סיאט איביזה החדשה – דור חמישי. עכשיו בישראל

Home/חדשות רכב, עמוד הבית, רכב/סיאט איביזה החדשה – דור חמישי. עכשיו בישראל

האיביזה נולדה אי-שם בשנת 1984 והפכה באופן כמעט מיידי לרב-מכר היסטרי.  היתה זו המכונית הראשונה של חברת הרכב הספרדית, שתכננה בעצמה, לאחר ההתנתקות רבת השנים מהחיבור ל"עטין" של חברת פיאט וייצור דגמי מקבילים לפיאט, רק עם שמות ספרדיים ולוגו של סיאט על הדלת האחורית.  ההתנתקות מ"פיאט" איימה למוטט את החברה הספרדית. בפרץ של יצירתיות, פנתה סיאט לחברת פורשה וביקשה ממנה לפתח עבורה שני מנועים בנפחים של 1.2 ליטר ו-1.5 ליטר. סיאט גם פנתה לסדנת העיתוב האיטלקית של ג'וג'יארו, כדי שזו תעצב עבורה רכב סופר-מיני מודרני ו"סקסי". התוצאה היתה האיביזה הראשונה שנשאה משני צידיה את האות "P", כדי לציין את המנוע עם המגע של "פורשה" ששכן בחזיתה. להוציא האות "P" והשם ""פורשה" שבו השתמשו אנשי המכירות והשיווק של סיאט, לא היה שום קשר בין ביצועי המנוע ההוא, לחברת מכוניות העל. לא בהספק, לא בביצועים ולא בסאונד.  אבל השמות של פורשה וג'וג'יארו עשו את העבודה והאיביזה הפכה לרבת מכר.

33 שנים אח"כ, משיקה סיאט את האיביזה בדור החמישי שלה. בישראל הפכה האיביזה, למכונית אהובה במיוחד על צעירים שמוצאים בה שילוב של עיצוב, ספורטיביות ומחיר אטרקטיבי.  במסיבת העיתונאים שנערכה בחברת צ'מפיון מוטורס, נראה שגם בדור החמישי, מנסה האיביזה החדשה לשמור על התמהיל האטרקטיבי הזה.

האיביזה החדשה היא הראשונה בקבוצת פולקסווגן שמציגה את הפלטפורמה (שלדה) החדשה של הקונצרן לקבוצת מכוניות הסופר-מיני, הלא היא פלטפורמת ה- MQB. פלטפורמה זו מציגה בסיס גלגלים ארוך יותר משמעותית מהדור הקודם, שיפור פנימי במרווח הפנימי ואת תא המטען הגדול בקטגוריה.

האיביזה החדשה רחבה יותר ב-87 מ"מ מהקודמת ובסיס הגלגלים שלה ארך ב-95 מ"מ משמעותיים מאד, לעומת האיביזה הקודמת והשיפור הזה מורגש היטב ליושבים במושב האחורי.

האיביזה החדשה תוצע ב-4 רמות גימור ובמגוון של 2 מנועים, בעלי 3 הספקים.  חידוש משמעותי נוסף הוא הכנסתן של מערכות בטיחות אקטיביות, שחלקן כלל לא נמצאות במכוניות אחרות בקטגוריה הזו.  מערכות כמו  בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת שמירת מרחק אקטיבית ובלימת חירום אוטונומית, מערכת להתרעת עייפות נהג ועוד.

ברמות הגימור הגבוהות ביותר, ה- FR PRO ורמת הגימור EVO, נוספים, בין השאר למכונית רמקולים איכותיים ביותר של BEATS ועוד פינוקים כהנה וכנה

בחזית המנועים תציע האיביזה 2 מנועים, עם 3 רמות הספק: מנוע 1.0 ליטר טורבו, 3 צילינדרים וגיר ידני, בהספק 95 כ"ס, מנוע 1.0 ליטר טורבו, 3 צילנדרים ותיבה רובוטית DSG7, עם 115 כ"ס ומנוע 1.5 ליטר טורבו, 4 צילינדרים, עם תיבה רובוטית DSG6 ובהספק של 150 כ"ס

המחירים של האיביזה החדשה יחלו ב- 78,900 ש"ח לאיביזה הידנית ברמת הגימור ההתחלתית – "רפרנס" , יעברו דרך מחיר של 89,900 ש"ח לאיביזה האוטומטית ברמת הגימור הבסיסית "רפרנס" ויגיעו עד ל- 132,900 ש"ח לאיביזה 1.5 ליטר אוטומטית ברמת הגימור הגבוהה ביותר הקרויה EVO. במהלך השבוע הקרוב, במסגרת שלושת ימי המכירות המיוחדים של צ'מפיון מוטוס, יוצעו ללקוחות מחירי PRE-SALE מיוחדים המשקפים הנחות נאות של 5000 עד 7000 ש"ח ממחיר המחירון המלא

הפרטים המלאים וההתרשמות שלי מהרכב – בקרוב, במבחן דרכים, כאן בבלוג

2017-09-03T15:26:08+03:00