אודי A5 – מתיחת פנים לאודי הכי יפה

Home/חדשות רכב, עמוד הבית, רכב/אודי A5 – מתיחת פנים לאודי הכי יפה

רון אקרמן


האודי A5 היתה המכונית האחרונה של אודי שזכיתי להשיק בישראל בתפקידי בעבר, כדובר קבוצת צ'מפיון מוטורס. זוהי גם האודי הראשונה שעוצבה במלואה ומתחילה ע"י מעצב הבית של אודי באותה תקופה – וולטר דה-סילבה אגדי, שהגיע לקבוצת פולקסווגן היישר מתפקידו כמעצב האייקוני של מכוניות אלפא-רומיאו. בעיני, אז והיום, ה-A5 היא המכונית הכי יפה ומפוסלת של אודי, בכל מגוון דגמיה.

A5 המחודשת מציעה בכל דגמיה (Coupé, Sportback ו-RS5) מרכב Coupé מפוסל לפי שפת העיצוב
העדכנית של Audi, עם חזית ספורטיבית מבעבר, מראה מלוטש לחלק האחורי של הרכב ומערכת מולטימדיה
מעודכנת
 ה-Audi A5 המחודשת מציעה מנועים מעודכנים. גרסת ה- Coupéתוצע בישראל עם מנוע 40 TFSI בהספק של
204 כ"ס, בעוד גרסת ה-Sportback תציע מנועי 40 TFSI 204 כ"ס ו-35 TFSI 150 כ"ס
 בשתי הגרסאות תוצע לראשונה מערכת מיקרו היברידית בטכנולוגיית Mild Hybrid Electric Vehicl לשיפור
צריכת הדלק והפחתת פליטת מזהמים
 גרסת הקיצון הספורטיבית הקיצונית של הדגם, ה-RS5, תוצע אף היא בשני המרכבים – Coupe ו-Sportback,
עם מנוע 2.9 ליטר TFSI בעל שישה צילינדרים והספק שיא של 450 כ"ס! ה-RS5 מזנקת מעמידה למאה קמ"ש
תוך 3.9 שניות בלבד!
 מחיר ה-A5 יחל מ- 336,000 ₪ לגרסת 35 TFSI בהספק של 150 כ"ס.

תל אביב, 12/9/2020

חברת צ'מפיון מוטורס, יבואנית Audi בישראל, החלה בשיווק הדגם המחודש של ה- A5 על שלל גרסאותיה, מתצורת
הספורטבק ועד גרסת הספורט הקיצוני ה-RS5. הגרסה המעודכנת של מכונית ה- Coupéשל Audi מבוססת על פלטפורמת ה-
MLB המודולרית, מציגה עיצוב ספורטיבי מחודד, מנועים מעודכנים בעלי טכנולוגיה מיקרו היברידית, לצד מגוון רחב של
מערכות טכנולוגיות ואבזור נוחות ובטיחות.
ה-A5 המחודשת תושק בישראל בשני מרכבים ושלוש גרסאות מנועים – מנועי 35 TFSI ו-40 TFSI בהספקים 150 כ"ס ו-
204 כ"ס בגרסת ה-Sportback, מנוע 40 TFSI בהספק של 204 כ"ס בגרסת ה-Coupé ו- 450 כ"ס בגרסת ה-RS5. מחיר
ה-A5 יחל מ-336,000 ₪ לגרסת 35 TFSIבהספק של 150 כ"ס, מחיר ה-RS5 יחל מ-741,300 ₪, זאת בתוספת אגרת
רישוי שנתית בסך 4,731 ₪.

הדגם החדש של ה-A5 מציג מראה ספורטיבי ושרירי מבעבר. הדגם מציע עיצוב חדש ליחידות התאורה הקדמיים והאחוריים
כולל תאורת LED חדשה, לצד עיצוב מעודכן לסבכה הקדמית המושחרת, כשהפגוש הקדמי מצויד בכונסי אוויר גדולים מבעבר.
חלקו האחורי של הרכב זוכה לליטוש בדמות דיפיוזר מושחר וסופיות אגזוז טרפזיות (בהשוואה לעגולות בדגם היוצא). את
המראה המעוצב משלימים חישוקי "18 בעיצוב שונה. בדומה, גם דגם ה-RS המחודש מציע עיצוב ספורטיבי ואגרסיבי יותר
בהשוואה לעבר, עם יחידות תאורה מעודכנות מלפנים ומאחור, איתות דינאמי וחתימת תאורת LED חדשה, שבכה מושחמת
אגרסיבית עם כונסי אוויר גדולים יותר, לצד הרחבה של בתי הגלגלים ב-15 מ"מ לעומת הדגם היוצא משלימים מראה דינמי
וקשוח יותר.

