מיצובישי אאוטלנדר PHEV 2018 – חשמל זורם בכפות ידיך

Home/אספנות, כבישטח, עמוד הבית, קומפקטיות ומשפחתיות, רכב/מיצובישי אאוטלנדר PHEV 2018 – חשמל זורם בכפות ידיך

נהג כתב וצילם: רון אקרמן

האאוטלנדר הוא רכב "ותיק". כמו שלקשישים נכון לקרוא היום "אזרח וותיק", כך לרכב "קשיש" כמו האאוטלנדר ראוי לקרוא רכב וותיק. למה? כי הוא פשוט נמצא כאן כבר הרבה שנים בגרסתו הנוכחית.

כן. הוא הפך להצלחת מכירות עצומה ולא סתם. האאוטלנדר, בעיני, הוא רכב גאוני. מצד אחד יש לו מראה של רכב משפחתי סטיישן גדול, מצד שני הוא גבוה מאד ומצד שלישי הוא לא נראה מגושם כמו ג'יפ או SUV  גדול.

האאוטלנדר הנוכחי עבר כמה מתיחות פנים וריענונים בשנים האחרונות. לפני כשנתיים-שלוש הוצגה המהדורה ההיברידית פלאג-אין של האאוטלנדר. בחנתי אותה אז.  את האאוטלנדר אני אוהב באופן כללי. הרכב גבוה, המנוע חזק מספיק לגודל הרכב, תיבת ההילוכים הרציפה היא מצויינת, והנוחות הכללית של הרכב היא גבוהה. הגרסה ההיברידית עם אפשרות הפלאג-אין, הטעינה משקע חיצוני, מאד הלהיבה אותי, אבל מחיר הרכב היה יקר מאד.

בשנת 2017, הוצגה גרסה עדכנית של האאוטלנדר ההיברידית והצגו בה שיפורים שאולי החשוב שבהם הוא שבמצב טעינה מלאה של הסוללה, האאוטלנדר יכול לשייט למרחק של 54 ק"מ ללא הפעלת מנוע הבנזין. החלטתי לבחון את הגרסה המחודשת. גם כי היה לי מעניין כיצד זה עובד וגם כי בתקופה האחרונה אני הולך ומתאהב עוד ועוד בגרסאות היברידיות של מותגי הרכב השונים.

זו לא תהיה כתבה רגילה שבה אני מפרט את העיצוב החיצוני, העיצוב הפנימי ואז עובר לטפל בעניין הנסיעה. פשוט, כי מדובר באותה האאוטלנדר המוכר לנו כבר כמה שנים.

אני אוהב את האאוטלנדר כי הוא מציע מרווח פנימי עצום, תא מטען ענק, תנוחת נהיגה גבוהה ושולטת וגם כוח נאה.

 

מבחוץ

אאוטלנדר PHEV משנת 2018 לא נראה אחרת ולא שונה בהרבה מאחיו בן השנתיים או מאחיו מונעי הדלק בלבד. מה שמבדל אותו מבחינה חיצונית הוא פתח הטעינה החשמלית החיצונית שמצוי בכנף האחורית מצד ימין של הרכב והרבה סמלי "חשמל" והכיתוב PHEV בצידי ובאחורי הרכב.

 

מבפנים

גם כאן אין הרבה מידי מה לדווח. מודל 2018 לא שונה מהותית בעיצובות מהמודלים הקודמים ורק נגיעות קטנות של תוספות מיוחדות ניכרות פה ושם. הדבר שהכי בולט לעין בעיצוב הפנים הוא העיצוב המעט מיושן של כפתורי התפעול שעל ההגה והעובדה שהדש-בורד מלא כפתורי הפעלה לכל פיצ'ר ופיצ'ר.  מה זה אומר?   בעיקר שמדובר ברכב בא בימים שכל תוספת בטיחותית או פינוקית, חייבת לקבל כפתור תפעול חדש ועצמאי, כי פשוט בגלל גילו של הרכב, לא ניתן להפעיל או לנתק את כל המערכות באופן מרוכז ממערכת המולטימדיה.

אבל חוץ מזה, הכל מוכר וטוב כמו בדגמים הקודמים. תנוחת הנהיגה גבוהה ושולטת, המושבים מרופדי עור יוקרתי, בגג יש חלון שמש חשמלי והתחושה הכללית היא מרווחת ונעימה בסך הכל.

בנסיעה

בגלל הסעיף הזה ובגללו בלבד התכנסנו כאן.

