קאדילק CT6 – החלום האמריקאי

Home/יוקרה וספורט, עמוד הבית, רכב/קאדילק CT6 – החלום האמריקאי

רון אקרמן – Ron Akerman

צילומים: פז בר – Paz Bar

כשקיבלתי את הקאדילק החדשה ביותר, הגדולה ביותר והמפוארת ביותר, ה-CT6 למבחן, מייד עלתה באוזניי המנגינה של שירו של דון מק'לין "אמריקן פיי".

קאדילק הוא לא מותג. קאדילק הוא אייקון. אייקון מוטורי שמאז ומתמיד סימל עושר, הצלחה, סטטוס גבוה ואת החלום האמריקאי במיטבו.. המותג קאדילק, הוא אחד ממותגי הרכב הוותיקים ביותר בארה"ב, ששמם אינו קשור למייסד המותג. חברות כמו אולדסמוביל, פורד ואחרות, קרויות על-שם מייסדן, אבל "קאדילק" היתה מלכתחילה מותג שהוקם כדי להיות מותג יוקרה של קבוצת ג'נרל מוטורס והוא קרוי על שמו של אנטואן דה-לה מוט קאדילק, נצר למשפחת אצולה צרפתית שייסד את העיר דטרויט. את המותג "קאדילק" ייסד הנרי לילנד בשנת 1906 כמותג רכבי יוקרה, לצד המותג "ביואיק" של ג'נרל מוטורס שגם היה מותג מכוניות יוקרה וכך, שני מותגים אלה הם הוותיקים ביותר בארה"ב כשני מותגי יוקרה שלא נקראים על שם מייסדם.

עם השנים מכוניות קאדילק הלכו ותפחו, הלכו והתארכו כאשר לקראת סוף שנות ה-50' של המאה הקודמת, המכוניות של קאדילק נודעו באורכן המטורף – כמעט 6 מטרים למכונית, ובזכות הסנפירים העצומים בחלקן האחורי. בשנות ה-60' וה-70' נעלמו הסנפירים קאדילק התאפיינה בפנסי זנב מוארכים, אבל המכוניות נשארו ארוכות, גדולות, מפוארות מאד ומפנקות. בשנות ה-80' הלא מאד עליזות לתעשיית הרכב האמריקאית, שמרה קאדילק על איכות גבוהה ויוקרה ואף זכתה בשנות ה-90' בפרס איכות מיוחד מטעם נשיא ארה"ב. הפעם היחידה שפרס כזה ניתן ע"י נשיא ארה"ב בתעשיית הרכב. העידן החדש של קאדילק מתאפיין במכוניות סופר-טכנולוגיות, גודלן פחת למימדים סבירים ובהיותה חלק מקבוצת ג'נרל מוטורס, שעד לא מזמן היתה גם הבעלים של אופל הגרמנית, זכתה קאדילק לקבל המון "חוכמה" וטכנולוגיה גרמניות, מה שבא לידי ביטוי במנועים קטנים ומתוחכמים, שלדות מצויינות וספורטיביות ועיצוב אלגנטי.

מבחוץ

ה-CT6 היא "שחקן החיזוק" החדש ביותר במשפחת קאדילק. המכונית הזו גדולה. היא נועדה להתחרות באודי A8 ובמרצדס S קלאס, אבל לא נראית גדולה ומגושמת כמותן. היא ארוכה – 5.184 מ', היא רחבה – 1.88 מ' ויש לה בסיס גלגלים עצום של 3.11 מ'.  אבל היתרון העיצובי העצום שלה הוא שהיא לא נראית גדולה ומגושמת כמו אחיותיה הגרמניות, מצד אחד, אבל נראית גדולה וסופר אלגנטית מצד שני.   ישנם אתרי רכב שהגדירו את העיצוב שלה כ"פחות מרשימה ממרצדס S קלאס". אני הייתי אומר בפשטות שהיא פחות מגושמת ממרצדס S קלאס והרבה יותר נעימה לעין.העיצוב החיצוני שלה פשוט ונקי, ללא קימורים והתחכמויות מיוחדות. בעיני העיצוב הזה אלגנטי במידה ועם זאת מצליח להעביר מסר חד משמעי של עוצמה וספורטיביות.

