סיטרואן C3 – לנהוג בסוכריה

Home/סופר-מיני, עמוד הבית, רכב/סיטרואן C3 – לנהוג בסוכריה

נהג, כתב וצילם – רון אקרמן

הכתבה הזו תהיה מעט שונה. שונה, כי על ה-C3 כתבתי כבר לפני כ-4 שנים, כשיצאה לכביש גרסתה הראשונה של ה-C3 הנוכחית. ארבע-חמש שנים הן נצח בשנות רכב. נזכרתי ב-C3 כשבחנתי את ה-2008 ורציתי להיזכר בתאומה מבית סיטרואן ולבדוק מה עשו לה שנים.

כידוע, הסיטרואן C3 היא אחותה התאומה, הלא זהה, של פיז’ו 208. שתיהן שייכות לקטגוריית הסופר-מיני. אחרי שנהגתי ב-2008 – גרסת הכבישטח או הקרוסאובר של ה-208 וכל-כך התלהבתי, רציתי לראות מה נשמע אצל האחות התאומה. אז נכון שהתאומה ממש היא ה-C3 איירקרוס, אבל העיקרון דומה.

הנהיגה ב-C3 הדגימה באופן הכי ממשי שיש, כיצד שתי אחיות לקטגוריה נמצאות שנות דור האחת מהשניה. הנתונים הפיזיים במידות שתי המכוניות, הם זהים להדהים. הן באורך, הן ברוחב והן ברוחק הסרנים, אז שווה לבדוק מה נותנת ה-C3 למי שיבחר בה.

כאשר הושקה ה-C3 הנוכחית לראשונה, מאד מאד אהבתי את המכונית (חפשו את הכתבה כאן בבלוג) היא היתה שונה, נועזת והצביעה, שוב, על העובדה שסיטרואן חוזרת להפגין אישיות משל עצמה ולא להיות העתק חיוור של מכוניות פיז’ו.

גם היום, כמה שנים אחרי שהושקה ואחרי שעברה לאחרונה מתיחת פנים חיצונית, ה-C3 היא סוכריה. כשאני מסתכל עליה מבחוץ אני רואה ממתק צבעוני שעושה חשק להיכנס ולנהוג בו.

עם השנים נוספו ל-C3 עזרי הבטיחות האקטיביים ההכרחיים כגון התראת סטייה מנתיב (ללא תיקון), התראת שמירת מרחק מלפנים ואפילו התראת רכב בשטח מת במראות (אביזר בטיחות כל-כך חשוב שלא קיים במכוניות יקרות ממנה בכמעט פי שתיים). ובכל זאת, התחושה הכללית היא ש”הוסיפו” את זה לרכב הקיים ולא שהמערכות האלהנוספו לרכב בשלבי הפיתוח שלו. עדות נוספת ל”גיל” של ה-C3, הם הסאונד של המנוע. מדובר באותו מנוע 1.2 ליטר טורבו שנמצא בפיז’ו 208/2008 רק שבסיטרואן שומעים אותו יותר. בידוד רעשי המנוע כאן הוא חצי דור לאחור.

ובכל זאת, מה עושה את ה-C3 למה שהיא? העיצוב המיוחד, האופי ו…הסוכריה.

אם יש דבר אחד שמורגש היטב מייד בכניסה ל-C3, הוא גובה הישיבה של הנהג. למרות שמדובר במכונית סופר-מיני, התחושה היא שנכנסתי לקרוסאובר. הישיבה היא גבוהה מאד ומעניקה שדה ראיה רחב וגדול לנהג. לוח השעונים הוא לא דיגיטלי ופער הדורות בין ה-208/2008 החדשה ל-C3 הוותיקה יותר, ניכר מייד במראה לוח השעונים.

בזמן הנסיעה ההנאה מההנעה, היא נהדרת. המנוע המצויין של קבוצת PSA עושה עבודה מצויינת, עם הספק של 110 כ”ס ומומנט טוב של 20 קג”מ. הזינוק מאפס ל-100 קמ,ש עומד על 10 שניות לא ממש ספורטיביות, אבל זה לא ממש משנה. למנוע משודכת תיבת הילוכים אוטומטית מצויינת של אייסין וצריכת הדלק של ה-C3 במרבית הזמן היא טובה מאד.

פנים הרכב לא עבר יותר מידי שינויים במתיחת הפנים האחרונה, אבל כן עודכנו צבעי הריפוד והותאמו לצבע החיצוני של הרכב. אני עדיין אוהב מאד את ידית הסגירה הפנימית של הדלת, שמזכירה מאד ידית של מזוודה.

במהלך על המבחן לא יכולתי להשתחרר מהתחושה שאני נוהג בממתק. בסוכריה. מי שיבחר ב-C3, יבחר בה בזכות כ-30 שילובי צבעים שבהם ניתן לבחור את הרכב, בזכות היכולת להיות שונה והרבה יותר אינדיבידואלי על הכביש, בזכות השונות והבולטות וזה יתרון עצום בתקופה הזו שהמכוניות הבנאליות מהמזרח הרחוק השתלטו לנו על האג’נדה המוטורית והכבישים בישראל. אם ה-C3 היתה בגד, בהחלט הייתי אומר שיש בה הצהרה אופנתית של שונות ובולטות. היא לא בולטת בביצועים או בהתנהגות מוטורית יוצאת דופן. אבל היא בהחלט אמירה חד משמעית של שונות עיצובית ואופנתית על הכביש. ובימינו, זה בהחלט יתרון

מחיר המכונית שנבחנה, ברמת הגימור “שיין פק” עומד על 106,000 ש”ח שזה 17,000 ש”ח יותר ממחירה של המכונית שהיה בעת שבחנתי אותה כאן לפני כמה שנים. אולי אלה מערכות הבטיחות שייקרו אותה ואולי העובדה שהיא כבר התבססה בשוק הרכב. נכון שהיא זולה מעט מאחותה התאומה והעדכנית, הפיז’ו 208 החדשה ועם זאת, לדעתי, טוב היה אם היתה מתומחרת מתחת ל-100,000 ש”ח.

2020-12-07T06:54:21+02:00