עולים מדרגה בספורט המוטורי: פיז'ו 208 רייסינג בישראל

Home/חדשות רכב, עמוד הבית, רכב/עולים מדרגה בספורט המוטורי: פיז'ו 208 רייסינג בישראל

רון אקרמן – 17.5.2018

צילום: רונן טופלברג

הספורט המוטורי תופס תאוצה בישראל. יבואני הרכב מתחילים להבין את הפוטנציאל הגדול ואחרי שקאדילק פרסה את חסותה על סדרת מירוצים, לוקחת קבוצת לובינסקי, את כל התחום צעד אחד גדול מאד קדימה.

קבוצת לובינסקי, אחת מקבוצות הרכב המובילות בארץ, נוסדה בשנת 1936 ומייצגת את מותגי פיג'ו, סיטרואן DS ו-MG בישראל, פורצת דרך בספורט המוטורי הישראלי ומשיקה לראשונה בישראל את מכוניות המירוץ פיג'ו 208 RACING CUP. בשיתוף חברת 'פרודרייב' של ראם סמואל, מושקת גם אליפות ישראל 208 RACING. אלו מכוניות המירוץ הראשונות שהגיעו לישראל באופן רשמי וסדרתי והן נבנו בסדנת הספורט המוטורי של היצרן בצרפת Peugeot Sport. מכוניות אלה שנשענות על שלדת ומרכב ה-208 הפופולארית בישראל, מצוידות בכל אבזור הבטיחות המתקדם והמקובל במירוצי מכוניות כמו כלוב בטיחות, מערכות כיבוי, מתלים מתוחכמים, בלמים חזקים במיוחד, מערכות טלמטריה מלאות ועוד. מכוניות אלה משמשות את פיג'ו במגוון מירוצי ליגות CUP באירופה.

בישראל, קבוצת לובינסקי בשיתוף עם ההתאחדות הישראלית למכוניות וקארטינג ובית הספר לנהיגת מירוצים 'פרודרייב' של ראם סמואל תפעיל ליגת מירוצים מקצועית שתקיים עשרות מירוצים בשנה במסלולים הקיימים והחדשים שעתידים להיבנות בישראל. ליגה זו למעשה תאפשר לנהגים שחלמו לעסוק באופן מקצועי בענף הספורט המוטורי לקחת חלק במירוצים סדירים ורשמיים, בהן כל המכוניות זהות לחלוטין. בנוסף לפעילות המירוצים, בית הספר לנהיגת מירוצים של ראם סמואל וקבוצת לובינסקי, יקיימו פעילות חווייתית ללקוחות, אורחים וקידומי מכירות לכל אורך השנה ובהדרכה צמודה ומקצועית.

הרכב: פיג'ו 208 CUP RACING

מכונית המירוץ פיג'ו 208 RACING CUP מבוססת על שלדת פיג'ו 208 (אורכה 396.2 ס"מ, רוחבה 173.9 ס"מ ובסיס הגלגלים 253.8 ס"מ), אך למעשה נבנית ידנית על ידי פיג'ו ספורט, חטיבת המירוצים של פיג'ו בצרפת בהתאם לדרישות ממכונית מירוץ בתקן FIA. בחזיתה של מכונית זו מצוי מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר אטמוספרי אשר מפיק 140 כ"ס ב-6,650 סל"ד וכן 17 קג"מ ב-5,750 סל"ד. מנוע זה משודך לתיבת הילוכים ידנית עם 5 הילוכים. הודות למשקל גוף קל במיוחד של 960 ק"ג בלבד, מכונית זו מסוגלת להפיק ביצועים מהירים במיוחד.

בהתאם לשימוש על מסלולי המירוצים, ה-208 RACING CUP מצוידת בכלוב בטיחות מלא, מושבי מירוץ עם רתמות, מתלים קשיחים ומונמכים (מקפרסון מלפנים, זרועות נגררות מאחור), בלמים מחוזקים (דיסקים 310 מ"מ מלפנים, קאליפרים רדיאליים 4 בוכנות) אשר מציעים לנהג כיול ושליטה על חלוקת עומסי הבלימה בין הציר האחורי לקדמי, בתגבור מתכוונן למערכת ההיגוי, במערכת טלמטריה מלאה, במערכות בטיחות לניתוק אספקת הדלק והחשמל במקרה תאונה ועוד.

