ביצת הפתעה

Home/רכב/ביצת הפתעה

MG350– סינית קטנה ומפתיעה

כתב: רוני אקרמן

צילומים: רוני אקרמן

את המותג MG אני מכיר עוד מילדותי.  מותג בריטי רב מוניטין בתחום רכבי ספורט. כמו כל תעשיית הרכב הבריטית, המותג ירד מנכסיו, פשט רגל ונמכר לחברה סינית, בזמן שהסינים עוד חשבו שמותג ידוע המודבק על מכונית סינית רדודה, יביא להם תהילת עולם.

קיבלתי את המשפחתית הסינית הקטנה MG350 לנהיגת התרשמות ומבחן.

לא ציפיתי להרבה.  ראיתי בעבר מכוניות סיניות בתערוכות רכב וידעתי שאין למה לצפות.

ה-פ-ת-ע-ה.  זו המילה שמגדירה את מה שקרה לי כשנכנסתי למכונית לראשונה.

אשתף אתכם במשהו אישי.  כשאני מסתכל על אשה, הדבר הראשון שאני בודק הוא…. אצבעות כף היד.  אם הן ארוכות ומטופחות והצפורניים עשויות  ולא אכולות, יש כבר מה להמשיך לדבר.

אותו דבר במכונית חדשה.  הדבר הראשון שאני בודק הם המגבים וידיות האחיזה מעל החלונות.  אני אסביר; בעולם הרכב קיימים שני סוגי מגבים; המיושנים העשויים מתכת עם פס גומי לניגוב המים והחדשניים העשויים כולם מסיליקון איכותי, מנגבים את המים ביעילות ובעיקר בשקט רב.

יצרן רכב שחוסך ומשתמש בטכנולוגיות מיושנות, בדרך כלל גם ירכיב את המגבים המיושנים מהמתכת. במותגי הרכב האיכותיים תמצאו רק מגבי סיליקון.  זהו המבדק הראשון שלי.   המבדק השני הוא בידיות האחיזה מעל החלונות.  קודם כל, האם בכלל יש כאלה. הדבר השני הוא האם הן חוזרות למקומן בטריקה ודפיקה עזה, או שהן מצויידות במנגנון הידראולי המחזיר אותן למקומן באיטיות אלגנטית ובשקט.

במכונית שלנו, ה-MG350 היה גם את זה וגם את זה.  דהיינו, גם מגבי סיליקון וגם 4 ידיות אחיזה בעלות מנגנון הידראולי.  התחלה מצויינת למערכת יחסים עם סינית.

בעמידה, בחצר.

רמת הגימור של המכונית היא מפתיעה מאד.  אבל כאשר מבינים כמה משלמים עבור המכונית, ההפתעה הופכת לתדהמה.  ולא רק אצלי, אצל כל מי שנכנס למכונית.

העיצוב של המכונית הוא נעים מאד ובהחלט רואים שמישהו חשב, עבד ועיצב את הרכב.  קווים נקיים, פנסים המהווים חלק מהעיצוב ובעיקר קווים מודרניים וזורמים.  לדעתי המכונית בהחלט נראית טוב.

אז מה היה לנו שם?  כל מושבי הרכב בריפוד עור איכותי בגוון קרם בהיר.  מושב הנהג הוא מושב חשמלי בכיוונון חשמלי מלא, 4 חלונות חשמל, מראות חשמליות והרמת חלונות אוטומטית בעת נעילת הרכב.

פנים הרכב מעוצב בשני גוונים כאשר לוח השעונים, הדלתות והקונסולה המרכזית מעוטרים בפלסטיק דמוי עץ.  אם יש משהו "סיני" במכונית הזו, זה הפלסטיק הפשוט הזה בגוון עץ.  אבל המראה כולו נראה פשוט מצויין.  החלק העליון של לוח השעונים מצופה בויניל רך ונעים למגע, כמו במיטב המכוניות האירופיות.  במרכז לוח השעונים נמצאת מערכת המלטימדיה הכוללת מסך מגע גדול וצבעוני ובו כלולה גם מערכת ניווט.  ההלצה שלי?  עשו שימוש במערכת ה-WAZE  המותקנת בנייד שלכם ותעדכנת און-ליין ולא בתכנת iGo שכנראה עודכנה לאחרונה לפני שהותקנה ברכב והיא תשלח אתכם לטיולים ארוכים ארוכים, מיותרים מיותרים ומעצבנים מאד. היא תביא אתכם ליעדכם, אבל בדרכים הפתלתלות ביותר ובתוך הפקקים הכי מעצבנים.

הערה אחת על הנדסת אנוש גרועה; כפתורי התפעול שעל ההגה קרובים מידי לחישור ההגה וכך בכל פעם שמסובבים את ההגה, כף היד נוגעת בכפתור התפעול ומשנה תחנת רדיו או משהו אחר שכרגע נשלט מההגה. תכנון לקוי.

