פיז’ו 3008 הייבריד פלאג-אין – תור דה -פראנס

Home/כבישטח, עמוד הבית, רכב/פיז’ו 3008 הייבריד פלאג-אין – תור דה -פראנס

רון אקרמן – ron akerman – פברואר 2021

בכל פעם שאני בוחן מכונית, אני מעלה מספר פוסטים בפייסבוק ובאינסטגרם, תוך כדי ימי המבחן. תמיד, אבל תמיד, כאשר אני בוחן מכוניות צרפתיות ולא משנה מאיזה מותג, תמיד יהיו אותם כמה שיתחילו להגיב על חוסר האמינות של הרכב הצרפתי בכלל וזה שאני בחון בפרט.

התגובות האלה ממחישות שני דברים; הראשון שאנחנו “תקועים” בתדמיות עבר וממשיכים להשקות ולטפח אותן מבלי להיות מעודכנים. השני – שאנשים לא מחזיקים ראש פתוח להתפתחויות, שינויים ויכולת לבחון מחדש פארדיגמות ישנות. אחד משני הדברים האלה ובוודאי שניהם יחד, מונעים, לרוב, מאותם אנשים המון הנאות וריגושים בחיים. לא טוב להיות תקוע בעבר.

בשנים האחרונות עושה קונצרן PSA הצרפתי צעדי ענק בכיוון של התחדשות, שיפור טכנולוגי, פריצות דרך מוטוריות ושיפור עצום של אמינות וניראות. את זה אפשר לראות בכל רכבי הקבוצה – פיז’ו, סיטרואן, DS וגם באופל, המצטרפת האחרונה לקבוצה. החדשה הכי חמה בעולם הרכב היא שקבוצת PSA חברה לקבוצת פיאט-קרייזלר ויצרה את אחד מענקי הרכב בעולם כיום הנקרא “סטלנטיס” שהוא למעשה קבוצת הרכב הרביעית בגודלה בעולם.

על הפיז’ו 208 החדשה כבר קראתם אצלי בחודש ינואר 2021 והבנתם שמדובר ברכב אחר לחלוטין מזה שרובכם מכירים כ-“208”. גם על ה-2008 קראתם אצלי בנובמבר 2020 וגם שם כבר הבנתם שמדובר בדור אחר לחלוטין של מכונית.
ה-3008 היא וותיקה-חדשה בשוק שלנו והייתי אומר שהיא מצליחה מאד בשוק הישראלי, לצד ה-5008 הבכירה. במסגרת תהליך ההתחשמלות הכללי שעובר על העולם בכלל ועל קבוצת PSA והיבואנית לובינסקי, אנחנו זוכים לקבל כאן גם את גרסת ההייבריד פלאג-אין של ה-3008. מדובר ברכב היברידי-נטען ובעיני, הפיתרון הזה של רכב היברידי נטען, הוא הפתרון הכי נכון לעת הזו לשוק הישראלי שאינו עשיר מידי בעמדות טעינה מהירות ברחבי הארץ. אישית, אני חושב שהמקום לרכב חשמלי מלא, עבור מי שגומע קילומטרים רבים בחודש, יגיע בעוד שנים ספורות, כאשר נושא הטווח והטעינה לא יהוו אתגר/מכשול בפני תכנון נסיעות ארוכות לצפון או לדרום או מהצפון עד לדרום וההיפך.

למבחן הזה קיבלתי את ה-3008 PHEV ברמת הגימור הגבוהה המכונה GT. אבל בסיום הבמחן הרגשתי שקיבלתי רכב שהוא מצוייד לעילא ולעילא, אבל כך גם מחירו ולא בטוח שהנהג הישראלי חייב רכב כזה, במחיר הזה. אז ביקשתי לבחון גם את גרסת הפרימיום שאמנם חזקה פחות ומצויידת מעט פחות, אבל המנוע אותו מנוע, ההייבריד פלאג-אין הוא אותו דבר ורק המחיר נמוך משמעותית ו”עושה שכל”.

מבחוץ

מדובר באותו 3008 המוכר לנו היטב בשנים האחרונות. העיצוב מצויין, הרכב עבר כמה “נגיעות” עיצוביות. קיימים הבדלים קטנים בין רמת הגימור “פרימיום” שהיא ה”התחלתית” ורמת הגימור “GT ” שהיא רמת הגימור הגבוהה יותר.

ההבדלים העיקריים באים לידי ביטוי בגריל השונה ובגג ומראות הצד שמגיעים בצבע שחור ברמת ה-,GT”. שאר ההבדלים מגיעים בכמה הבדלים קלים בתוך תא הנוסעים.

ה-3008 מגיע עם חישוקי גלגלים בקוטר ”19 מרשימים ביותר וזה נראה מצויין.

מבפנים

ה”בפנוכו” של פיז’ו כבר הפך לשם דבר. ה”קוקפיט” עם ההגה הקטן, לוח השעונים הדיגיטלי, צג המולטימדיה הגדול והברור וכל סביבת הנהג – אומרים הלל. כשהתיישבתי בפעם המי-יודע-כמה בתוך מושב הנהג, היתה לי תחושה נעימה של חזרה הביתה. וזה מצויין. ההגה הקטנטן והקטום למעלה ולמטה, ה”פסנתר” של מתגי ההפעלה שבגרסת ההייבריד פלאג-אין נוסף לו לחצן אחד לבחירת אופן ההנעה (חשמל בלבד, היברידי או שמירה על אחוז טעינה מסויים בסוללה).

