שברולט קרוז החדשה – 2017

Home/עמוד הבית, קומפקטיות ומשפחתיות, רכב/שברולט קרוז החדשה – 2017

נהג, התלהב, צילם וכתב: רון אקרמן – Ron Akerman

שלושה משפטים לפתיחה:

  1. שברולט הוא מותג שלא מוערך בישראל כמו שמגיע לו

2. שברולט קרוז הקודמת הרסה לשברולט קרוז החדשה את השם.

3. הדגמים החדשים של שברולט מחביאים בתוכם הרבה סודות שהציבור הישראלי חייב לגלות

טוב, תראו, זה הולך להיות אחד המבחנים הכי לא אובייקטיביים שלי מאז ומעולם.  למה? כי התמכרתי והתאהבתי. הנה, אני אומר זאת כבר בהתחלה ומוריד את זה מעל השולחן.

ה"רומן" שלי עם שברולט מתחיל לפני קצת פחות מ-3 שנים. משרד יחסי הציבור של UMI באותו הזמן, הזמין אותי לבחון את הקרוז של שנת 2014. קיבלתי אותה לסופ"ש ארוך והחלטתי לקחת את בת הזוג שלי יוליה לטיול לעכו.  זו היתה אחת מנסיעות הזוועה בכל ההיסטוריה שלי כבלוגר רכב. מתלים נוראיים, שיכוך מהמורות של עגלה עם סוס, רעש מנוע בלתי נסבל ומכונית שרק חיכיתי להחזיר לשברולט.  שנה לאחר מכן, בשיחה אישית עם מנהלת אולם התצוגה המרכזי של שברולט בת"א, סיפרתי לה את החוויה הנוראית שלי מהקרוז. היא נדהמה לשמוע ואמרה שיש מצב שקיבלתי רכב מבחן לא תקין, אך מאז עברה הקרוז שינוי של אמצע החיים ועברה סוג של פייסליפט חיצוני קליל ופנימי מקיף שכלל גם מתלים ומערכות הנעה. היא הציעה שאקח את הקרוז שוב. לקחתי. זו היתה חוויה מתקנת בהחלט. הקרוז, מבחינה חיצונית, היתה אמנם אותה קרוז, אך בלימת הזעזועים ושיכוך המהמורות היו שונים לחלוטין והמנוע שקט ברמה מצויינת. עד כאן הקרוז דור 1.

לאחר תקופה קצרה ביקשתי וקיבלתי לבחון את השברולט מאליבו מהדור הקודם (זו שלפני 2016) קיבלתי רכב גדול, מפואר, עם מנוע 2.0 ליטר טורבו 259 כ"ס והתאהבתי. התאהבתי בעוצמה, ביוקרה הפנימים, בנסיעה השקטה והעוצמתית וחלמתי לרכוש לי מאליבו חדשה.  באוקטובר 2015 מצאתי בטרייד-אין של UMI מאליבו 2013 עם המנוע הנכסף, אבל עם 92,000 ק"מ על השעון. הרבה מאד לרכב בן שנתיים. אבל אלף כבאים לא יכבו את האהבה ורכשתי אותה. שחורה, מלכותית ומרשימה

במשך שנתיים שירתה אותי המאליבו ונתנה לי תחושות של יוקרה, ביטחון, הנאה מנהיגה ובעיקר גרמה לי להבין פחות ופחות מדוע הישראלים לא אוהבים שברולט ולמה לעולם לא ניתן לקבל "מחיר מחירון" על שברולט בכלל ומאליבו בפרט. כן, כן, אני יודע שכל מומחי הרכב, בעיקר אלה מטעם עצמם וגם כמה "עיתונאי רכב" ציניים, ידעו להסביר בדיוק מה רע במכוניות אמריקאיות בכלל ושברולט בפרט, אבל העוצמה של GM – ג'נרל מוטורס בכלל וההצלחה הגדולה של שברולט בפרט, אומרות משהו אחר לגמרי.  אגב, רק בשביל הציונות הטהורה – GM היא החברה שהכי משקיעה ומושקעת במחקר ופיתוח בישראל. אני לא מכיר עוד יבואן רכב שנציג ישיר מטעם היצרן יושב במשרדיו. אבל במשרדי UMI בלוד יושב באורח קבע, נציג של ג'נרל מוטורס מחו"ל. ואם רק מהטעם הציוני הגאה הזה, אנחנו כישראלים, חייבים להראות תמיכה בשברולט (או קאדילק).

