ב.מ.וו. משיקה בישראל את i8 ואת i3 במסגרת חטיבת BMW i החדשה

Home/רכב/ב.מ.וו. משיקה בישראל את i8 ואת i3 במסגרת חטיבת BMW i החדשה
ישראל – מהשווקים הראשונים בעולם להשיק את חטיבת BMW i למכוניות חשמליות והיברידיות

צילומים: רון אקרמן/יצרן

במסיבת עיתונאים שנערכה היום במרכז הלוגיסטי של חברת "דלק מוטורס" בניר צבי, הושקה היום חטיבת "BMW i", שתהיה אחראית לשיווק המכוניות החשמליות וההיברידיות של ב.מ.וו. בישראל.

במעמד שחר שמש – מנכ"ל "דלק מוטורס" וברק כהן מנכ"ל "ב.מ.וו.- מיני" בישראל, הציגה היום החברה קונספט חדשני וראשון מסוגו בישראל.

ברק כהן – מנכ"ל ב.מ.וו
שחר שמש – מנכ"ל דלק מוטורס

תחת המותג "ב.מ.וו." הוקמה היום חטיבה חדשה שתתמחה ותתרכז בשיווק ושירות למכוניות החשמליות וההיברידיות מתוצרת מותג היוקרה הגרמני.
בעוד שיבואנים אחרים משווקים דגם אחד, או שניים, לכל היותר שהם חשמליים/היברידיים וגם זאת נעשה תחת המטריה הכללית של המותג, בדלק מוטורס ישווקו תחת החטיבה החדשה מניפה של כלי רכב חשמליים במלואים וגם הברידיים. כבר בהתחלה ישווקו תחת החטיבה החדשה 4 דגמים.
ספינות הדגל שהוצגו היום וישווקו מהיום בישראל הן:
מכונית הספורט המדהימה בעיצובה וחדשנותה – ה- i8 


וכן את  ב.מ.וו. i3 בגרסתה האחרונה והחדישה


ה-i8 פלאג-אין המהממת משלבת את את חזון הניידות העתידית, את תפיסת הקיימות ואיכות הסביבה וזאת יחד עם ה-DNA של ב.מ.וו. כמכונית נהיגה ספורטיבית.


מותקנים בה 2 מנועים, כאשר מנוע הבנזין הינו בנפח 1.5 ליטר בעל שני מגדשי טורבו והספק פנטסטי של 231 כ"ס ומנוע חשמלי המספק 131 כ"ס.  ההספק המשולב של 362 כ"ס מזניק את ה-i8 מאפס ל-100 קמ"ש בתוך 4.4 שניות(!!!) בלבד. טווח הנסיעה החשמלי שלה מגיע ל-37 ק"מ, ללא הפעלת מנוע הבנזין. צריכת הדלק המשולבת שלה, ע"פ היצרן, עומדת על 47 ק"מ לליטר.
מחירה בישראל – 780,000 ש"ח

ה-i3 פלאג-אין הכל-חדשה היא מכונית שנולדה מיומה הראשון כמכונית חשמלית בלבד. 

היא אינה פולטת שום זיהום בשימוש בה. ה-i3 מונעת באמצעות מנוע חשמלי בהספק של 170 כ"ס ומומנט מצויין של 25.5 קג"מ המזניק את המכונית מאפס ל-100 רמש בתוך 7.6 שניות בלבד. טווח הנסיעה החשמלי שלה, מטעינה לטעינה, עומד ע"פ היצרן על 300 קמ"ש ובמבחן המעשי – מעט יותר יותר מ-200 ק"מ.
מחירה בישראל – 249,900 ש"ח

דגמים נוספים המשווקים מהיום תחת החטיבה החדשה, הם המכונית המשפחתית/ביצועים/פרימיום הנמכרת ביותר בעולם – ב.מ.וו. סדרה 3, בגרסתה ההיברידית – 330e


ב.מ.וו. 330e פלאג-אין, היא אותה 330 עם מנוע 2.0 ליטר טווין-טורבו המספק 184 כ"ס, יחד עם מנוע חשמלי בהספק 88 כ"ס, שהספקם המשולב בסך 252 כ"ס מזניק את המכונית המשפחתית מאפס ל-100 קמ"ש בתוך 6.1 שניות ומציג צריכת דלק משולבת פנומינלית של עד 50 ק"מ/לליטר.


למרות רמת הגימור הגבוהה והטכנולוגיה החשמלית המתקדמת, מחירה בישראל יעמוד על 290,000 ש"ח בלבד. מחיר מצויין ביחס למתחרות הישירות.

גם רכב הכבישטח המאד מוכר של ב.מ.וו. – ה-X5, זכה לטיפול חשמלי ובישראל משווקת מהיום הגירסה ההיברידית הקרוייה X5 xDrive40e,
שם ארוך למכונית מתוחכמת.


גם כאן מדובר בגירסת פלאג-אין, הניתנת לטעינה בבית, במקום העבודה או בחניונים ציבוריים.  ב-X5 ההיברידית מותקן מנוע בנזין 2.0 ליטר טווין טורבו אשר בשילוב המנוע החשמלי, מפיקים יחד הספק של 313 כ"ס ותאוצה מאפס ל-100 קמ"ש בתוך 6.8 שניות. צריכת הדלק המשולבת עומדת על כ-29.5 ק"מ לליטר.  נתון מעולה לרכב מסוג זה.
מחירו של דגם זה בישראל, החל מ- 495,000 ש"ח.


2017-04-14T08:17:20+03:00