השקות יוקרה עולמיות – מזראטי, קאדילק ומרצדס

Home/חדשות רכב, עמוד הבית, רכב/השקות יוקרה עולמיות – מזראטי, קאדילק ומרצדס

רון אקרמן – Ron Akerman

אפריל 2018

מזראטי חשפה את גרסת המזראטי לבנטה טרופאו בתערוכת הרכב הבינלאומית  בניו יורק NYIAS

סדרה מוגבלת זו של דגמי טרופאו, מיועדת באופן בלעדי בשלב זה למספר מצומצם של לקוחות מזראטי נבחרים בארה"ב ובקנדה ובשל מאוחר יותר לכל העולם.

באוטו איטליה, יבואנית מזראטי, מציינים כי הדגם צפוי להגיע לישראל בתחילת 2019, ומחירה הצפוי החל מכ- 1 מיליון ש"ח

מדובר בדגם הדגל של הלבנטה ואחד הרכבים העוצמתיים והמהירים אי פעם מתוצרת מזראטי, הכולל מנוע Twin Turbo V8 בנפח 3.8 ליטר שהותאם למערכת ההנעה החכמה לכל הגלגלים Q4  ומספק 590 כ"ס ומומנט פיתול שיא של 730Nm

הלבנטה טרופאו מאיצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-3.9 שניות ומגיעה למהירות מרבית של 300 קמ"ש

המרכב עשוי סיבי קרבון ומשלים את חישוקי האלומיניום המחושל בקוטר 22 ואת עיצוב הפנים היוקרתי הכולל מושבים ספורטיביים עם ריפוד עור מלא מבית Pieno Fiore.

כמו כן, הלבנטה טרופאו מציגה לראשונה, מוט הילוכים חדש עם תפקודיות משופרת, מערך מלא של נורות LED בפנסים הראשיים, מצב נהיגה ייעודי "Corsaהכולל בקרת זינוק ומערכת בקרה משולבת לרכב (IVC) מבית מזראטי, לשיפור דינמיקת הנהיגה.

****

מנכ"ל מזראטי, מר טים קוניסקי ציין: "זוהי ההוכחה לכך שכאשר משלבים אלמנטים שונים יכולה להיווצר סערה. במקרה של הטרופאו, המהנדסים והמעצבים במודנה ידעו שהפרמטרים של קו ההינע יהיו מסוגלים להתמודד בקלות עם העוצמה הנוספת; הם ידעו גם שלמזראטי יש את הגישה למנועים הטובים ביותר על פני כדור הארץ, כך שהם התמודדו היטב עם האתגר של יצירת רכב הפנאי שטח הטוב ביותר, היוקרתי ביותר והמהיר ביותר".

המנוע מתגאה בתפוקה הגבוהה ביותר לליטר (156 כ"ס/ליטר) בהשוואה לכל מנוע אחר מבית מזראטי, וכמו כל מנועי הבנזין של מזראטי אף הוא מיוצר בעבודת יד במפעלי פרארי הממוקמים בעיר מאראנלו שבאיטליה.

השלדה של הלבנטה המהירה ביותר אי פעם, הותאמה במיוחד כדי להתמודד עם פלט הכוח העוצמתי והיא מספקת חוויית נהיגה מלהיבה, המשולבת בנוחות ללא פשרות. התאמה זו מבטיחה שהלבנטה טרופאו תמשיך לגלם את החזון של מזראטי גראן-טוריסמו ותספק ביצועים של רכב-על.

העיצוב חסר הפשרות של הלבנטה הגיע לרמות חדשות של ספורטיביות בדגם הדגל, הטרופאו. העיצוב המחודש והאלגנטי התמקד בעיקר בקו הקדמי התחתון ובפגוש האחורי, והודגש על ידי חישוקי Orione בקוטר "22 העשויים אלומיניום מחושל – החישוקים הגדולים ביותר שהורכבו אי פעם במזראטי (זמינים בגימור מבריק ומט).

כניסות האוויר הצדיות בקו התחתון מאופיינות בעיצוב חדש ואגרסיבי יותר המודגש על ידי שתי כנפיים אווירודינמיות המספקות תחושת יציבות נוספת ולמעשה "דוחפות" את משקל קדמת הרכב לכיוון הגלגלים הקדמיים המסיביים. להבי הצד העשויים סיבי קרבון, כמו גם הספליטר העשוי סיבי קרבון מסייעים בשיפור זרימת האוויר סביב הרכב.

