צרפתיה שנותנת… בראש
אי שם באמצע שנות ה-80 נולדה מתחרה ראויה לגולף GTI. קראו לה פיז'ו 205GTI.
אני, שזכיתי לנהוג בגולף GTI האייקונית אי שם בשנות ה-80 (לכו לכתבה שלי על הגולף GTI החדשה), לא נורא התלהבתי מהחיקוי הצרפתי, שללא בושה עשה שימוש באותן 3 אותיות "קדושות" – GTI. לא נורא התלהבתי, עד ששותפי לעסק באותן השנים רכש לו פיז'ו 205GTI. סיבוב אחד עליה הבהיר לי כמה טעיתי.
נזכרתי באותם הרגעים כאשר לאחרונה קיבלתי מחברת "לובינסקי" את הפיז'ו 208GTI לנסיעת מבחן.
קיבלתי אותה ביום גשום וסגרירי.
הנציג שמסר לי אותה מיהר לדווח לי שמנוע ה-1.6 טורבו שלה מפיק 200 כ"ס ושיחרר אותי לדרכי, היישר אל תוך הפקקים האדירים של בני ברק הצפופה.
כשאתה עומד בפקק ללא מוצא, כשמסביבך המון מכוניות סטיישן או וואנים עם נהגים חרדים שמסיעים המוני ילדים בתוך המכוניות וסביב המכונית רוחשים מאות הולכי רגל בכאוס בלתי מוסבר, שחוצים את הכביש לכל כיוון ומכל כיוון ואתה עומד, זה ממש לא משנה אם למכונית שלך יש 200 כ"ס או 3 כ"ס. התוצאה היא אותה תוצאה – עומדים.
אבל, עוד 30 דקות ויומיים מאוחר יותר, גיליתי את מכמניה של ה-208GTI והתאהבתי.
באחת חזרתי לאותה פיז'ו 205GTI מודל 1988 עליה נהגתי שוב ושוב ושוב.
הצטרפו למדיות החברתיות :