 

האליפות: 208 RACING

אליפות 208 RACING תתקיים על פני 9 סופי שבוע של פעילות. בכל סוף שבוע יערכו אימונים, מדידות זמנים ושני מירוצים המתפרסים על פני יומיים. באליפות זו ייקחו חלק 21 נהגים, אשר יחולקו לשלוש קבוצות ובכל סוף שבוע מתחרה קבוצה אחת. כל קבוצה תתחרה במשך שלושה סופי שבוע ותצבור נקודות. במהלך העונה, תגיע האליפות למסלולי ערד ופצאל ויתכן שיתבצע גם מירוץ בשדה תימן (בהתאם לסיום ההכנות והעבודה של המסלול וכו').

לאחר שלוש סדרות מירוצים (סה"כ 9 סופי שבוע) יוזמנו הנהגים עם הניקוד המצטבר ביותר בליגה להשתתפות באירוע הגמר שבו יהיו אימונים, מדידות זמנים ולבסוף מירוץ אחרון לעונה שבו יוכתר אלוף ישראל במירוצי מכוניות 208 RACING. כל הנהגים בליגה רשאים להגיע ולהתאמן על המסלולים השונים בימי האימון הפתוחים, חלקם נעזרים במדריכים של חברת פרודרייב כדי להתכונן וחלקם מגיעים כדי להתאמן ולצבור זמן מסלול על מכוניות המירוץ. בנוסף לכך, חלק מהאימונים יתקיימו אצל חברת SIMRACE של חגי פארן, כאשר אימונים בסימולטורים מאפשרים יותר זמן אימון בנהיגת מירוצים, שיפור יכולות וגם את האפשרות לערוך הדמיה מלאה של מירוצים.

בכל סוף שבוע של מירוץ שבעת הנהגים המתחרים בסוף שבוע זה יערכו הגרלה ויקבלו רכב אשר ילווה אותם לאורך כל סוף השבוע והמירוץ. בכל סוף שבוע, יקבלו הנהגים זוג צמיגים קדמיים חדשים, מה שאומר שהם צריכים ללמוד לנהל את צריכת הצמיגים בצורה חכמה (חלק מהאימונים עוסקים בכך). ישנם שלושה מקצי אימון חופשיים שבהם הנהגים עולים כדי להכיר את הרכב והמסלול ולאחר האימונים, יש מקצה דירוג למדידות זמנים אשר לפי התוצאות יקבע סדר הזינוק ביום המירוץ. ביום השני יהיה חימום בוקר ואז שני מירוצים שאורכם 20 דקות ומספר ההקפות יקבע על פי תוואי המסלול. במירוץ השני, ינוהל חצי גריד הפוך, כלומר מי שניצח במירוץ הראשון יזנק רביעי ומי שסיים רביעי יזנק ראשון. צבירת הניקוד תעשה על פי שני המירוצים. לרשות הנהגים יעמד בכל סוף השבוע צוות טכני של פרודרייב לכל צורך בסיוע.

מועדי המירוצים:

  • 15-16 יוני במסלול ערד
  • 22-23 יוני במסלול ערד
  • 7-8 ספטמבר במסלול ערד
  • 28-29 ספטמבר במסלול פצאל
  • 5-6 אוקטובר במסלול ערד
  • 19-20 אוקטובר במסלול פצאל
  • 2-3 נובמבר במסלול פצאל
  • 16-17 נובמבר במסלול פצאל
  • 30 נובמבר עד 1 דצמבר במסלול ערד
  • תחרות הגמר, 14-15 דצמבר במסלול ערד

*מיקומי המירוצים והתאריכים עשויים להשתנות בהתאם לפעילות

2018-05-17T10:28:15+00:00