
נהג, בחן וצילם – רון אקרמן – Ron Akerman
גילוי נאות – לפני שנה וחצי רכשנו לבת זוגי שברולט ספארק ברמת הגימור הגבוהה ביותר שהיתה אז – LTZ והתאהבנו מייד. לא, לא אחד בשנייה, את זה עשינו כבר לפני 5 שנים. התאהבנו מייד במיני הקטנה והמצויינת הזו.מנוע ה-1400 סמ"ק החזק, בשילוב גיר רציף מצויין שיחד מביאים לנסיעה עוצמתית אך חסכונית, בשילוב פינוקים קטנים כמו מזגן דיגיטלי, מערכת keyless עם כפתור התנעה ועד ועוד.
הדבר היחיד ש"שיגע" אותי היה ששברולט (או היבואן) בחרו שלא להכניס למכוניות שלהם ששווקו בישראל, אף מערכת בטיחות אקטיבית של היצרן. כששמעתי בתחילת 2019 ששברולט מתחילה בשיווק "ספארק חדשה" ברמת גימור פרימייר שיש בה מערכות בטיחות אקטיביות, ריענון בעיצוב ו"ריפודי עור", הייתי חייב לבדוק את ה"סחורה". לפני שבוע הגעתי למטה חברת UMI כדי לקבל את הספארק החדשה למבחן לסופ"ש.
כבר כשעמדה בחנייה, הבנתי שאני הולך להתאהב שוב. התמונות לא מעבירות את הצבע הנכון. לא מדובר בסתם צבע כחול מיטלי, אלא בסוג של כחול-טורקיז מדהים ומהמם ביופיו חברו את זה לגריל והפגוש הקדמי החדש וההופעה משכנעת בהחלט. אבל, היי, רגע…..אתם ממש לא מבינים מה קרה לי חצי דקה אחרי זה. אבל בואו נתחיל מההתחלה
מבחוץ

בת"א וגוש דן הפקוקים וחסרי מקומות החניה, מכונית מיני, היא הפיתרון האידאלי. גם ברמת החיסכון בדלק בעמידה בפקקים ובעיקר במציאת מקומות חניה בגודל של 3.5 אבני שפה סטנדרטיים כחול/לבן שאין שום רכב שבעולם שיכול להיכנס לחנייה כזו מלבד שברולט ספארק, פיז'ו 108, טויוטה אייגו ושות'. היתרון הנוסף של הספארק (בעיני, לפחות), הוא שהיא גם נראית מצויין. קשה מאד "לשחק" עם העיצוב במכוניות מיני ולדעתי הניסאן מיקרה הנוכחית היא הוכחה לכמה מכוערת יכולה מכונית מיני להיות. אבל מעצבי שברולט עשו עבודה טובה מאד בספארק בכלל ובפייסליפט הנוכחי בפרט. הנה ההוכחה שהאוייב של הטוב, הוא הטוב מאד.

האלמנט העיצובי החדש שמייד קופץ לעין הוא הפגוש הקדמי החדש והמשופר שזכה לתוספת כרום נאה סביב הגריל, פנסי הדרך ופנסי הלד והערפל. תוסיפו לאלה את ידיות הדלתות המצופות כרום, מקוריות מהמפעל ותקבלו מראה יוקרתי בהרבה מהדגם העליון הקודם שהיה ה-LTZ. אם נוסיף לכך את חישוקי הסגסוגת הקלה הנאים, בקוטר "15 ומסגרת תחתונה לחלונות הצד שעשוייה כרום גם היא, נקבל מראה חיצוני שמשדר יוקרה ומחיר גבוה הרבה יותר מזה המבוקש בעבור המכונית הזו. אגב "יוקרה" – אם בשברולט קרוז המילה "פרימייר" מודבקת מאחור במין סמל מוזר שנראה כאילו הודבק במחסן הערובה של היבואן בישראל, הרי שבספארק החדשה, המילה "פרימייר" מגיעה כחלק אינטגרלי ממיתוג הרכב מאחור ונראית טוב.

מבפנים


וכאן, גבירותי ורבותי, הלם. נכון, אמרו לי בתדרוך (וגם בפירסומת) שברכב יש ריפודי עוד מלאים. נכון, הם לא בדיוק ריפודי עור, אלא עור סינטטי, שזה מצויין כי לא שחטו עדר פרות כדי שנוכל להנות מהמיני הזו. אבל בכל אופן, תקשיבו, זה מרשים מאד לפתוח דלת של מכונית מיני, בגודל הזה, במחיר כזה ולראות את העושר הזה של מושבים מעור עם תיפורים נאים שמוסיפים לתחושה היוקרתית שהרכב כבר נותן מבחוץ. מייד כשהתיישבתי במושב הנהג והסתכלתי לאחור, אל המושב האחורי וראיתי את כריות הראש מצופות העור (כן, בסדר, סינטטי. סינטטי) קפץ לראשי המינוח החדש לרכב הזה. אני קובע (!!!) שמדובר במיני הראשונה בישראל שאפשר לכנותה "מיני-מנהלים". מכונית מיני שנותנת תחושת יוקרה כמו מכונית מנהלים גדולה ממנה בלפחות עוד מטר פלוס ויקרה ממנה בלפחות עוד 100 אלף ש"ח.

