יפיפייה ומאד יקרה
כתב וצילם: רון אקרמן – Ron Akerman
כשראיתי את הלבורג של סובארו באולם התצוגה, כבר לפני כמה חודשים, נשביתי בקסמיה.
אני מודה, אני מאוהב בקונספט מכוניות הסטיישן. כעת קחו סטיישן, תצבעו אותו בשחור, הוסיפו לו מערכת 4X4, התקינו לו כונס אוויר עצום על מכסה המנוע, התקינו מנוע 1.6 טורבו 170 כ"ס מתחת למכסה המנוע, תורידו אותו קרוב לכביש ותנעלו לו צמיגים נמוכי חתך על ג'נט "18 ואני מאוהב על מעל האוזניים.
או, לפחות ככה חשבתי, עד שקיבלתי למבחן את ה"לבורג" – LEVORG של סובארו.
הלבורג היא רכב כלאיים.
מבחינת הגודל היא מנסה להיכנס בין האימפרזה – המשפחתית הקומפקטית לבין האאוטבק הגדולה והמפוארת.
מבחינת מחיר, היא יקרה יותר מהפורסטר.
וכיום כשעומדת להגיע האימפרזה החדשה, בעלת בסיס גלגלים ארוך יותר משל ה"לבורג", המיצוב של הלבורג והתימחור שלה, לא ברורים לי לחלוטין.
מבחוץ
כבר בתחילת הפרק הזה אומר שמדובר באחת ממכוניות הסטיישן היפות ביותר המשווקות בישראל, אם לא היפה ביותר.
זה מתחיל ממראה קרבי מאד של חזית הרכב, מראה שלקוח היישר מהאימפרזה טורבו.
השילוב המדהים שבין כונס האויר העצום שעל מכסה המנוע (והוא אמיתי ופונקציונאלי לחלוטין)לבין פגוש מובחן מאד בעל הגריל במראה החדש של סובארו, פנסי הערפל והחצאית התחתונה שמכילה גם סוג של כנפונים הבולטים לפנים, עושה את העבודה היטב. לכל זב חוטם ברור מייד שיש כאן עסק עם מכונית בעלת אספירציות קרביות בהחלט.
הלבורג שקיבלתי למבחן היתה בצבע גרפיט עמוק ומרשים מאד. בכלל, אני מאד אוהב צבעים כהים בגווני הגרפיט והשחור. לדעתי זה הצבע האלגנטי ביותר למכונית. אם נוסיף לזה את מראה הסטיישן של הלבורג, חישוקי מגנזיום בקוטר "18, כונס האויר המרשים על מכסה המנוע והספויילר העצום על הדלת האחורית והרי לפנינו מכונית שאינני יכול לעמוד בפני הקסם שלה. או שדווקא כן?
בסופהשבוע שהלבורג היה במבחן אצלי, נסעו איתי ברכב כ-20 איש שונים. רובם המכריע אמרו את המשפט הבא מייד בכניסתם לרכב: "יואו, איזו מכונית יפה".
הלוק של הלבורג הוא הקלף החזק ביותר שלה.
מבפנים
פנים הלבורג ממשיך את הקו שבחוץ. המון עור ועיצוב אלגנטי מאד. למרות שהכל שחור, מלוח השעונים, עבור דרך דיפוני התקרה, הדלתות, מושבי העור השחורים וכיסוי תא המטען, איכשהו, יש בתא הנוסעים תחושה מסויימת של יוקרה ואלגנטיות שלא ציפיתי לה.
השילוב שבין הפלסטיק הקשיח, אך האיכותי של לוח השעונים, יחד עם משטחי האלומיניום באיזור ידית ההילוכים, בדש בורד ובדלתות, יוצר תחושה של אלגנטיות ואיכות.