צדו האחורי של הרכב נראה רחב ושרירי יותר, הודות לרכיב אופקי חד העשוי סיבי קרבון וצינור יניקה תחתון הצבוע בגוון הרכב, העוטף את היציאות האובליות של צינורות הפליטה בגימור כהה.

דגם הלבנטה טרופאו מאובזר במערך מלא של נורות LED בפנסים הראשיים, סורג קדמי עם מוטות אנכיים כפולים בגימור שחור מבריק, חלק תחתון במראה חלת דבש, ידיות הדלתות בגוון הרכב, צינורות פליטה אובליים בגימור כהה, הקליפרים בבלמים צבועים בגוון אדום, כחול, שחור, כסף או צהוב. והדובדבן שבקצפת, הלוגו הייחודי של טרופאו ‎"Saetta" המוטבע על קורת ה-C האייקונית של רכב הפנאי שטח בסגנון Coupe.

רכיבים ייחודיים, דוגמת הספליטר התחתון, להבי הצד בכניסות האוויר הקדמיות, חצאית הצד וצינור היניקה האחורי עשויים סיבי פחמן קלים במיוחד בגימור מבריק ומעניקים ללבנטה טרופאו מראה מלוטש של רכב מירוצים. גם מכסה המנוע עוצב מחדש ומאובזר כעת בשתי כניסות אוויר אגרסיביות, לקירור טוב יותר של ראשי הבוכנות. כיסוי המנוע עשוי סיבי פחמן מבריקים עם הטבעת V8 וסמל הקלשון האייקוני.

מעצבי הפנים מצאו דרכים אלגנטיות ליצירת סביבה ייחודית בתא הנוסעים של הלבנטה טרופאו.  מושבי הספורט המפוסלים עם ריפודי עור פרמיום מבית Pieno Fiore זמינים בגווני שחור, אדום ובז', עם תפרים מודגשים בגוון מנוגד לגוון הריפוד ולוגו "טרופאו" הרקום על משענות הראש.

Pieno Fiore הוא עור ייחודי המשמש בתעשיית הרכב בשל מגעו הטבעי והרך ואופיו הייחודי שפותח לאורך השנים.

עיטורים ומתגים העשויים סיבי קרבון במראה תלת-ממדי בגימור מט, גרפיקה ייחודית בלוח המחוונים, מחצלות רצפה עם לוגו "טרופאו" מתכתי המוטבע עליהן ושעון מזראטי בעל חוגה אלגנטית וייחודית מדגישים את האופי הספורטיבי של דגם לבנטה ייחודי זה, הכולל גם מערכת סראונד פרמיום מתוצרת Bowers & Wilkins הכוללת 17 רמקולים, לחוויית שמע יוצאת דופן.

ייצור דגם הלבנטה טרופאו יתחיל כבר בקיץ זה במפעל מזראטי במיראפיורי שבטורינו, איטליה. הלבנטה המהירה ביותר בהיסטוריה של מזראטי מיועדת תחילה לשווקי הייצוא שמעבר לים, כולל ארה"ב וקנדה.

עוצמה תחת שליטה

מהנדסי מזראטי פיתחו מנוע טורבו V8 אדיר בנפח 3.8 ליטר להתאמה מושלמת של מערכת ההנעה החכמה לכל הגלגלים Q4, כולל עיצוב מחודש של גל הארכובה, מכלול גל ארכובה ייחודי, משאבת שמן חדשה, חגורת עזר ופריסת חיווט שונה.

מגדשי טורבו חדשים לשיפור הזרימה, בשילוב עיצוב מחודש של ראשי הבוכנות עם גלי זיזים ושסתומים ייחודיים, בוכנות שונות ומוטות חיבור חדשים מאפשרים להגיע ליעדי הכוח המרביים, בשילוב מיפוי ספציפי של כיול המנוע.

עיצוב מחודש של מוט ההילוכים מאפשר תפעול קל יותר של דפוסי העברת ההילוכים, כולל בקרה על תיבת הילוכים אוטומטית ZF תוך הבטחת תפקודיות משופרת.

