כבר זמן רב, משום רכב אחר.  כן, אני יודע שזה נשמע כמו טקסט "קנוי" ששילמו לי עליו, אבל תיכנסו למושב הנהג של ה-DS7, הפעילו את הרכב, צפון בשעון האנאלוגי שמזכיר שעוני קרטייה מגיח ממקומו, ראו את שני מסכי הוידאו נדלקים, האזינו למוסיקה שמתחילה לצאת מהרמקולים וגם אתם תתבטאו כמוני.

מסך המולטימדיה העצום שמרכז הדש-בורד מציג מסך מגע ענק בגודל "12.3 שבתחתיתו כפתורי הפעלה שחורים במראה מבריק ועיצוב יהלומים מעויינים. מייד הגלגלים בראש התחילו לעבוד. עיצוב הכפתורים הייחודי הזה הזכיר לי משהו. בתוך דקות נחתה עלי התשובה. כפתורי ההפעלה המיוחדים האלה, יחד עם כפתורי החלונות החשמליים ונעילת הדלתות, לצידי ידית ההילוכים, הזכירו לי את מותג הטלפונים הסלולריים היקרים בעולם – VERTU.  הנה, תשפטו בעצמכם.

 

הבלוג שלי קרוי "החיים הטובים על-פי רון אקרמן" ולשבת כך במכונית יוקרה, להרגיש יוקרה ולהיזכר בטלפון הסלולרי היקר בעולם, זוהי תמציתם של החיים הטובים. לא ככה?

מערכת הסאונד ברכב המבחן כללה 14 רמקולים עם מערכת סראונד עוצמתית וכפתור הפעלה ייחודי משובץ קריסטלים. יוקרה. כבר אמרתי?

מושבי רכב המבחן היו מרופדים בעור נפה משובח ויוקרתי והיו מצויידים באיוורור פנימי – אביזר הכרחי לשמש הישראלית הלוהטת. אין כמו להתנייד ברכב שמאוורר לך את הגב והישבן באופן מתמיד וכך לא סובלים מחום והזעה שכל-כך אופייניים למושבי רכב בקיץ ולמושבי עור בישראל, בפרט. כן, בעיני, איוורור פנימי למושבים ותחושת הקרירות בגב ובישבן, בקיץ, חשוב הרבה יותר מבלימה אוטונומית או תיקון סטייה מנתיב, או כל תוספת יוקרה לא הכרחית אחרת (ואגב בטיחות אקטיבית – ה-DS7 מצוייד בכל האיבזור הנדרש קיים כולו. לא לדאוג). בנוסף לאיוורור הפנימי מצויידים שני המושבים הקדמיים במערכת עיסוי (מסאג') מצויינת ותוכלו לבחור את אופי וסוג המסאג' מתוך תפריט מצויין במסך המולטימדייה. בת הזוג שלי סירבה לעלות הביתה בסיום הנסיעה. אתם מבינים? מערכת העיסוי של ה-DS7 היתה יותר אטרקטיבית ממני בשעת לילה, בסיום ערב של בילוי.

גג הרכב מצוייד בחלון פנורמי ענק הפרוס כמעט על כל שטח הגג העצום. לא רוצים לראות את הנוף מעליכם ואינכם מעוניינים בשמש הקופחת על ראשכם?  אין בעיה, תסגרו את התריס החשמלי והכל טוב. החלטתי לבדוק את תא המטען. לאחרונה, גיליתי במכוניות שונות שתא המטען הוקרב על חשבון נוחות הנוסעים במושב האחורי וכמעט שלא נותר מקום למטען אמיתי. גם כאן הופתעי מאד. למרות מרווח הרגליים המצויין במושב האחורי והנוחות הבלתי רגילה ליושבים מאחור, מציג ה-DS7 תא מטען גדול ומרווח מאד. נפח תא המטען, ללא הספסל האחורי המקופל, מכיל 555 ליטרים מכובדים, שעם קיפול המושב האחורי הופכים ל-1,752 ליטרים עוצרי נשימה.. כל הטוב הזה מתאפשר בזכות רוחק סרנים מצויין של 2.73 מ'.