צ'מפיון מוטורס בע"מ הוקמה ב- 1965 כיבואנית הבלעדית של מכוניות פולקסווגן בארץ. עם התרחבות היצרן העולמי והשתלטותו במשך השנים על מותגים נוספים, מייצגת
צ'מפיון מוטורס גם את Audi, סיאט וסקודה. צ'מפיון מוטורס משווקת את המותגים השונים באמצעות 5 חטיבות נפרדות המהוות מרכזי רווח עצמאיים (חטיבת פולקסווגן
פרטיות, חטיבת פולקסווגן מסחריות, חטיבת Audi, חטיבת סיאט וחטיבת סקודה) כשלכל מותג יש מנהל משלו ואולמות תצוגה משלו. יו"ר מועצת המנהלים הוא פרופ' יצחק
סוארי ודן אורנשטיין מכהן כמנכ"ל. צ'מפיון מעסיקה בכל חטיבותיה כ-500 עובדים. לחברה יש 47 מרכזי שירות, ו- 42 אולמות תצוגה ברחבי הארץ.
פנים הרכב מציג עדכון לשילוב בין עיצוב אלגנטי למראה ספורטיבי עם אלמנטים פנימיים בגוון שחור מט, דיפונים בגוון אפור
כסוף בצביעת יהלום לצד מגוון אפשרויות לתאורה פנימית צבעונית. השינוי המשמעותי, שדרוג של מערכת המולטימדיה בגודל
של "10.1, לעומת מסך 7" בדגם היוצא והשליטה נעשית באמצעות מסך מגע, או תפעול קולי.

כבר ברמת גימור Advanced הרכב מציע אבזור רב הכולל בין היתר: חלון גג פנוראמי שממשיך את קו שמשת החזית , הגה
בעל שלוש זרועות עם שליטה על מערכת המדיה והעברת ההילוכים, מערכת שמע עם 8 רמקולים, מערכת בקרת אקלים
אוטומטית מפוצלת ל-3 אזורי שליטה, בורר מצבי נהיגהAudi drive select , מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית עם תמיכה
לגב וזכרון למושב הנהג, דלת תא מטען עם פתיחה חשמלית (בדגמי Sportback), טכנולוגיית מפתח חכם, שמשות מבודדות
חום וחישוקי 18".
דגם ה-A5 מציע בשתי גרסאותיו גם חבילת ה-Luxury המוסיפה לכל המצוין חישוקי 19" בעיצוב חדש, בקרת שיוט
אדפטיבית, מערכת שמע Bang & Olufsen עם 19 רמקולים, מערכת Audi virtual cockpit Plus בעיצוב מעודכן, ממשק
Audi smartphone interface וחבילת עור פנימית מורחבת.

ה-A5 המחודשת מציעה מנועים עם שתי רמות הספק שונות: מנוע 35 TFSI בעל הספק שיא של 150 כ"ס (רק בגרסת ה-
Sportback) ומנוע 40 TFSI בעל הספק שיא של 204 כ"ס (בשתי הגרסאות). בגרסת 150 כ"ס, המנוע מציע מומנט מירבי של
27.5 קג"מ המושגים בטווח של בין 1,300 סל"ד ל-3,850 סל"ד, כשזמן התאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש הוא 9.1 שניות ומהירות
השיא היא 210 קמ"ש. צריכת הדלק המשולבת עומדת על 5.9 ליטר ל-100 ק"מ. בגרסת 204 כ"ס, המנוע מציע מומנט מירבי
של 32.6 קג"מ המושגים בטווח של בין 1,450 סל"ד ל-4,475 סל"ד. זמן התאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש הוא 7.2 שניות ומהירות
השיא היא 210 קמ"ש. צריכת הדלק המשולבת עומדת על 6.0 ל-100 ק"מ. שני המנועים משודכים לתיבת שבעה הילוכים S-
tronic.
דגם ה-RS5 מציע מנוע עוצמתי בנפח 2.9 ליטר בעל שישה צילינדרים המשודך לתיבת שמונה הילוכים tiptronic.
המנוע העוצמתי מציע הספק שיא של 450 כ"ס! המושגים בטווח של בין 5,700 ל-6,700 סל"ד ומומנט מירבי של 61.2 קג"מ!
המושגים בטווח של בין 1,900 ל-5,000 סל"ד. המנוע מעיף את הרכב בביצועי תאוצה של 3.9 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש!

בתחום הבטיחות, דגמי ה-A5 מציעים חבילת בטיחות מלאה עם מגוון מערכות בטיחות אקטיביות המוצעות כסטנדרט: בקרת
שיוט עם מגביל מהירות, בקרה אקטיבית לסטייה מנתיב, מערכת לזיהוי שטח מת, מערכת ניטור מרחק מלפנים ובלימה
אוטומטית בעת חירום, מערכת Pre Sense Rear, מצלמת חנייה אחורית וחיישני חנייה קדמיים ואחוריים עם חיווי ויזואלי.
דגם ה-RS5 יציע בנוסף בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת Park Assist לסיוע בחניה, מצלמת 360° ומערכת שטיפה
לפנסים הקדמיים.

2020-12-09T15:24:56+02:00