בתחילת הקיץ פנתה אלי גרושתי, עימה אני נמצא ביחסים מצויינים וביקשה סיוע שלי והמלצה בהחלפת המכונית שלה. בהתאם לצרכים שלה והתקציב שעמד לרשותה, היא חיפשה רכב משפחתי גדול, שחייב להיות גבוה מאד וחזק, אך לעמוד בסד תקציב כמעט בלתי אפשרי בקטגוריה הזו, בקרב כלי רכב יפניים או אירופיים. המלצתי לה על שברולט טראוורס. ההמלצה התקבלה, הרכב נרכש וההנאה ממנו גדולה מאד.

ועכשיו נעבור לזוגתי שתחיה. משנת 2012 היא מקרטעת ברחבי המדינה בעזרת ניסאן מיקרה. אני ציני כמובן בעניין ה"מקרטעת". המיקרה היא מכונית מצויינת. לזמנה. לאחר 120,000 ק"מ וחמש שנים, הגיע הזמן להחליף. בדקנו 5 חלופות; מיקרה חדשה (חלופה שנפלה מייד בגלל מחיר לא שפוי תמורת רכב מיושן ולא מאובזר, שנמכר כ"חדש" אבל לא באמת חדש), סיטרואן C1 שהתגלתה כמכונית הכי מדליקה וסטייליסטית בכל קטגוריית המיני, אבל "נפלה" על מיקום לא טוב של פתחי מיזוג ותיבת הילוכים רובוטית חד-מצמדית שעיצבנה את זוגתי, יונדאי i10 שהיא, אולי, הכי הרבה מכונית לשקל, אבל לא ממש סקסית ומדליקה ו…הגענו לשברולט ספארק החדשה. הספארק החדשה התגלתה כמכונית הכי מתוקה, שנותנת הכי הרבה תמורה ואיבזור לשקל, מגיעה במגוון צבעים מדליק והיא הכי חזקה בקטגוריה וחסכונית ברמות מצויינות. והמחיר, קרוב מאד לשאר המתחרות. בזכות מנוע חזק, תיבת הילוכים רציפה מצויינת, תוספות ברמה מרשימה, מחיר מצויין שקיבלנו והאפשרות להזמין אותה בצבע "אדום פרארי", נפלה ההחלטה לרכוש את הספארק. והנה, אני שוב באולם התצוגה בת"א ושוב עם בת זוג ושוב מזמינים שברולט חדשה.

כמובן שהתפארתי לא מעט בפני צמרת המקסימה – אשת המכירות האולטימטיבית של שברולט ת"א – על כך שאני נוהג במאליבו ואני ממש מאוהב בה, אבל סיפרתי לצמרת, גם, שאיש לא מתעניין ברכישת המאליבו וכי התדמית שלה בציבור כלל לא תואמת את התמורה שהיא נותנת.  צמרת הציעה לי מייד לעשות טרייד-אן לרכב חדש.  מאחר וההצעות הכי אטרקטיביות שקיבלתי למאליבו נעו בין 30% ל-50% פחות ממחיר המחירון, הציעה לי מייד צמרת מחיר שקרוב מאד למחיר המחירון תמורת רכב חדש. טובבבב, זה מעניין, אבל אני לא ממש במצב של החלפת רכב כעת ובוודאי שלא מאליבו.   "למה שלא תיקח את הקרוז החדשה?" שאלה צמרת. שאלה טובה.  האמת שטרם נהגתי בקרוז החדשה. שמעתי עליה דברים טובים, ראיתי מבחנים שנעשו בחו"ל והיללו ושיבחו את המכונית ובארה"ב טענו בוחנים שהיא טובה יותר מההונדה סיוויק ושאר המתחרות. "זה יכול להיות מעניין" עניתי לצמרת, אבל חייב לבחון את הרכב.  בתוך 5 דקות של התייעצויות בדרג ההנהלה, הוחלט לתת לי שברולט קרוז למבחן לסופ"ש ארוך. זה היה לפני כשבוע וחצי.

מאליבו מיני-מי

לפני כשנה בחנתי את המאליבו החדשה, המעוצבת והיפה, זו עם מנוע 1.5 ליטר טורבו ו-170 כ"ס. הרבה פחות מהמאליבו "שלי" ומאובזרת פחות, אבל בעלת עיצוב חיצוני שובר שוק.  הקרוז החדשה היא "מאליבו מיני-מי", היא תעתיק מדוייק של העיצוב החיצוני המרהיב של המאליבו, אך במכונית משפחתית קומפקטית.  למבחן קיבלתי את רמת הגימור "פרימייר" שמציעה חישוקי מגנזיום בקוטר "17, קישוטי כרום סביב החלונות, על ידיות הדלתות ובפגוש הקדמי, תאורת לד ליום בפנסים הקדמיים, מערכת KEYLESS לפתיחת הרכב והתנעתו ללא מפתח, ריפודי עור בדש-בורד, בדלתות ובכל המושבים, מזגן דיגיטלי, מושב נהג מתכוונן חשמלית ל-8 מצבים, מערכת מולטימדיה עם אנדרואיד אוטו/אפל קאר פליי ועוד ועוד