תאורת הלילה של הלחצנים וכפתורי התפעול השונים נעימה מאד בגוון אדום ולוח השעונים מואר באור פלורסצנטי לבן ונעים. אהבתי מאד.

לסיום האוירה החגיגית בתוך הרכב אספר לכם שהמכונית מצויידת בחלון חשמלי בגג הרכב – SUNFOOF – והוא יותר בהגדרתו "חרך ירי" מאשר "חלון", אבל אין ספק שהוא מוסיף רבות לתחושת ה"יוקרה" ברכב ולרמת האיוורור.

הנוחות

ה-MG350 היא קודם כל משפחתית קטנה. חשוב להבין. היא נמצאת בתוך הקבוצה המורכבת מקיה ריאו, יונדאי i25 , סיטרואן C אליזה ודומותיהן.  יש לה בסיס גלגלים של 2.65 מ' שלא מותיר מקום לציפיות ולכן מאד נהניתי כשהדבר הראשון שאמרו ילדי שנכנסו לרכב, מאחור (וגם לפנים), היה "וואו אבא, כמה מקום". את המשפט הזה שמעתי בסיטרואן אליזה וממש לא שמעתי במרצדס A  קלאס.

תא המטען נדיב בנפח 458 ליטרים יכיל בקלות מזוודות ותיקים ובוודאי עגלות ילדים.

מושבי הנהג והנוסע שלידו הם אולי לא הכי נוחים בעולם לנסיעות ארוכות מאד, אבל התנהגות הרכב כולה היא סולידית ונעימה מאד. מאד נוח לנהוג במכונית.  בפניות חדות ובפניות ארוכות בירידה או עליה לכבישים מהירים, הפגינה המכונית אחיזת כביש נאה מאד ורק במהירות גבוהה שומעים רעש מכיוון הצמיגים. רעשי רוח לא נשמעו במכונית.

ספיגת מהמורות ובורות בכביש היא טובה והמכונית לא "מתרסקת" לתוך הבורות. אין קירקושים ואין חלקים רופפים המשמיעים קולות. איכות ההרכבה של המכונית היא טובה מאד.  את זה ניתן לראות באופן הרכבת חלקי המכונית. בין משטחי הפח השונים (מכסה מנוע, כנפיים, דלתות), יש מרווחים קטנים מאד, מה שמראה על איכות הרכה ושיטות עבודה מהמתקדמים בעולם.

מנוע והנעה

הסינית הקטנה מצויידת במנוע בנזין בנפח 1500 סמ"ק, המפיק 105 כ"ס. המנוע הוא מתוצרת הונדה וזה כבר מצויין.  מה שפחות מצויין היא תיבת ההילוכים האוטומטית המיושנת המשודכת למנוע הזה. רק 3 מהירויות וחצי הילוך "אוברדרייב".  בחייאת, איפה מוצאים בשנת 2013 תיבת הילוכים מיושנת שכזו? היא עובדת מצויין, אבל את ה"מחיר" משלמים בסל"ד מעט גבוה ובצריכת דלק שיכולה היתה להיות טובה יותר.  בנסיעה בכבישים בינעירוניים, במהירות של 100 קמ"ש נמדדה צריכת דלק של 16.5 ק"מ לליטר ובתוך העיר כ- 11 ק"מ לליטר.  לא רע בכלל.  אבל אין לי ספק שעם תיבת הילוכים מודרנית יותר ובעלת 4 ואפילו 5 הילוכים "אמיתיים", היינו בקלות מגיעים ל-20 ק"מ לליטר.

כמה עולה ולמי היא מיועדת

המחיר הרשמי שלה הוא 115,000 ₪.  המחיר לא תחרותי מאד ביחס למתחרות אחרות הנמצאות כיום בשוק, במיוחד לא עם הגעתן של הסקודה ראפיד, הסיאט טולדו אחיותיהן לקטגוריה.  אבל ביחס של עלות/תמורה, אתם בהחלט מקבלים ים של תוספות שלא תקבלו במכוניות אחרות, תמורת המחיר הזה.

כאמור, זוהי משפחתית קטנה ומיועדת לזוגות צעירים עם ילד אחד או שניים. קטנים.  כשהמשפחה תגדל, היא כבר תצטרך מכונית אחרת.

לסיכום – בהיבט האיבזור והאיכות?  בהחלט הפתעה גדולה. ממליץ לכם לבדוק.

בהיבט המחיר? אם תתפסו מבצע טוב ותלחצו מעט על איש המכירות תוכלו לקבל אותה בהרבה פחות ואז העסקה מתחילה גם להשתלם כלכלית.

2017-04-14T10:30:31+03:00