אם בדגמים האחרים של קאדילק, עד השנה, הפנסים האחוריים היו רק מוארכים מאחור, הרי שכעת, הם קיבלו "טוויסט" קטן ובחלקם העליון הם משוכים מעט לפנים. מעצב קאדילק אומר כי זו המחווה שלו לסנפירים ההם של קאדילק משנות ה-50.  האלמנט העיצובי הזה מתכתב היטב עם פנסי החזית שגם להם יש משיכה קלה לאחור בחלקם העליון ויחד עם שני פסי הלד הארוכים ממש משני הקצוות החזיתיים של הרכב, מתקבל עיצוב חזק ועוצמתי מאד.

מבפנים

"אמריקה, וורסנו, אמריקה" – זה היה משפט מוכר היטב מתוך מערכון של שלישיית הגשש החיוור. אין כמו המשפט הזה לתאר את הפנים של ה-CT6. מדובר בכל הפינוק, היוקרה והתחושה שאמריקה יודעת להכניס למכוניות שלה, יחד עם טאצ' גרמני/אירופי איכותי מאד.

אם הייתי צריך לתאר את פנים הרכב במילה אחת, הייתי אומר – "וואו".  אם הייתי צריך לתאר אותו בשתי מילים, הייתי אומר "וואו, וואו".  כי אני יכול להבטיח לכם שאלה ההברות שייפלטו מפיכם כשתיכנסו בפעם הראשונה לקוקפיט של ה-CT6.

המון עור, הרבה עץ, מסך מולטימדיה מרכזי מסך מגע עצום בגודל 10 אינטש, לוח שעונים דיגיטלי ועיצוב כללי נקי נקי נקי.  התחשוה הכללית היא של המון מרווח פנימי עצום, סטייל ואיכות אמיתיים ובעיקר הבנה שאני יושב ברכב יוקרה נחשק.

ליושבים מאחור יש מרחב כמעט דימיוני והמון מקום לרגליים. תא המטען נאה בנפח 433 ליטרים.

רשימת הפינוקים והתוספות היא כמעט בלתי נגמרת וכוללת בין השאר: מערכת מיזוג אוויר מפוצלת לפנים ואחור ובעלת 2 איזורים נפרדים, הגה, ידית הילוכים, מושבים ודיפוני דלתות מעור, חלון גג פנורמי מפוצל לשניים כשהחלון הקדמי נפתח במלואו, וילון אחורי חשמלי, מערכת סאונד אדירה עם 10 רמקולים מתוצרת BOSE, מושבים קדמיים מחוממים לחורף ובעלי אוורור פנימי לקיץ.  על העניין הזה של אוורור פנימי במושבים, אני רוצה להתעכב קצת; אני, כעיקרון, חושב שמושבי עור בתנאי השמש הלוהטת של ישראל, הם אביזר מיותר, יקר וגורם לכוויות לא מעטות למי שנכנס לרכב לאחר שעמד בשמש קצת יותר מחצי שעה. יותר מכך, גם כאשר נוהגים ברכב הממוזג, כמעט תמיד תמצאו את עצמכם מזיעים כהוגן בגב המוצמד למשענת המושב העשויה עור ומונעת מהחולצה והגוף שלנו "לנשום" ב-CT6, המושבים מאווררים מבפנים ובזמן הנסיעה נושבת בריזה נעימה בגב ובישבן הנהג. פשוט תענוג לצאת מהרכב ביום לוהט, ללא טיפה אחת של זיעה וללא חולצה הדבוקה לגבך עם לחות מציקה. שאפו.

בטיחות, רבותי, בטיחות

הקאדילק עמוסה איבזור בטיחותי. כמעט כל מערכת שתוכלו לחשוב עליה, קיימת כאן, מקורית, מהיצרן; מערכת שמירת נתיב אקטיבית הכוללת תיקון עצמי ומירכוז הרכב לנתיב, מערכת התראה לזיהוי הולכי רגל ובלימה אוטונומית אם נדרשת, סייען חניה המאפשר לרכב להחנות את עצמו באופן אוטומטי, הורדת אור גבוה ע"י זיהוי אוטומטי של רכב המגיע מלפנים, התראה על תנועה חוצה מאחור או הולך רגל מאחורי הרכב, בעת נסיעה לאחור, התראת שטח מת במראות הצד, מערכת לזיהוי והתראה מפני התנגשות חזיתית כולל אינדיקציית מרחק מהרכב לפנים ועצירת הרכב במהירויות נמוכות. ועוד ועוד ועוד. יש כאן, כמובן, בקרת שיוט – קרוז קונטרול, אך משום מה היא איננה אדפטיבית.