השיפורים בספארק החדשה נמשכים גם אל עיצוב לוח השעונים שרוענן ועודכן וגם אל מערכת המולטימדיה שגם כך היתה טובה מאד עד עכשיו ומעכשיו היא מצויינת. איך אמרתי? מי האוייב של הטוב? – הטוב מאד. היה ההוכחה שוב. לכל אלה מתווספים בדגם הפרימייר 10 רמקולים שנותנים סאונד מפתיע ומדהים באיכותו לרכב במחיר כזה, 10(!!!) כריות אויר לבטיחות מושלמת של הנוסעים בתוך הרכב ו….ידית משענת ליד ימין במושב הנהג. רכב מיני-מנהלים, כבר אמרתי?
בטיחות, בטיחות, בטיחות
כמו שאמרתי, תלונה אחת ויחידה היתה לי לשברולט במהלך השנה וחצי האחרונות מאז רכשנו לזוגתי את הספארק ולי את הקרוז החדשה – חוסר באיבזור בטיחות אקטיבית. ה"שערוריה" הזו נמשכה גם בעת השקת האקווינוקס והטראוורס החדשים, כאשר רק הדגם היקר ביותר קיבל איזה אביזר אחד של בטיחות אקטיבית. כל השאר, נאלצו להסתפק במוביל-איי שבינתיים עשתה על הגב של כולנו אקזיט ענק.
אז, חוץ מהנתון המרשים של 10 כריות אויר לנהג ולנוסעים, מציעה הספארק החדשה מערכות בטיחות אקטיבית ישירות מבית היצרן ולא שום קומבינה בהתקנה מקומית. מדובר במערכת בלימה אוטונומית בשעת חירום, מערכת זיהוי ואזהרה של התנגשות חזיתית ומערכת ניטור ואזהרה בסטייה מנתיב. הגיע הזמן וטוב מאד. וכשכל זה נמצא במכונית מיני במחיר הזה, לא נותר לי אלא לומר "שאפו" ולתת לרכב ציון "10" בבטיחות פאסיבית ואקטיבית, ביחס לגודלו ומחירו.
בנסיעה
כאן אין שינוי מהספארק של 2017 או 2018. מדובר באותו מנוע 1400 סמ"ק מצויין, חזק (98 כ"ס) וחסכוני שמשודך לתיבת הילוכים רציפה, מצויינת וחלקה מאד. לא. זו לא מכונית מירוץ, אבל בהחלט תרגישו טוב איתה ובתאוצות הפתיחה שלה ברמזורים (עד הפקק הבא – 50 מ' לפניכם). אינני יודע אם מהנדסי שברולט שיפרו משהו בבידוד הרעשים, אבל הספארק החדשה מרגישה לי עוד יותר שקטה מהספארק של זוגתי שתחיה, שגם היא שקטה מאד (הספארק וגם זוגתי). אני חייב לציין לטובה גם את מיתלי הרכב שעושים עבודה מצויינת ומעניקים נסיעה נוחה מאד, רכה במידה ועם אחיזת כביש מצויינת ובטוחה.
כשאני כותב שמדובר במכונית חסכונית, אני מדבר על צריכת דלק ממוצעת ומשולבת של 14 ק"מ לליטר. לא רע בכלל עבור מנוע 1400 סמ"ק שמספק 98 כ"ס והוא הגדול והחזק בקטגוריה. מחוץ לעיר, במהירות של 100 קמ"ש ועם מערכת בקרת השיוט מופעלת (קרוז קונטרול) הספארק "יודעת" לנסוע 19-20 ק"מ לליטר בקלות
סיכום ומסקנות
הספרק LTZ של זוגתי, עלתה לפני שנה וחצי כמעט 84,000 ש"ח. הספארק החדשה ברמת הגימור פרימייר שעולה באיבזור שלה על זו של זוגתי ונראית ומרגישה טוב יותר, עולה כיום 83,000 ש"ח בלבד ומצויידת בכל איבזור הבטיחות האקטיבית הנדרש. בהתחשב ברמת האיבזור, ריפודי העור (כן, כן. בסדר. סינטטי, סינטטי), תוספות הכרום היוקרתיות בחוץ ואיבזור הבטיחות האקטיבית, אני קובע חד משמעית שמדובר ב"חבילה" הכי משתלמת בארץ בקטגוריית מכוניות המיני וכי הספארק פרימייר היא "מכונית מיני-מנהלים" מצויינת המעניקה תמורה מלאה לאגרה
כשהעליתי את התרשמותי הראשונית מהרכב, בפוסט מקדים בפייסבוק, כמה שעות אחרי שקיבלתי את הרכב למבחן, כבר פצחו כמה מומחים מטעם עצמם בהערות ציניות לגבי הקביעה שלי על "ריפודי העור" ועל ההגדרה שכתבתי כבר אז "רכב מיני-מנהלים …ועכשיו שיקומו כל המומחים מטעם עצמם וכל הנפוחים מחשיבות עצמית ומוטורית ויתחילו להגיב
הצטרפו למדיות החברתיות :