כאשר הקרוז מגיעה אליך מלפנים, קשה מאד לדעת אם מדובר בקרוז או במאליבו וזו, אולי, אחת החוזקות הכי גדולות של הקרוז החדשה. היא פשוט מרהיבה בעיצובה החיצוני. אני אגזים ואומר שהיא מפוסלת ובעלת קימורים וקווים זורמים ויפים.

בחזית היא מציגה מכסה מנוע נמוך ובעל מראה שרירי שמסתיים בפנסים יפיפיים המשוכים לאחור וגריל גדול בעל 6 צלעות המציג עוצמה וכוח. מאחור מציגה הקרוז גג משתפל לאחור באלכסון ארוך ארוך, המעניק לקרוז מראה של מכונית קופה ספורטיבית. בהחלט ביצוע מקורי למכונית משפחתית 4 דלתות.  יחד עם החישוקים הגדולים והנאים, ויציבה שנראית כאילו המכונית מוכנה לזינוק קדימה, מתקבלת אחת המכוניות היפות ביותר הנעות כיום על הכביש בישראל.

כל עוד בלבב פנימה…

מבפנים תחושת היוקרה מתחזקת עוד יותר עם מושבי העור השחורים, בעלי התיפורים הכפולים, העור בדלתות והעור על כל חזית לוח השעונים והדש-בורד. תחושת היוקרה נמשכת עם כפתור ההנעה שאינו דורש מפתח ומושב הנהג המתכוונן חשמלית.    בסיס הגלגלים המכובד מאד של 2.70 מ', מאפשר ישיבה נוחה מאד ליושבים מאחור, אבל ההפתעה הגדולה ביותר שלי, היתה רמת הנוחות שלי כנהג. אני, שגובהי 1.86 מ' ובעל רגליים ארוכות, תמיד סובל במכוניות קטנות ומשפחתיות, עת מושב הנהג לא יכול להיות מוזז מספיק לאחור כדי לאפשר לי מצב של "רגל ישרה" כשכל הירך שלי מונחת בנוחיות על הכיסא. בקרוז זה פשוט לא קיים. חופש התנועה לאחור, של מושב הנהג, הוא פשוט דמיוני ועדיין נשאר מקום ליושבים במושב האחורי. זה משהו שאפילו במאליבו היה בלתי אפשרי. במאליבו פשוט לא ניתן היה לשבת מאחורי הנהג כשכיסא הנהג משוך לאחור לכל אורך המסילה.   בגלל עיצוב ה"קופה" בחלקו האחורי של הגג המשתפל מטה, נוסעים גבוהים היושבים מאחור, ירגישו בפדחתם את תקרת הרכב. אבל אני שנוהג ב-90% מהזמן לבדי ברכב, או עם בת זוגי, לא ממש ראיתי בכך חיסרון וכל מי שישב מאחור וגובהו לא עובר 1.80 מ' גם לא ממש ירגיש את העניין.

תא מטען גדול מאד ומרווח בנפח של 420 ליטר ללא הורדת גב המושב האחורי, מסיים את פרק הפנים

 

ההנעה וההנאה

הקרוז החדשה מצויידת במנוע חדש לחלוטין בנפח 1.4 ליטר טורבו שמציג את ההספק הגבוה ביותר בקטגוריה – 153 כ"ס ומומנט מכובד מאד של 24.5 קג"מ. שני הנתונים האלה יודעים להזניק את הקרוס מאפס ל-100 קמ"ש בתוך 7.8 שניות בלבד. מהיר. מהיר מאד למכונית כזו. וזה מתורגם מצויין גם במציאות. הקרוז היא זריזה. זריזה מאד ומהנה מאד בתאוצות. בתאוצות ביניים, במהירויות של 60-80 קמ"ש, המומנט המצויין של 24.5 קג"מ  "נותן עבודה" מזניק את הקרוז לעקיפות ותאוצות ביניים מעולות ומהנות מאד.

