היה, חווה וצילם – רון אקרמן

לגעת בעושר! ערוץ החיים הטובים
כחלק מכנס התעופה הרשביעי אך הראשון בסדר הגודל הזה ויוצא הדופן שהתקיים בחודש מרץ בישראל, הוזמנתי ע"י חברת "ג'טסטר אוויאשן" המתמחה ברכישת מטוסים, ניהול ציי מטוסים, השכרת מטוסים וצוותי תעופה וכו', בראשותו של גל פלג, להתרשם מהאירוע. על רחבת חניית המטוסים בנתב"ג חנו 5 מטוסי מנהלים יוקרתיים מתוצרת בומברדייר, דאסו-פאלקון, אמברייר, גאלפסטרים ואברו וכן שני מסוקים שהחדיש ביותר מביניהם הוא מתוצרת איירבאס.

המטוסים הגיעו לישראל מכל העולם, על צוותיהם ולאורחי האירוע התאפשר להתארח במטוסים, לקבל הסברים מפורטים על רמות הגימור, הציוד התוספות, שיחות עם הטייסים ואף התקיימה טיסת הדגמה לעיתונאים באחד המטוסים. לביקור הצטרף אלי הבן היקר והאהוב שלי, רועי, שעובד כפקח טיסה בנתב"ג ויחד נהנינו מחווית לייפסטייל מושלמת. אפילו זכינו לראות את "כנף ציון" השערורייתי, עומד מבוייש בצד.(תמונה למטה) מחירי המטוסים שהוצגו הם החל מ-24 מיליון דולר והמטוס היקר ביותר שהוצג היה בשווי 60 מיליון דולר.

תאמינו או לא, אבל כבר החלו להירקם הזמנות במקום. במטוס הג'י 600 של חברת גאלפסטרים אירחה אותנו אישה מקסימה בשם נחמה שהיתה יכולה להיות אשת מכירות רגילה לחלוטין. אבל היא לא! היא מנהלת המכירות של גאלפסטרים בישראל, היא אישה חרדית והיא טייסת(!!!) אל-על בבואינג 787. הנה הכוח הנשי בכל עוצמתו.


במטוס הפלקון המפואר זכינו לראות את המעושרת ניקול ראידמן

כשהטייס הראשי שהיה קפטן המטוס שנחת על נהר ההאדסון בניו יורק, רואיין ע"י יונתן ריגר למהדורת החדשות בערוץ 12 שששודרה באותו הערב. למחרת התקיים יום עיון עשיר בהרצאות במלון הילטון ת"א.

כל הכבוד לרשות שדות התעופה שהצטרפה ליוזמה ללא היסוס ואיפשרה כניסת אנשים/מבקרים/אזרחים לשטח האוירי והמטוסים של נתב"ג. אין ספק שבשנה הבאה האירוע יהיה גדול הרבה יותר, בזכות "פתיחת הדלת" הזו.
חברת ג'טסטר שעורכת את הכנס, הוקמה בשנת 2007 ומתמחה ברכש מטוסים, ניהול ציי מטוסים ובניית שותפויות עורכת את הכנס בפעם השביעית בישראל והפעם, עם תצוגה חסרת תקדים של שלל מטוסים חדישים
מבית היצרניות המובילות בעולם התעופה העסקית. תערוכה זו התאפשרה הודות לשיתוף פעולה הדוק ותמיכה יוצאת
דופן מצד נמל התעופה בן גוריון ורשות שדות התעופה. בין המטוסים המוצגים, ניתן למצוא את ה-G600 וה-G280

של Gulfstream, את ה-Global 6500 של Bombardier, ה-Falcon 8X של Dassault, ה-Praetor 600 של
Flexjet, ה-BAE 146 VP של TAMIR, וה-H125 וה-H135 של Airbus. לצד יצרניות המטוסים, בכנס זה לוקחות
חלק גם שורה ארוכה של חברות רבות מעולם התעופה הפרטית והעסקית אשר עוסקות בתחומי הטכנולוגיה,
השירותים, הבטיחות, הפיננסים, הביטוח ועוד אשר מעניקים מטריה שלמה לעולם התעופה והתפעול. חברות

כמו:
ACASS, Aélia assurances, Honeywell, FlightSafety ועוד. בנוסף לתערוכת המטוסים שנערכה ב-15 במרץ,
ב-16 במרץ נערך כנס התעופה במלון הילטון בתל-אביב ובו נערכו הרצאות מומחים מצד החברות המשתתפות, פנל רחב
משתתפים ואף הרצאה של הקצין הראשון, ג'ף סקיילס (The miracle on the Hudson).
נהנות מתועלת כלכלית זו. בארץ ישנם מכונאים טובים וגם צוות מיומן יוצא יחידות שירות בחיל האוויר והקמת מוסך
מטוסים מקצועי בישראל יכולה לתרום רבות לכלכלה המקומית ולפתוח משרות רבות חדשות".
"בשוק מטוסי המנהלים הישראלי, בשונה ממרבית מדינות העולם בהן ההעדפה היא למטוסים קטנים יחסית,
ההעדפה היא למטוסים בגודל בינוני וגדול וזאת מהסיבה שישראל היא כמעט "אי" ומרבית היעדים נמצאים מעבר
לטווח של 1,000 מייל טיסה. מטוס מנהלים ישראלי שטס באופן פרטי טס בממוצע כ-250 שעות בשנה, כאשר
המרחק תלוי כמובן בגודל המטוס. המשמעות היא כ-200,000 ק"מ טיסה בשנה למטוס קטן וכ-300,000 ק"מ טיסה


בשנה למטוס גדול. בישראל פועלים כ-70 מטוסי מנהלים, מה שמביא את ישראל ליחס מהגבוהים בעולם של מספר
מטוסי מנהלים לגודל האוכלוסייה. חלק גדול ממטוסים אלה פועלים ברישום זר וזאת בשל מגבלות טיסה ברישום
ישראלי מעל חלק ממדינות ערב".
אודות JETSETTER:
החברה המובילה ברכישות, מכירות וניהול מטוסים פרטיים בישראל והעומדת מאחורי כנס התעופה העסקית,
הוקמה על ידי גל פלג בשנת 2007 במטרה לספק שירותים ייעודיים לבעלי ומפעילי מטוסי עסקים, מטוסים מונעי
טורבו-פרופ ומסוקים. JETSETTER הנה חברה עצמאית לחלוטין בה המחוייבות היא אך ורק ללקוחותיה – אינה
מייצגת אף חברה, סוחר או מתווך ולכן מחויבותה להשגת עסקת הרכישה הטובה ביותר ללקוחותיה.
אתר החברה: https://www.jetsetter.aero/




הצטרפו למדיות החברתיות :