בקונסולה המרכזית נמצא את מסך המולטימדיה המרכזי עם צג בגודל "7 ומעליו, משולב בתוך החלק העליון של הדש-בורד נמצא מסך קטן נוסף המכיל בתוכו את תצוגת מחשב הדרך ונתוני הרכב בנסיעה.בתוך ההגה משולבים כל כפתורי הפיקוד הנדרשים למערכת המולטימדיה ומאחורי ההגה, בחלק התחתון משמאל נמצא את מערכת הקרוז קונטרול – מערכת בקרת השיוט.
וכמו בכל רכב סטיישן, החלק האחורי של הלבורג מכיל תא מטען עצום בגודלו, אשר יחד עם קיפול המושבים האחוריים, מאפשר העמסת ציוד בסדרי גודל ונפח שאפשר רק לחלום עליהם במכוניות סדאן רגילות.
ההנאה שבהנעה
אי אפשר לקחת מסובארו את מה ששלה.
סובארו היתה החברה הראשונה בעולם ששילבה מערכת הנעה כפולה לארבעה הגלגלים, במכוניות הנוסעים הסדרתיות שלה.והכוונה למכוניות משפחתיות רגילות שאינן מאד מפוארות או ספורטיביות.
הלבורג גם היא מצויידת במערכת ההנעה המופלאה הזו של 4X4. בהיות הלבורג רכב כביש נמוך מאד בעל מרווח גחון מינימלי של מכונית נוסעים רגילה (13.5 ס"מ), הרי שמערכת ההנעה הזו מיועדת להעניק מקדם בטיחות אקטיבית יוצא דופן. בכל כביש, בכל מצב, החל מכביש יבש ומלא אבק וחול ועד כביש רטוב מאד וחלקלק, תציע הלבורג אחיזת כביש פנומינאלית ובטוחה מאד.
ללבורג מנוע 1600 סמ"ק טורבו בהספק של 170 כ"ס, המשודך לתיבת הילוכים רציפה ומצויינת.
170 כ"ס לא נשמעים כמו הרבה בימים האלה אבל היו ימים שהספק כזה נחשב להספק דמיוני למכוניות עם מנוע 1600 סמ"ק.
השילוב שבין מנוע חזק, הנעת 4X4 קבועה ותיבת הילוכים רציפה מצויינת, הוא שילוב מוחץ שנותן לרכב מספיק כוח לזינוקים מצויינים מהמקום ולתאוצות ביניים לא רעות בכלל.
בנסיעה בינעירונית, היא משייטת מעדנות על הכביש וכשמגיע הצורך בעקיפה מהירה, הלבורג מספקת את הסחורה, עם מומנט מרשים מאד של 25.5 קג"מ.
צריכת הדלק של הלבורג היא ממוצעת. לטוב ולרע.
היא עומדת על כ- 8-9 ק"מ לליטר בעיר (בנהיגה רגועה) ומגיעה עד כ-15-16 ק"מ לליטר מחוץ לעיר.
מחיר וסיכום
אבל….. וכאן מגיע אבל עצום;
הלבורג עולה 180,000 ש"ח. כן, אתם קוראים נכון. 180 אלף ש"ח.
זה יותר ממחיר הפורסטר המדהימה שגם נותנת יכולות שטח מרשימות מאד.
אני באמת לא יודע מי קהל היעד של הלבורג במחיר הזה.
עם בסיס גלגלים של 2.67 מ', אורך כולל של 4.69 מ' ורוחב של 1.78 מ' בלבד, היא מכונית לא מאד גדולה (גם לא ממש קטנה) ולא נורא מרווחת, אבל עולה במחיר של מכוניות גדולות ומרווחות ממנה בהרבה.
תמחור של 150,000 ש"ח היה יכול להפוך אותה למכונית נמכרת הרבה יותר. במחיר הנוכחי, אני לא בטוח אם היא תמכור עשרות בודדות מאד.
חבל. אני מאד מאד אהבתי את הלבורג.
הצטרפו למדיות החברתיות :