ההנעה וההנאה

תראו, ה-CTS המשווקת בארץ לא מיועדת להיות מכונית ספורט. אבל היא בהחלט נכנסת יפה לקטגוריית ה"ספורט-אלגנט".  עם יחידת הנעה בנפח 3650 סמ"ק ומנוע בתצורת V6 מייצר המנוע הזה הספק של 335 כוחות סוס עליזים וחזקים מאד. בתוספת מומנט בשרני של 39 קג"מ, קיבלנו כאן מנוע נשכני שיודע לזנק באופן נחוש ומהיר ולהזיז את כל 1800 הק"ג ששוקל הרכב הזה מאפס ל-100 קמ"ש בתוך כ-6.5 שניות. נדמה של-CT6 יש כוח בלתי נגמר. בכל מהירות, בכל סל"ד, רק תלחצו על הדוושה והיא מתחילה לעוף. בשקט בשקט וחזק חזק.  בסעיף הנהיגה אני רוצה להתייחס רגע למשהו שמעולם לא התייחסתי אליו – מראות הרכב. בתוך תא הנוסעים, מצויידת הקאדילק במראה פנימית בעלת גימיק שהוא לא פחות ממבריק; כאשר יש נוסעים מאחור או אם משענות הראש האחוריות מפריעות לשדה הראייה של הנהג, יש אפשרות להפעיל מצלמה המקרינה את תמונת אחורי הרכב בזווית רחבה, על על שטח המראה. וכשמסתכלים במראה רואים תמונה חדה ומדוייקת של אחורי הרכב, אך ללא ההפרעות והסחות הדעת של היושבים מאחור. מראות הצד של הקאדילק הזו הן מעוצבות וקטנות, אך מעניקות שדה ראייה רכב וגדול. פשוט נפלא.

ואם כבר עוסקים במנוע, חשוב מאד לספר לכם שיש כאן פיצ'ר חסכוני מדליק במיוחד. בעת נסיעת שיוט בכביש מהיר, כאשר תפעילו את בקרת השיוט (וגם אם לא), ברגע שהרכב יתייצב על מהירות קבועה, מחשב הרכב מנתק מייד 2 צילינדרים מהעבודה והרכב משייט לו במהירות 120 קמ"ש (על כביש 6, למשל), רק עם 4 צילינדרים וחיסכון משמעותי מאד בדלק.  בדרך הזו תוכלו להגיע לצריכת דלק של כ-16-17 ק"מ לליטר ואף יותר, בנסיעת שיוט. בתוך העיר, כאשר כל ששת הצילינדרים פועלים, תגיעו לצריכת דלק יפה של 6-7 ק"מ לליטר, שזה בעיני יפה מאד למכונית בגודל ובמשקל האלה.

הקאדילק הגדולה הזו מצויידת בהנעת 4X4 קבועה לכל הגלגלים, מה שמקנה לה יציבות של רכבת על מסילה. מדהים בתחושה בטוח מאד ומצויין.

הכבישים המשובשים והשבורים של ישראל, בעיקר בתוך העיר, אבל גם מחוצה לה, הופכים לאוטובאן גרמני איכותי תחת גלגליה של הקאדילק הזו ומערכת המתלים והבולמים הפנומינאלית שלה.

המחיר והתמורה

איש עסקים אחד לימד אותי שעסקה טובה נעשית בקניה ולא במכירה.  דהיינו, אם אתה מצליח לרכוש מוצר טוב במחיר נמוך הרי שהרווח מתחיל ברכישה במחיר הנמוך. את זה בדיוק מציעה ה-CT6.  מחיר נמוך משמעותית מאד ממתחרותיה הישירות – מרצדס S קלאס, אאודי A8 וב.מ.וו. סדרה 7.   במחיר של 550,000 ש"ח לא תוכלו לרכוש שום רכב חדש בקטגוריה הזו.

כאם יש לכם, בפירוש הזדמנות לרכוש רכב יוקרה בקטגוריה של מרצדס S קלאס, במחיר של E קלאס, לקנות אאודי A8 במחיר של אאודי A6, לקנות….אני חושב שהבנתם

תוסיפו לזה את העובדה שנהיגה ברכב הנושא על ההגה שלו את לוגו קאדילק, היא נהיגה ברכב עם המון היסטוריה ומסורת, וקיבלת חבילה מוטורית יוקרתית שאין לה תחרות

אין ספק, קאדילק החלה לשחק במגרש של הגרמניות היוקרתיות וזה נראה ומורגש מכל כיוון במכונית הנפלאה הזו. ו…כן, אם אני יודע שאין לי שום רצון להיות בעליה של מרצדס S קלאס, אני בפירוש יודע שאני רוצה מאד להיות בעליה של קאדילק CT6.

2017-07-11T15:43:04+03:00