למנוע הזה משודכת תיבת הילוכית אוטומטית פלניטרית בעלת 6 מהירויות המעניקה לקרוז גם כוח היכן שצריך, אבל גם חיסכון נאה בדלק. החלפת ההילוכים חלקה מאד והמנוע כל-כך שקט שלעיתים נדמה שהוא כבה. ואגב "כבה", הקרוז החדשה מצויידת במערת "סטופ אנד גו" המכבה את המנוע בעמיד ברמזור או בפקק ובכך תורמת לחיסכון משמעותי בדלק.   אחד הפיצ'רים שמאד אהבתי ברכב הוא שכאשר נכנסת שיחת טלפון, לא רק הסאונד של הרדיו מושתק, אלא גם מאוור מיזוג האויר יורד לרמתו המינימלית כדי שרעשי הרוח מפתחי המזגן לא יפריעו לשיחה. חכם ומתחשב מאד.

מבחינת בטיחות מצויידת הקרוז החדשה ב-10(!!!) כריות אוויר. פשוט נפלא. יש שם כריות ששומרות על הבירכיים והשוקיים ומונעות את התרסקות הרגליים לתוך החלק התחתון של לוח השעונים או ההגה. מעולה. הקרוז מצויידת כסטנדרט וללא תוספת תשלום במערכת מובלי-איי שבגרסתה החדשה היא הרבה פחות מעצבנת מהמערכות של לפני שנתיים ומעלה, אבל היא הרבה יותר שקטה ומזהירה מפני סכנות אמיתיות בכבישים הפקוקים והלחוצים שלנו. פעם חשבתי שאם ארכוש מכונית עם מוביל-איי, אסיר אותה מייד או אכבה אותה, אחרי הסופ"ש האחרון, שיניתי את דעתי והמערכת לא רק שלא מעצבנת, אלא מאד מסייעת.

פיסת טריוויה אחת; כנראה שמשיקולי עיצוב, רדיאטור הקרוז נמצא בנקודה נמוכה בחזית הרכב. היזהרו מהגעה מהירה מידי למדרכות בעת חניה עם הפנים לכיוון המדרכה, או בירידה ממדרכות עם אבן שפה גבוהה מידי. אתם עלולים לשבור גם את הפגוש, אבל גם את הרדיאטור.

במהלך הסופ"ש הארוך נהגתי בקרוז הרבה. כ-200 ק"מ עירוניים מאד, בפקקים ותנועה כבדה וכ-200 ק"מ בינעירוניים מאד במהירויות של עד 110 קמ"ש. צריכת הדלק הממוצעת המדודה בין שני מילויים של מיכל הדלק עמדה על כמעט 14 ק"מ לליטר שהם כ-12 ק"מ לליטר בעיר וכ- 17 ק"מ לליטר בשיוט רגוע מחוץ לעיר.

שתבינו, המאליבו צורכת כ-7 ק"מ לליטר בתוך העיר וכ-14 ק"מ לליטר מחוץ לעיר. יש מחיר כבד ל"יוקרה" ולתחושת "רכב מנהלים" שהמאליבו הקודמת נותנת (הקודמת. לא החדשה).

הקרוז ברמת גימור "פרימייר" עולה 135,000 ש"ח. אבל אפשר להשיג אותה גם בדגם האצ'בק מעניין וברמת גימור נמוכה יותר במחיר של כ-125,000 ש"ח, או דגם הסדאן ברמת גימור LT במחיר של כ-130,000 ש"ח.

אגב, שמעתי כמה פעמים במהלך המבחן את המשפט, "זו למעשה דייהו שמיוצרת בקוריאה".  אז לכל אותם מזלזלים, "חכמים" ו"מומחים" מטעם עצמם, הנה עוד פיסת טריוויה; הקרוז היא המכונית העולמית של שברולט. היא משווקת בכל העולם באותו עיצוב, באותו שם ובאותן רמות גימור. היא מיוצרת בכמה מקומות בעולם והיא תוכננה ועוצבה ע"י מהנדסי אופל בגרמניה ומהנדסי שברולט בארה"ב. ה"קרוז" שמגיעה לישראל, מיוצרת במפעל GM במקסיקו, אותו מפעל שמייצר את מכוניות קאדילק שמשווקות, כמו הקרוז בארה"ב ובישראל. זוה. עכשיו גם ה"מומחים" יודעים.

התאהבתי. לגמרי התאהבתי בקרוז החדשה ובכלל לא מעניין אותי מה חושבים "מומחי רכב" כאלה או אחרים. כשאני רוכש מכונית אני רוכש אותה כדי ליהנות ממנה בנהיגה במשך שנתיים עד חמש שנים. אני לא קונה מכונית כ"השקעה". אסור לאיש לרכוש מכונית כהשקעה. כי מכונית, כל מכונית, היא רק הוצאה. הרבה הוצאה.

 

 

2017-09-20T10:26:49+03:00