רון אקרמן – Ron Akerman
צילומים: יצרן
לאחר תקופה של רמזים, טיזרים וחלקי מידע, חושפת היום סקודה את הקרוסאובר כבישטח החדש שלה – הקארוק
הקארוק הוא, למעשה המחליף של סקודה יטי שנחל הצלחה מסחרית גדולה מאד. על-פי הנתונים הראשונים והמראה שלו, הקארוק ילך בנתיה ההצלחה של קודמו ואף יעלה עליו בהצלחתו.
מבחינת מימדים, הקארוק ימוצב ישירות מול פולקסווגן טיגואן וניסאן קשקאי וישתרע על אורך של 4,382 מילימטרים. רוחבו של הקארוק הוא 1,841 מילימטרים מכובדים וגובהו הוא 1,605 מילימטרים. סקודה קארוק עצמו מבוסס על פלטפורמת ה-MQB המוכרת של קונצרן פולקסווגן – ושלא במפתיע חולק רכיבים רבים עם סיאט אטקה.
הקארוק אמנם ממוצב מול פולקסווגן טיגואן ויונדאי טוסון ודומיהן, אבל אם לסמוך על העבר של סקודה, הוא יהיה מרווח יותר ובעל פתרונות חכמים וגימיקים אחרים שמהנדסי סקודה יודעים להשחיל למכוניותיהם.
היצע המנועים כולל מנוע בנזין עם 3 ציל' בנפח 1.0ל' – המוכר מסקודה אוקטביה ומהסיאט איביזה – אשר מפיק 113 כוחות סוס. מנוע בנזין נוסף – שמגיע מפולקסווגן גולף – בנפח 1.5 ליטרים המפיק 148 כוחות סוס (כולל ניתוק לשני צילינדרים לחיסכון), מנוע טורבו דיזל בנפח 2.0 ליטרים המפיק 148 כוחות סוס, מנוע טורבו דיזל נוסף בנפח 1.6 ליטרים המפיק 113 כוחות סוס- וגרסה נוספת של מנוע הדיזל הבכיר- בנפח 2.0 ליטרים-המפיקה 186 כוחות סוס. כל המנועים (פרט לדיזל הבכיר) מוצעים הן בגרסה ידנית והן בגרסת DSG- והדיזל הבכיר מוותר לחלוטין על תיבה ידנית.
שמו של הקארוק לקוח משילוב מילים בשפתם של בני שבט מאלסקה שתי מילים שפירושן "קאראק" – מכונית ו"רוק" – חץ.
הצטרפו למדיות החברתיות :