הלבנטה טרופאו הוא ללא ספק אחד מרכבי הפנאי שטח המהירים ביותר שיוצרו עד כה, עם מהירות שיא של 300 קמ"ש (187 מייל/שעה). הודות ליחס המרשים בין משקל להספק העומד על 3.6 ק"ג/כ"ס (8.1 ליברות/כ"ס), הטרופאו זקוקה ל-3.9 שניות בלבד כדי להגיע למהירות נסיעה של 100 קמ"ש (3.7 שניות ל-60 מייל לשעה) עם מרחק בלימה של 34.5 מטר בלבד (113 רגל) עד לעצירה מוחלטת.

האיזון האידיאלי ביחס של 51:49 ומרכז הכובד הנמוך – המשותף לכל דגמי הלבנטה – בשילוב מתלי עצמות בריח כפולים בסרן הקדמי/מתלים רב-חיבוריים בסרן האחורי והצמיגים הגדולים יותר המורכבים על חישוקי אלומיניום מחושל בקוטר "22 מספקים לטרופאו החדשה אחיזה מאוזנת ויציבות רוחבית מרשימה.

מצב הנהיגה החדש, Corsa, כולל פונקציית בקרת זינוק בנוסף למצבי הנהיגה הרגילים: רגיל, I.C.E (שיפור יעילות ובקרה), ספורטיבי ושטח, הותאם כדי לשפר את האופי האתלטי של רכב הפנאי שטח האולטימטיבי מבית מזראטי. מצב הנהיגה Corsa משפר אף יותר את תגובת המנוע, פותח את שסתומי הפליטה בהאצה ומספק מעברי הילוכים מהירים יותר, מאפשר מרווח גחון קטן יותר במתלי האוויר, שיכוך Skyhook ספורטיבי, אופטימיזציה של הגדרות מערכת ההנעה החכמה לכל הגלגלים Q4, כולל אינטראקציה עם מערכת בקרת האחיזה -ה-ESP (מערכת בקרת יציבות) – להנאת נהיגה מרבית.

לראשונה בדגמי הלבנטה הותקנה מערכת הבקרה המשולבת לרכב (IVC) מבית מזראטי לדינמיקת נהיגה מרשימה, ביצועים טובים יותר וחוויית נהיגה אמתית של מזראטי באמצעות סיוע במניעת אי יציבות ברכב (במקום לתקן "טעויות בנהיגה", בדומה לביצועי מערכת בקרת יציבות (ESP) מסורתית).

לבנטה טרופאו – במהדורת השקה מוגבלת

כהכנה להשקת הדגם החדש, מזראטי מציגה את מהדורת ההשקה המוגבלת של לבנטה טרופאו במרכז Javits בניו יורק. רכב ההשקה מציג את הצבע הייחודי Grigio Lava בגוון אפור מט, עם חישוקי "22 וקליפרים בבלמים בצבע אדום. סדרה מוגבלת זו של דגמי טרופאו מיועדת באופן בלעדי למספר מצומצם של לקוחות מזראטי נבחרים בארה"ב ובקנדה.

מהדורת ההשקה של לבנטה טרופאו תהיה זמינה בשמונה גוונים חיצוניים ייחודיים הכוללים את המאפיינים החיצוניים הבלעדיים הבאים: חישוקי אלומיניום מחושל בקוטר "22 עם צמיגים לביצועים מתקדמים או חישוקים חדשים בקוטר "21 עם צמיגים לכל עונות השנה בגימור מבריק, עם פריטים בגוון כהה כגון פתחי אור יום כהים DLO)) וטבעות כהות סביב פנסי הערפל, בנוסף ללוגו מזראטי בגוון שחור כרום, לוגו טרופאו  “Saetta”‎, פתחי יניקת אוויר צדיים והדגשת קו תא המטען.

חלל הפנים במהדורת ההשקה של הטרופאו ייחודי אף יותר ומציג מושבי עור ספורטיביים מבית Pieno Fiore הזמינים בגווני שחור, בז' או אדום, עם תפרים מודגשים בגוון מנוגד לגוון הריפוד. עור שחור עם תפרים כחולים או צהובים מוצע באופן בלעדי למהדורת ההשקה, עם עיטורי פנים העשויים סיבי קרבון במראה גלים תלת-ממדיים בגימור מט. הסמל "Launch Edition" (מהדורת השקה) משולב בקונסולה המרכזית, המציגה בנוסף גם את שם הלקוח כדי להדגיש את אופייה הייחודי של מהדורת ההשקה של הטרופאו.

