שברולט טראקס טורבו

Home/רכב/קומפקטיות ומשפחתיות/שברולט טראקס טורבו
הנסיך הקטן

כתב: רוני אקרמן
צילומים: רוני אקרמן/יצרן/יח"צ


 אחד המהלכים המבריקים של חברת ג'נרל מוטורס האמריקאית, היה לרכוש חברת רכב קוריאנית בשם "דייהו" ולהפוך אותה לזרוע אינטגרלית בקבוצת "שברולט" העולמית שכל המכוניות היוצאות משעריה ישאו את לוגו שברולט המוכר.    זה החל בכך שחברת "דייהו" היתה זו שייצרה עבור ג'נרל מוטורס, בשנות ה-80 ותחילת ה-90, מכונית קטנה שאמורה להיות חסכונית (בעקבות משבר האנרגיה העולמי, לחברות אמריקאיות לא היה מושג כיצד מייצרים רכב קטן וחסכוני). היה מדובר ב"דייהו רייסר", דגם מיושן שהיה מבוסס בעצמו על אופל קאדט הוותיקה(גם היא בבעלות ג'נרל מוטורס) שנשא בארה"ב את לוגו "פונטיאק", עוד מותג מבית ג'נרל מוטורס, שבינתיים סיים את חייו.
שברולט קוריאה החלה לייצר מכוניות קטנות מתוך ארסנל מכוניות דייהו, שהיו מיועדות לשיווק בעולם כולו ולהוות אלטרנטיבה זולה וחסכונית גם בארה"ב. כך ראינו איך דייהו קאלוס הפכה לשברולט אוואו, דייהו נובירה הפכה לשברולט אופטרה, הדייהו מגנוס הפכה לשברולט אפיקה ועוד.
המהפך האמיתי הגיעה כאשר ג'נרל מוטורס תיכננה עם הזרוע הקוריאנית שלה מכונית כלל עולמית שתימכר כאותה המכונית בכל העולם.  וכך נולדה השברולט הקוריאנית הראשונה שבאמת תוכננה מאפס על-ידי ג'נרל מוטורס, הלא היא ה"קרוז".

2017-04-14T09:54:52+03:00