הושק בישראל – סקודה KODIAQ – כבישטח 7 מקומות

Home/חדשות רכב, כבישטח, עמוד הבית, רכב/הושק בישראל – סקודה KODIAQ – כבישטח 7 מקומות

רון אקרמן – Ron Akerman

צילומים: רון אקרמן/יצרן

תל-אביב, 13.6.2017 – חברת סקודה השיקה היום בישראל את הקודיאק – KODIAQ – רכב כבישטח (SUV) גדול ומסקרן מאד, אשר יש לו את כל פוטנציאל והכלים להפוך לרב מכר היסטרי בשוק הישראלי.

הקודיאק קרוי על שמו של זן דובים חומים ייחודי הנמצא על אי בשם קודיאק באלסקה.

ג'קי אביב, מנהל חטיבת סקודה בצ'מפיון מטורוס סקר בתחילת מסיבת העיתונאים את שוק הרכב הישראלי ואמר כי הוא צופה ששנת 2017 תסתיים בכמות מסירות רכב בדומה לשנת 2016, תחזיות שכבר שמענו מיבואנים אחרים, מה שאומר שהשנה שוק הרכב בישראל מציג עמידה במקום מבחינת גידול.  מותג סקודה הוא מותג הרכב האירופי הנמכר ביותר בישראל וסקודה נמצאת כבר זמן רב מאד במקום זה, שהוא המקום החמישי במסירות רכב, אחרי 4 מותגים קוריאנים ויפניים. הקודיאק, שהוא הכבישטח האמיתי הראשון מבית סקודה, אמור לאפשר לסקודה להיכנס בגדול לתוך מגרש רכבי הכבישטח, הסגמנט הנמכר ביותר בישראל בשנת 2016.

הרכב עצמו מרשים מאד בעיצובו, מרשים מאד בגודלו ומרשים מאד מאד ברשימת האיבזור ורשימת אביזרי הבטיחות האקטיבית המגיעים עם הרכב.

הקודיאק ארוך, 4.7 מ', ברוחב של 1.88 מ' וגובה נאה של 1.67 מ'. יחד עם בסיס גלגלים ארוך של 2.79 מ' (מהארוכים בקטגוריה) ומשטחי זכוכית רבים וארוכים, סביב הרכב, הוא מציג עיצוב מרשים מאד, קווים חדים ואת שפת העיצוב החדשה של סקודה שכבר באה לידי ביטוי בסופרב החדשה.  הפנסים מאחור ממשיכים להיות בתצורת האות האנגלית "C", שמשמעותם באה לציין את מוצא הרכב – CZECH REPUBLIC – הרפובליקה הצ'כית

לקודיאק 3 שורות מושבים ו-7 מקומות ישיבה והוא מיועד למי שמחפש רכב משפחתי גדול והוא בעל משפחה של 4-5 ילדים.

תא המטען, כאשר כל שורות המושבים פתוחות מכיל נפח של כ-233 ליטר וגדל ל-כ-600 ליטר בקיפול שורת המושבים השלישית ועד לנפח המדהים של 1980 ליטר בקיפול שתי שורות המושבים מאחור.

הקודיאק יוצע בישראל בשלוש רמות גימור; AMBITION הבסיסית שכבר היא מצויידת לעילא ולעילא, רמת הביניים TYLE ורמת הגימור הגבוהה EXCLUSIVE.    חשוב לציין כי ערכת בטיחות אקטיבית מלאה תוצא בקרוב בכל שלושת רמות הגימור.  קצרה היריעה מלציין את הרשימה האינסופית והבלתי נגמרת של התוספות המוצעות עם שלל הגרסאות.

למרות הנאמר לעיל אני מוצא חובה לציין בסיפוק רב את חבילת הבטיחות האקטיבית המלאה שניתן לקבל עם הקודיאק, בהתאם לרמת הגימור הנרכשת, והכוללת בקרת שיוט אדפטיבית המתאימה את מהירות הרכב לתנועה סביבו, כולל עצירה מוחלטת בפקק או רמזור והתחלת נסיעה עצמאית עם תחילת התנועה לפני הרכב, מערכת סיוע לשמירת נתיב נסיעה, כולל תיקון עצמאי של היגוי הרכב ועצירת הרכב בצד הדרך והדלקת 4 אורות חירום במידה והנהג אינו נענה לקריאה לחזור ולאחוז בהגה, מערכת מצלמות 360 מעלות המסייעת להכוונת הרכב בנסיעה לאחור, כולל נסיעה לאחור עם נגרר, מערכת לבלימת הרכב במקרה של תנועה מאחורי הרכב או סכנת פגיעה בעצם בשטח מת, בעת חניה או יציאה מחניה, מערכת לסיוע בחניה ולמעשה החניית הרכב באופן עצמאי ללא התערבות הנהג ועוד ועוד.

מערכות הנסיעה בשטח, חוץ מהנעה כפולה לכל ארבעת הגלגלים, כוללות גם התאמת אופי הנהיגה לסוג הדרך, בקרת ירידה במידרון, בקרת החלקת גלגלים ועוד. אציין כי מרווח הגחון עומד על 18.8 ס"מ נאים, אבל זה עדיין לא ברמה של הפורסטר שמגיעה ל-20 ס"מ מרווח גחון. דהיינו, אפשר לרדת עם הקודיאק לשטח, אבל לא הייתי נכנס איתו לשטח זרוע מכשולים בדרגת קושי מעל לבינוני או שטח זרוע בולדרים. הקודיאק מיועד לשבילים חרושי קוליסים ושטח קל עד בינוני מינוס. את המבחן המעשי אערוך כשאקבל את הרכב.

 

מבחינת גרסאות מינוע והנע, יוצע הקודיאק עם שלושה מנועים – 1.4 ליטר טורבו-בנזין 150 כ"ס, בגרסת הנעה קדמית ובגרסת הנעה לכל 4 הגלגלים, מנוע 2.0 ליטר טורבו בנזין 180 כ"ס בגרסת הנעה כפולה לכל 4 הגלגלים וגרסת 2.0 ליטר טורבו-דיזל 150 כ"ס בגרסת הנעה קדמית בלבד. דגמי ה-1.4 ליטר מצויידים בתיבה הרובוטית/אוטומטית המצויינת של קבוצת פולקסווגן, ה-DSG7 ואילו דגמי ה-2.0 ליטר בנזין והדיזל מצויידים בתיבת ה-DSG6 המצויינת

מחיר הקודיאק מתחיל מכ- 180,000 ש"ח לגרסת ה-1.4 ליטר, 150 כ"ס, הנעה קדמית ברמת גימור "אמבישן" ומטפס עד למחיר של 229,000 ש"ח לגרסת ה-2.0 ליטר בנזין בהנעה כפולה לכל 4 הגלגלים וברמת הגימור הגבוהה ביותר – "אקסקלוסיב".  למי שיסתפק בדגם הבסיסי, ללא שורת מושבים שלישית, יוצא הקודיאק במחיר של 175,000 ש"ח בלבד.

הקודיאק יתחרה ישירות מול האאוטלנדר של מיצובישי, הניסן X טרייל, סובארו פורסטר ודומיהם

פרטים נוספים וחוות דעת מלאה שלי – אחרי מבחן הדרכים לרכב.

2017-06-13T12:50:35+03:00