 

קדילאק חשפה בתערוכת ניו-יורק את המדיום פרימיום קרוסאובר – ה-XT4

מתחרה חדש של קאדילק בסגמנט הפרימיום מדיום קרוסאובר,

 

בהתאם לתוכנית הרב שנתית של קאדילק שכוללת השקת מספר דגמים חדשים בשנים הקרובותהערב במסגרת תערוכת ניו יורק משיקה קאדילק את הפרימיום מדיום קרוסאובר החדש – XT4 

הXT4-  הינו דגם חדש לחלוטין הבנוי על פלטפורמה חדשה של קאדילקשומר על המראה הייחודי של המותג אבל בשפה העיצובית של הסוהו של ניו יורקגריל קדמי מרשים ובולטפנסים אנכיים ומראה אמריקאי ושרירי 
ה-
XT4 מצויד במיטב הטכנולוגיה של קאדילק, אפשרויות קישוריות מפותחות, שלל חיישנים, מצלמות ואביזרי בטיחות מתקדמים.

 

מצויד במנוע טורבו 2.0 ליטר, 4 בוכנות בעל הספק של 235 כ"ס ו 35.7 קג"מ שעוברים לגלגלים דרך תיבת הילוכים בעלת 9 יחסי העברה, משקל הרכב כ- 1660 ק"ג, נתונים שצפויים להוביל את הסגמנט.
ה-XT4 צפוי להיות מושק בגרסאות הנעה קדמית וכפולה .

 הXT4 צפוי להגיע לישראל בתחילת 2019 ולהצטרף לקרוסאובר הגדול יותר  XT5, אחרי שזה הציג הצלחה רבה במכירות וסחף את המותג כולו לשנת שיא בישראל.   

טרם נקבעו מחירים ורמות גימור ל- XT4 בישראל .  

 

מרצדס מבית כלמוביל, מתחילה את השיווק של ה-CLS  החדשה, זאת במקביל להשקה הבינלאומית של הדגם. ה – CLS החדשה הינה הדור השלישי של הקופה בעל 4 דלתות, אשר מציעה ביצועי ספורט ונוחות של מכונית סדאן.

ה–CLS תשווק עם המנועים החדשים והמתקדמים בעלי 6 צילינדרים עם מערכות EQ Boost וחשמל של 48v. הדגמים אשר יגיעו לישראל הינם:

  • CLS 450 4MATIC עם מנוע 3 ליטרים המספק 270kW+16Kw/367hp + 22hp ותיבת הילוכים אוטומטית 9G-TRONIC. תאוצה 0-100 ב-8 שניות.
  • AMG CLS 53 4MATIC עם מנוע 3 ליטרים המספק 320 kW/435 hp ותיבת הילוכים TCT 9G. תאוצה של 0-100 ב-5 שניות.

ה–CLS אשר צפויה להגיע לישראל במהלך הרבעון השני של 2018 תציע מערכות בטיחות חדשניות אשר נלקחו מדגם הפאר ה-S-Class. מגוון מערכות הסיוע והנהיגה מוצעות כסטנדרט וכוללים בין היתר, ABA (Active Brake Assist), מערכת תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית המחוברת למערכת ה- PRE-SAFE® ו- PRE-SAFE® Sound המכינה את הנוסעים לרעש התאונה ומפחיתה נזקי שמיעה, ועוד.

הדור השלישי של ה-CLS מציג שפה עיצובית חדשה התואמת לקווי המתאר של המותג ומתבססת על מראה ספורטיבי עם קווים חלקים ללא קימורים. הפגוש הקדמי מציג גריל גדול המקנה מראה אלגנטי, המשתלב עם יחידת התאורה הקדמית ומציג דינמיות מרשימה.

פנים הרכב כולל שני מסכי מולטימדיה מתקדמים בגודל של 12.3 אינץ' ותאורת אווירה פנימית בעלת 64 צבעים הניתנת לבחירה אישית בהתאם למצבי רוח. תא הנהג הספורטיבי, מעניק תחושה של מרחב מרווח במיוחד. גלגל ההגה שודרג ובזכות הנדסת האנוש הקפדנית של הקונצרן התפעול והשימוש במתגים הנמצאים בו, הינו ידידותי  ויעיל. שדרוג נוסף המוצע בפנים הרכב הינו שילוב של 5 מושבים, לראשונה בקטגוריה. כמו כן, תא המטען גדל וכעת מכיל 520 ליטר.

מחיר הרכב בישראל החל מ-720,000 ₪.

2018-04-01T08:42:23+03:00