כל הדש-בורד והדלתות מכוסים בפאנלים של דמוי עור, אלומיניום מוברש, פלסטיק איכותי כהה ו…סוג של בד, שכאן אתם רואים אותו בגוון אפור בהיר. זה נראה ומרגיש מצויין, אבל לכל אורך המבחן לא יכולתי להפסיק ולחשוב כיצד ייראה הבד הזה בעוד 5-8 שנים, נגיד.

הגג הפנורמי ותאורת הלד המשולבת בו

בתקרת הרכב תמצאו חלון גג פנורמי ענק שגם נפתח חשמלית בחציו. בתוך מסילות הוילון של חלון הגג משולב פס לד שמאיר בתאורת האוירה שאתם בוחרים. החלון הזה נהדר ותאורת האוירה המשולבת בו, מקנה תחושת יוקרה. הביצוע נפלא. בכלל, איכות הרכבת המשטחים ותחושת החומרים למגע יד, נותנת הרגשה שאתם יושבים ברכב יקר יותר. יפה מאד.

ההבדל בכוח וההנעה

ההבדל העיקרי שבין שני הדגמים בא לידי ביטוי ביחידת הכוח וההנעה; ברמת ה-GT הרכב מגיע בהספק כולל – בנזין וחשמל – של כ-300 כ”ס וברמת הפרימיום תקבלו הספק כולל של 225 כ”ס. הבדל נוסף ומשמעותי הוא שברמת הגימור הבכירה תקבלו הנעת 4X4 לפי בחירה (הכוונה היא ששהנעה ל-4 הגלגלים היא לא קבועה ואתם יכולים לבחור מתי להפעיל אותה) וברמת הפרימיום ההנעה היא קדמית בלבד.

הנסיעה, ההנאה והתנועה

אחד היתרונות הגדולים של רכב היברידי-נטען הוא, שאתם יכולים לבחור את סוג המינוע. דהיינו, אתם יכולים לבחור שהרכב ייסע רק על החשמל, עד להתרוקנות מוחלטת של הסוללה ורק אז יעבור לבנזין. זה ייתרון עצום עבור החיסכון בדלק. כאשר קיבלתי את הרכב, אמר לי הבחור האחראי על נסיעות המבחן כי טווח הנסיעה על סוללה מלאה מגיע ל-55 ק”מ ע”פ תקן WLTP המחמיר. “כן, כן”, אמרתי לעצמי. כבר שמעתי את הטווחים האלה במכוניות אחרות כשבפועל נסעתי איתן כ-35 ק”מ בלבד, לפני שהמצבר התרוקן סופית. אז יש לי חדשות עבורכם. ה-3008 הזו “נתנה” לי טווח נקי של 50 ק”מ על חשמל בלבד ואת זה בחנתי פעמיים-שלוש ותמיד הגעתי לאותה תוצאה. זה פשוט מצויין. חשוב מאד לנהוג ברכב בעדינות, לא להאיץ במהירות המקסימלית, כי אז ההנאה אולי מאד גדולה – פחות מ-6 שניות ל-100 קמ”ש – אבל זה גם מחסל את החשמל בסוללה ומקטין את הטווח באופן משמעותי. סעו רגיל.

אני גר בת”א, עיר הפקקים והחניה הבלתי אפשרית. רכב הברידי-נטען, הוא פריט חובה לכל מי שגר בגוש דן.

הנסיעה ב-3008, בשתי הגרסאות, היא שקטה מאד ומהנה מאד מאד. הרכב נעים מאד לנסיעה, ה”רכות” הצרפתית היא בשיאה, הן בכביש ישר והן על אספלט משובש, החלון הפנורמי בגג, יחד עם תאורת האוירה המיוחדת ומערכת המסאז’ במושבים הקדמיים ברמת ה-GT, יתנו לכם תחושה של רכב יוקרה.

בערב, כאשר תתקרבו לרכב מערכת הקי-לס תפתח את הרכב ומהמראות תידלק נורת לד שתאיר את סביבת הדלת עם לוגו של פיז’ו.

במהלך כל ימי המבחן מלמלתי לעצמי שוב ושוב עד כמה אני נהנה מהרכב ואף שלחתי הודעת טקסט לקובי – מנהל יחסי הציבור של קבוצת לובינסקי, שהייתי קונה את רכב ההדגמה כמו שהוא, בזה הרגע.

המחיר של גרסת ה-GT עומד עד 254,000 ש”ח. אבל מחיר גרסת הפרימיום הוא 218,000 ש”ח בלבד.

מבחינת הכוח שמייצר הרכב, ההבדל בין שתי הגרסאות עומד על 75 כ”ס, לטובת דגם ה-GT. אבל אני אומר לכם כאן חד וחלק אתם ממש לא תרגישו את ההבדל ואם פער של 36,000 ש”ח הוא משמעותי עבורכם, אתם בהחלט תוכלו ליהנות מגרסת הפרימיום ללא שום רגשי נחיתות.

אם אתם לא מאלה שחשוב להם המותג של הרכב בחניה, אלא חשוב להם לקבל תמורה למחיר וליהנות מהדרך, הפיז’ו 3008 הייבריד פלאג-אין, הוא בהחלט עבורכם

2021-02-13T17:54:00+02:00