המוביל הארצי
כתב וצילם: רון אקרמן
מאי 2016
לפני הרבה שנים היתה קיה שם נרדף לרכב מסחרי (משאיות ננסיות), כושל, רועש, עם מנוע דיזל שהשחיר את כל השכונה ועוד סופרלטיבים שכאלה. בכלל, היבוא של המשאיות הקטנות האלה של קיה היה נתון בידי חברת יבוא קטנועים.
קיה, הנשלטת כיום בידי "יונדאי" עשתה מהפכה עצומה בהגדרת עצמה והחלה לייצר מכוניות נוסעים כמעט לכל קטגוריה בשוק.
בשנים האחרונות עבר אליה המעצב האגדי של "אודי", פיטר שרייר, שעיצב את האודי TT האייקונית ומאז המכוניות של קיה גם נראות מצויין.
בשנת 1997 אשתי ואני החלטנו לרכוש רכב חדש. נורא רצינו רכב שטח ו"נאלצנו" להסתפק בקיה ספורטאז' חדשה.
התאהבנו כבר אז במכונית ובמותג. אז נכון שרכב השטח הלא גדול הזה, עם מנוע 2000 סמ"ק וגיר ידני גמע ליטר אחד של בנזין ל-7 ק"מ, אבל בשטח לא היתה לו תחרות.
נזכרתי בסופרטאז' ההוא, כאשר קיבלתי את הקרניבל החדשה, מודל 2016 למבחן, כמעט 20 שנים לאחר המפגש עם הספורטאז' "ההוא".
הכרתי את הקרניבל הקודם. מוביל נוסעים קוריאני לטוב ולרע. בעיקר לרע – עיצוב משמים, איכות חומרים בינונית ובקיצור, לא משהו לכתוב עליו הביתה. מצד שני, ראיתי את התצלומים של הקרניבל החדשה וידעתי שמשהו דרמתי קרה למוביל הנוסעים של קיה.
לפני שנתחיל, הסבר קצר; הקרניבל החדשה מגיעה לישראל עם מנוע בנזין בנפח 3300 סמ"ק (כן, זו לא טעות – 3.3 ליטר), 6 צילינדרים בתצורת V והספק אדיר של 276 כ"ס. הסיבה לכך היא שהרכב הזה מגיע אלינו בתקינה אמריקאית (המותרת ביבוא לישראל), בניגוד לקרניבל עם מנוע דיזל המיוצר רק בתקינה קוריאנית ולא יכול להיות מיובא לישראל. והרווח כולו שלנו.
הצטרפו למדיות החברתיות :