ההתנעה והתנועה

טוב, הנתון הבא עלול להישמע מאכזב, אבל תסמכו עלי, הוא ממש ממש לא.  ה-DS7 מגיע לישראל כשהוא מצוייד במנוע טורבו-דיזל בנפח 2.0 ליטר ומייצר הספק של 180 כ"ס.  "וזה מספיק לדעתך?" אתם בוודאי תשאלו אותי. אז לא רק "לדעתי" אלא גם עובדתית בשטח – זה הרבה יותר ממספיק.  למה?  כי המנוע המופלא הזה מייצר מומנט מדהים של מעל 40 קג"מ , נתון שלרבים מכם, אולי, לא אומר דבר, אבל אני אספר לכם שמדובר בנתון מדהים שיודע להזניק את המכונית הזו מעמידה, כמו טיל באליסטי ולאפשר לרכב תאוצות ביניים ועקיפות במהירות שלא תאמינו שאפשרית מכלי כזה. למנוע הזה משודכת תיבת הילוכים פלניטרית אוטומטית בת 8 מהירויות מצוינת וחלקה כמשי. כשצריך היא יודעת "לתת בראש" ומאידך מאפשרת להגיע לצריכת דלק מעולה בשביל רכב כזה.  אני יכול לומר לכם שבמדידה ממילוי למילוי, בחישוב ממוצע, הציג הרכב הזה צריכת דלק ממוצעת של 13-14 ק"מ לליטר. וזה פשוט מעולה!!!!

ה-DS7 מצויידת בהנעת 2X4, דהיינו הנעה קדמית בלבד, אבל מציגה אחיזת כביש מצויינת, בוודאי בהתחשב בעובדה כי מדובר ברכב גבוה ממכונית משפחתית ממוצעת. מסייעים באחיזת הכביש המעולה הזו הם צמיגים בקוטר "19, ברוחב 235 מ"מ ובחתך נמוך 50. הגלגלים האלה גם נראים מצויין, אבל גם "נותנים עבודה" שחבל על הזמן

מבחינת מערכות בטיחות אקטיביות/אוטונומיות, תמצאו ב-DS7 את כל מה שצריך: שמירת נתיב ותיקום סטיה מהנתיב, בלימת חירום אוטונומית עד 140 קמ"ש, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת ייחודית לראיית לילה (אתם תרגישו כמו במטוסי קרב חדישים), התראת רכב בשטח מת ועוד ועוד. הכל יש פה.

והמחיר?

אני יכול להמשיך ולחפור לכם עד מחר ולנטוף ריר על היוקרה עד מחרתיים, אבל מבחינתי, המחיר שם את החותמת האחרונה לכדאיות העסקה הזו. תראו, יש מכוניות שהן יקרות, רק כדי להיות יקרות. יש מכוניות שהן יקרות, כי המותג שלהן כבר דורש תשלום פרמייה בעבור נסיעה במותג הזה. את ה-DS7, אפשר להשיג כבר במחיר כניסה מדהים של 240,000 ש"ח, שאמנם לא כולל חלק מתוספות היוקרה שהיו ברכב הנבחן, אך בהחלט מעניק את כל חבילת הבטיחות האקטיבית ואת כל הסטייל והיוקרה שמעניק הרכב כולו. מחירו של רכב המבחן הגיע לכמעט 360,000 ש"ח. אני יכול לומר לכם משפט אחד בהכרה מלאה ובאחריות שלמה – מעולם לא הרגשתי ככה ברכב. מעולם לא חשתי שיש ערך מלא לכל שקל שהרכב הזה עולה. תקשיבו לי היטב, המחיר של ה-DS7, בכל גרסה שתבחרו, הוא לא הוצאה. מדובר בהשקעה. בהשקעה ברכב מצויין, בהשקעה במערכות מופלאות ובעיקר השקעה בעצמכם, בפינוק שלכם ובתחושת יוקרה אמיתית שהרכב הזה נותן.

האם הייתי רוכש לעצמי את ה-DS7 הזה?? כן, בהחלט!!!!

קבוצת PSA הצליחה לבנות מותג יוקרה חדש מאפס בזמן שיא. לכו, תבדקו. רק תרוויחו

2018-10-17T10:04:54+00:00