צילומים: רון אקרמן/יצרן
במסיבת עיתונאים שנערכה היום במרכז הלוגיסטי של חברת "דלק מוטורס" בניר צבי, הושקה היום חטיבת "BMW i", שתהיה אחראית לשיווק המכוניות החשמליות וההיברידיות של ב.מ.וו. בישראל.
במעמד שחר שמש – מנכ"ל "דלק מוטורס" וברק כהן מנכ"ל "ב.מ.וו.- מיני" בישראל, הציגה היום החברה קונספט חדשני וראשון מסוגו בישראל.
![]() |
ברק כהן – מנכ"ל ב.מ.וו |
![]() |
שחר שמש – מנכ"ל דלק מוטורס |
תחת המותג "ב.מ.וו." הוקמה היום חטיבה חדשה שתתמחה ותתרכז בשיווק ושירות למכוניות החשמליות וההיברידיות מתוצרת מותג היוקרה הגרמני.
בעוד שיבואנים אחרים משווקים דגם אחד, או שניים, לכל היותר שהם חשמליים/היברידיים וגם זאת נעשה תחת המטריה הכללית של המותג, בדלק מוטורס ישווקו תחת החטיבה החדשה מניפה של כלי רכב חשמליים במלואים וגם הברידיים. כבר בהתחלה ישווקו תחת החטיבה החדשה 4 דגמים.
ספינות הדגל שהוצגו היום וישווקו מהיום בישראל הן:
מכונית הספורט המדהימה בעיצובה וחדשנותה – ה- i8
וכן את ב.מ.וו. i3 בגרסתה האחרונה והחדישה
ה-i8 פלאג-אין המהממת משלבת את את חזון הניידות העתידית, את תפיסת הקיימות ואיכות הסביבה וזאת יחד עם ה-DNA של ב.מ.וו. כמכונית נהיגה ספורטיבית.
מותקנים בה 2 מנועים, כאשר מנוע הבנזין הינו בנפח 1.5 ליטר בעל שני מגדשי טורבו והספק פנטסטי של 231 כ"ס ומנוע חשמלי המספק 131 כ"ס. ההספק המשולב של 362 כ"ס מזניק את ה-i8 מאפס ל-100 קמ"ש בתוך 4.4 שניות(!!!) בלבד. טווח הנסיעה החשמלי שלה מגיע ל-37 ק"מ, ללא הפעלת מנוע הבנזין. צריכת הדלק המשולבת שלה, ע"פ היצרן, עומדת על 47 ק"מ לליטר.
מחירה בישראל – 780,000 ש"ח
ה-i3 פלאג-אין הכל-חדשה היא מכונית שנולדה מיומה הראשון כמכונית חשמלית בלבד.
היא אינה פולטת שום זיהום בשימוש בה. ה-i3 מונעת באמצעות מנוע חשמלי בהספק של 170 כ"ס ומומנט מצויין של 25.5 קג"מ המזניק את המכונית מאפס ל-100 רמש בתוך 7.6 שניות בלבד. טווח הנסיעה החשמלי שלה, מטעינה לטעינה, עומד ע"פ היצרן על 300 קמ"ש ובמבחן המעשי – מעט יותר יותר מ-200 ק"מ.
מחירה בישראל – 249,900 ש"ח
דגמים נוספים המשווקים מהיום תחת החטיבה החדשה, הם המכונית המשפחתית/ביצועים/פרימיום הנמכרת ביותר בעולם – ב.מ.וו. סדרה 3, בגרסתה ההיברידית – 330e
ב.מ.וו. 330e פלאג-אין, היא אותה 330 עם מנוע 2.0 ליטר טווין-טורבו המספק 184 כ"ס, יחד עם מנוע חשמלי בהספק 88 כ"ס, שהספקם המשולב בסך 252 כ"ס מזניק את המכונית המשפחתית מאפס ל-100 קמ"ש בתוך 6.1 שניות ומציג צריכת דלק משולבת פנומינלית של עד 50 ק"מ/לליטר.
למרות רמת הגימור הגבוהה והטכנולוגיה החשמלית המתקדמת, מחירה בישראל יעמוד על 290,000 ש"ח בלבד. מחיר מצויין ביחס למתחרות הישירות.
גם רכב הכבישטח המאד מוכר של ב.מ.וו. – ה-X5, זכה לטיפול חשמלי ובישראל משווקת מהיום הגירסה ההיברידית הקרוייה X5 xDrive40e,
שם ארוך למכונית מתוחכמת.
גם כאן מדובר בגירסת פלאג-אין, הניתנת לטעינה בבית, במקום העבודה או בחניונים ציבוריים. ב-X5 ההיברידית מותקן מנוע בנזין 2.0 ליטר טווין טורבו אשר בשילוב המנוע החשמלי, מפיקים יחד הספק של 313 כ"ס ותאוצה מאפס ל-100 קמ"ש בתוך 6.8 שניות. צריכת הדלק המשולבת עומדת על כ-29.5 ק"מ לליטר. נתון מעולה לרכב מסוג זה.
מחירו של דגם זה בישראל, החל מ- 495,000 ש"ח.
הצטרפו למדיות החברתיות :