התאהבתי במכוניות היברידיות. אני באמת חושב ומאמין שהן הפתרון המושלם ביותר כרגע לחיסכון בדלק ולשיפור איכות הסביבה. ואם בפלאג-אין עסקינן, אז מה-טוב.   האאוטלנדר מגיע עם מנוע 2000 סמ"ק בעל הספק משונמך מעט ל-121 כ"ס ושני מנועים חשמליים, האחד מיועד לגלגלים הקדמיים והשני לאחוריים וכך, בעת נסיעה במצב משולב, מתקבלת הנעה לכל 4 הגלגלים.  ההספק המשותף בעת מצב נסיעה היברידי מקביל חשמלי ובנזין, מגיע ל-203 כ"ס יפים מאד.

ההספק המשולב הגבוה הזה מגיע לידי ביטוי בזינוק נאה מאפס ל-100 קמ"ש המתבצע ב-11 שניות. יפה מאד לרכב בגודל הזה ובמשקל הזה הכולל עוד 2 מנועים חשמליים ומצבר לא ממש קטן. ואם כבר אנחנו עוסקים במצבר, חשוב לי מאד להדגיש שבאאוטלנדר הזו יש מתג מיוחד המנתק לחלוטין את האפשרות להפעלת מנוע הבנזין ומאפשר לנסוע על חשמל עד להתרוקנות מוחלטת של סוללת החשמל. באם דאגתם להטעין את הסוללה בלילה או במהלך היום, משקע חיצוני, עד תומה, האאוטלנדר ייקח אתכם על החשמל למרחק של כ-54 ק"מ יפים. בתכל'ס??  אם אתם גרים בעיר ומקום העבודה שלכם נמצא בתוך העיר או במרחק שלא עולה על 15 ק"מ מהבית, יש מצב שמנוע הבנזין לא יופעל ולו פעם אחת במשך היום. פשוט מבריק לטעמי.

כאשר המצבר מתחיל "להתעייף" ולהתרוקן, מגיע רגע שבו מופעל גנרטור פנימי שממלא אותו. במצב כזה המנוע/גנרטור, לא מניע את הרכב, אלא פשוט טוען את הסוללה. גם זה חוסך בדלק מאחר ולמנוע הרבה יותר קל להטעין סוללה מאשר להניע מכונית ששוקלת מעל 1800 ק"ג.

בזמן שהאאוטלנדר היה אצלי, נאלצתי לסחוב משא של כמה קרטונים כבדים מלאים בגלויות וחומר פרסומי. דלת תא המטען נפתחת ונסגרת חשמלית, שפת ההטענה נמצאת בדיוק בגובה הנכון ואינה דורשת התכופפות מסכנת גב וההטענה היתה מהירה מאד. גם פריקת הרכב נעשתה במהירות והמסקנה שלי היא שהקונספט של האאוטלנדר הוא הנכון והמבריק ביותר לשילוב בין רכב משפחתי גדול, מרווח ונוח מאד לבין רכב עבודה לנשיאת משאות קלים. תא המטען המכובד שנפחו עומד על 463 ליטרים נאים, אבל בקיפול המושב האחורי, מתקבל תא מטען עצום בנפח 1,633 ליטרים.

הנסיעה באאוטלנדר שקטה מאד בזכות תיבת הילוכים רציפה שאותי מרשימה כל פעם מחדש. אני חייב לומר שלמרות ההסתייגויות שלי פה ושם מכמות כפתורי ההפעלה או המראה הלא עדכני של ההגה, מדובר ברכב שיש בו המון קסם ופונקציונאליות.

אני, אישית, מאד מאד אוהב את האאוטלנדר ואני כבר מצפה בקוצר רוח לראות כיצד מיצובישי ייקחו רכב טוב מאד ויהפכו אותו למצויין, בדגם החדש שיוצג בתוך שנתיים.

המחיר

לפני שנתיים, כשבחנתי את הדגם הקודם של ה-PHEV, המחיר שלו עמד על יותר מ-220,000 ש"ח יקרים להחריד

בדגם הנוכחי נעשתה עבודה טובה של היבואן מול היצרן וכיום מוצע האאוטלנדר PHEV בשתי רמות גימור כאשר רמת הגימור "סופרים" מציעה את כל הטוב החשמלי הזה בפחות במחיר התחלתי של 194,900 ש"ח ואילו רמת הגימור הגבוהה ביותר – לוקצ'ורי – מוצעת בפחות מ-210,000 ש"ח.

אני בהחלט יכול לסכם שבחישוב כולל של החיסכון בדלק, רמת האיבזור והפינוק, ההנאה מהנסיעה והשימושיות של הרכב, יש כאן בהחלט תמורה מצויינת למחיר

 

2018-01-04T11:27:05+00:00